Jump to content
henriktg

[Løst] Ringerike BIL AS, erfaringer?

Recommended Posts

Hei. Vurderer en bil hos Ringerike Bil AS, men det er lite informasjon om dette selskapet på nett. Er det noen som har erfaring med dem?

Setter enorm stor pris på tilbakemelding!

Mvh. Henrik

Alle firmaer har fornøyde og misfornøyde kunder, det er umulig å gjøre alle fornøyd. Tro meg, jeg har prøvd. Man blir deprimert om man legger for mye i det. For noen er ingenting godt nok. Hvis du ikke finner info på nett så er det ett godt tegn, det er de færreste som setter seg ned og skriver positiv omtale uten videre. Desverre.

Alle firmaer har fornøyde og misfornøyde kunder, det er umulig å gjøre alle fornøyd. Tro meg, jeg har prøvd. Man blir deprimert om man legger for mye i det. For noen er ingenting godt nok. Hvis du ikke finner info på nett så er det ett godt tegn, det er de færreste som setter seg ned og skriver positiv omtale uten videre. Desverre.

Takker for det. Mulig du har rett, men varsellampene begynner å gløde litt når informasjon/hjemmeside er mangelfull. :hmm:

Annonse

Tenkte jeg bare skulle nevne det:

Jeg jobber med markedsføring i et større selskap som hjelper mindre bedrifter med sin annonsering. Jeg har mange lokale bilbutikker på kundelisten og du aaaaaner ikke hvor mange av dem som har nettside fra middelalderen. Mange av disse er "gode gamle gutter" som har drevet med det lenge og ikke har orket å bry seg nevneverdig om internett.

Når det er sagt vil jeg gi deg et tips jeg har hatt nytte av flere ganger. Sjekk hver eneste bruktbil du vurderer som om du kjøper den av en privat. I Norge virker det som om det er altfor mange som stoler på at man er dekket av et eller annet lovverk eller garanti. Stort sett er man jo det, men det er så slitsomt å måtte ta den jobben om det skulle skje noe feil.

De fleste mindre butikkene har vært mer enn positive til f.eks å låne meg en bil for å kjøre på NAF-test. Stort sett foreslår jeg at de kan betale halve om de ønsker, så kan de få dokumentet om jeg ikke kjøper bilen, om ikke så tar jeg den utgiften selv for å være på den trygge siden.

Sier ikke at du skal gjøre dette med hver eneste bil du vurderer, men greit som en siste sjekk før du skriver kontrakt. Får du et blankt nei uten begrunnelse hadde jeg kjapt blitt skeptisk til bedriften uansett :-P

Netopp kjøpt bil herifra. For det første så ble det sagt over tlf at bilen hadde 3 mnd garanti, men når jeg skulle hente bilen ble jeg informert at den ikke hadde det. Jeg valgte og ta bilen da jeg hadde reist langt og jeg kjenner biltypen greit.  Det ble sagt bilen hadde ingen feil eller mangler, det viste seg og ikke stemme da reservenøkkel var knekt av inne i førerdør. og fjernstyringen ikke virker, dette viste seg og være fjernstyringsmodulen. 

prisen var 3000,- mer enn det som sto på finn.no eks. Omregavgift.  

Jeg er fornøyd med kjøretøyet, men ville ikke ha kjøpt bil hos Ringerike bil as eller anbefalt andre og gjøre det heller.

Akkurat kjøpt en bil der. Nå viser det seg at den har vært kolisjonsskadet på begge sider. NAF dokumentasjonen som jeg har tatt en uke etter kjøpet, konkluderer også med at reparasjonen ikke holder mål.

Ser meg nødt til å kjøre sak på dem, eventuelt heve kjøpet. 

Styr unna

Ringerike Bil i Hønefoss

Jeg har kjøpt bil der nylig. Det var et par ting som ikke ble slik som avtalt ved kontraktinngåelse. Bilen ble hentet uka etterpå. Da jeg påpekte manglene i e-post, så var det en retorikk der som snakket ned punktene som jeg tok opp, og fikk det til å høres ut som at jeg er vanskelig. Det er meget skuffende, og gir liten betrygging om at dette er en forhandler som vil ta en garantisak seriøst, for eksempel.

Jeg ville ikke kjøpt bil der igjen. Det var også en del unøyaktige opplysninger før kjøpet knyttet til spørsmål om modellen, utstyrsnivå, lånebetingelser etc, noe jeg så gjennom fingrene på ettersom jeg tror bilen er bra, og jeg hadde uansett kjøpt den hvis det var et privatsalg uten garanti.

Det virker for meg som at dette er en selger som tenker kun på seg selv, og som vil selge flest mulig biler på bekostning av kvalitet og nøyaktighet. 

Neste gang ser jeg like gjerne på privatkjøp eller drar til en større forhandler som Bilia.

Har inngått forlik med selger. Derfor tok jeg vekk min kommentar.

Edited by sinnadama
Har inngått forlik med selgeren og derfor tok eg vekk kommentar.