Gå til innhold

Sid Meier-klassikere på Steam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge de fungerer godt så er dette helt topp det. Mener å huske at Steam gjør seg vanskelig på fullskjermvarianter av gamle spill (som f.eks. Space Quest-serien) slik at for de av oss som har skjermer med Hd-oppløsning eller mer blir det et forsvinnende lite vindu man kan bruke, og da forsvinner kanskje en del av informasjonen en trenger for å spille f.eks. Colonization. Ja, dette spillet var laget for en lavere oppløsning, men det var fremdeles ment å spilles på fullskjerm slik at man kunne lese noenlunde greit.

Lenke til kommentar

Disse spillene er vel heller fra Amigaens gullalder, ikke PC-ens. PC-ens gullalder som spillmaskin var nok fra 3dfx-kortene og utover, muligens avsluttet av konsollifiseringen sånn ca. ved Deus Ex Invisible War.

 

Det vil jo alltid være diskusjon rundt slike temaer, men skal vi følge din definisjon vil jo LucasArts-klassikerne osv falle utenfor PC-ens gullalder, og det er jeg ganske uenig i. Jeg mener den startet i 1990, med spill som nettopp Civilization. At Amiga fortsatt var høyt oppe på det tidspunktet (i Europa, i alle fall) er egentlig ikke så relevant, da det selvsagt er mulig for flere plattformer å trives samtidig.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva var egentlig forskjellen på Amiga-versjonen og PC-versjonen av Colonization? Annet enn at den hadde bedre oppløsning?

 

Windowed mode på desktopen. <3 La med et screenshot fra Colonization på min Amiga. Selvfølgelig helt ubrukelig med dagens oppløsning, da spillet ikke skalerer så vidt jeg vet.

 

 

 

 

post-42253-0-48877900-1412965467_thumb.png

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Det jeg er spent på er hvilken Amiga du driver med nå siden du kan kjøre i det som ser ut som full-HD. Colonization kunne vel også spilles i vindusmodus på win3.1? Men jeg ser jo at du har mulighet til å flytte de forskjellige elementene rundt. Det er ganske garantert praktisk.

 

Jeg så litt på skjermbilder fra Dos, Amiga og Win3.1 varianten. Jeg ble noe overrasket da fargene i DOS-varianten var bedre enn de i Win3.1. varianten.

 

Amiga-versjonen

 

post-29517-0-64676700-1413018966_thumb.png

 

Dos-versjonen

 

post-29517-0-29532500-1413018967_thumb.gif

 

Win3.1-versjonen

 

post-29517-0-90611500-1413018967_thumb.gif

 

Det ser ut som den siste bare er i 16 farger...

Lenke til kommentar

Det vil jo alltid være diskusjon rundt slike temaer, men skal vi følge din definisjon vil jo LucasArts-klassikerne osv falle utenfor PC-ens gullalder, og det er jeg ganske uenig i. Jeg mener den startet i 1990, med spill som nettopp Civilization. At Amiga fortsatt var høyt oppe på det tidspunktet (i Europa, i alle fall) er egentlig ikke så relevant, da det selvsagt er mulig for flere plattformer å trives samtidig.

Jeg tenkte nok helst på at spill som Pirates! var bedre på Amiga enn på PC.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...