Gå til innhold

Reise med colorline


seilern95

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I eit tilfelle der du MÅ komme deg til danmark innen ein viss frist så bør du ta med ein person som er gammal nok til å bli rekna som reisefølge.

 

Eg har ikkje erfaring korleis colorline praktiserer reglane, men sidan regelementet er der for å hindre ungdommer i å reise på fylle-cruise så vil eg tru at sannsynlegheita for å sleppe gjennom kontrollen er større når du er åleine og under 20 år, enn dersom det hadde vært snakk om 4-5 personer under 20 år som skulle reise.

 

Problemet er at dersom du blir tatt på dette så kan colorline ta frå deg billetten og sette deg på land slik at du ikkje kjem fram innen fristen. Det er også mulig at colorline har ei slags for for "svarteliste" som gjer at du ikkje får bestille billett med dei igjen på ei stund.

 

 

 

Så min oppsumering er at dersom du er åleine og holder ein lav profil så vil du sannsynlegvis klarer å snike deg med utan å bli bedt om å vise ID.

Men dersom du blir tatt så får du ikkje reise og vil dermed risikere å ikkje rekke fram i tide.

Dersom dette er ein avtale som du MÅ rekke, så ville eg ikkje ha gambla på at du får reise med båten utan å bli tatt for det.

 

Det bør derfor finne nokon som kan bli med deg på turen slik at du held deg innanfor regelverket til rederiet. Eller så må du bruke helga på å kjøyre via Sverige.

Lenke til kommentar

På rene transport-reiser er det myndighetsalder som gjelder. Aldersgrensen gjelder kun på "minicruise". Der får du uansett ikke med bilen. De eneste som tilbyr at du tar med bilen på minicruise er DFDS, og der får du uansett ikke ta ut bilen under oppholdet i Danmark.

 

Hvor har du det fra ? Han har da ikke sagt hvilken reisestrekning han skal på. Er det Larvik -Hirtsals eller Kr.Sand Hirtsals går det an å ta med bil og kjøre ut på sånne dagsturer med aldersgrense på.

Lenke til kommentar

Merkelig policy. Skjønner at de har det på minicruise, som er (var?) rundtur med overnatting ombord, på båter med opptil flere barer og diskotek, men på de rene overfartsrutene som tar 3-4 timer virker det meningsløst for meg. Har superspeed-båten stort annet enn en restaurant, kiosk og taxfree? Ikke akkurat partybåter.

Lenke til kommentar

 

De eneste som tilbyr at du tar med bilen på minicruise er DFDS, og der får du uansett ikke ta ut bilen under oppholdet i Danmark.

Hva i all videste verden er poenget med det da? Å spare penger på parkering?

 

Ja.

Jeg husker ikke hvor mange gratisparkeringer det er på fergeterminalen, men ved å bruke noen hundrelapper på å få med bilen så sikrer du deg jo at det ikke er fullt på terminalen og at du må halse til andre siden av Oslo for å få døgnparkering, som uansett koster minst nær 300 kr/døgn. I tillegg slipper du å parkere, halse med deg bagasjen din inn på terminalen osv, du kjører rett ombord.

Lenke til kommentar

 

På rene transport-reiser er det myndighetsalder som gjelder. Aldersgrensen gjelder kun på "minicruise". Der får du uansett ikke med bilen. De eneste som tilbyr at du tar med bilen på minicruise er DFDS, og der får du uansett ikke ta ut bilen under oppholdet i Danmark.

 

Hvor har du det fra ? Han har da ikke sagt hvilken reisestrekning han skal på. Er det Larvik -Hirtsals eller Kr.Sand Hirtsals går det an å ta med bil og kjøre ut på sånne dagsturer med aldersgrense på.

 

Jeg finner ikke noe på nettsidene til ColorLine som indikerer at du kan ta med bil på slike dagsoverfarter. Da blir det jo isåfall bilpakke, noe som etter min erfaring ikke regnes som "cruise", og dermed andre aldersgrenser. Uansett så hadde jo en henvendelse til Color Line løst mye av problemstillingen siden det som oftest kan gjøres unntak, som det også nevnes i tråden.

 

Forøvrig så kan ikke en person på 20 fungere som foresatt på et "cruise", siden foresatt må være minst 18 år eldre enn den mindreårige på Color Line sine avganger.

Lenke til kommentar

Jo, vist du går inn på bestilling kan du velge dagstur og ta med bil.

 

----

 

Men reagerer litt på den foresatt reglen, da det er foreldre som er under 18 når de får unge og da kan de ikke ta de med på dagstur ? Høres helt teit ut spør du meg !!

 

På de fleste seilingene mellom Oslo og Kiel er snittalderen på passasjerene godt over 50, så det er nok ikke en regel som rammer mange.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jo, vist du går inn på bestilling kan du velge dagstur og ta med bil.

 

----

 

Men reagerer litt på den foresatt reglen, da det er foreldre som er under 18 når de får unge og da kan de ikke ta de med på dagstur ? Høres helt teit ut spør du meg !!

 

Da er det jo bra at ColorLIne skiller mellom foreldre og foresatt. Det er kun foresatt som må være over 18 år eldre enn personen de skal fungere som foresatt til.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...