Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] maskinen starter ikke


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte et nytt kabinett, og bygde opp pcen min på nytt idag.

 

Når jeg skrudde den på første gang, fungerte den, og et par ganger etter, men viftekontrollen min fungerte ikke. Så når pcen sto på, koblet jeg inn og ut molexen til vifte kontrollen, og da skrudde hele maskinen seg av, og det skjer ingenting når jeg prøver å skru den på igjen.

 

Vifte kontrollen er den til venstre på bildet: http://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2011/08/13.jpg

 

Har den kortsluttet maskinen min?

 

takker for svar.

Endret av Kaptein-Snorkel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Kjøpte et nytt kabinett, og bygde opp pcen min på nytt idag.

 

Når jeg skrudde den på første gang, fungerte den, og et par ganger etter, men viftekontrollen min fungerte ikke. Så når pcen sto på, koblet jeg inn og ut molexen til vifte kontrollen, og da skrudde hele maskinen seg av, og det skjer ingenting når jeg prøver å skru den på igjen.

 

Vifte kontrollen er den til venstre på bildet: http://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2011/08/13.jpg

 

Har den kortsluttet maskinen min?

 

takker for svar.

Teoretisk mulig men lite trolig.

 

Med "skjer Ingenting" mener du da ikke noe liv i det hele tatt på hovedkortet, ingen vifter, ingen LED lys, ingen summing eller annen form for liv noe sted i systemet.

 

Det kan være at sikringen i PSU'en har gått fløyten. Da kan det være mulig å få byttet den.

Lenke til kommentar

Kan være godt nok å resette cmos :)

En maskin jeg hadde virket tilsynelatende død etter å ha satt inn en 3.5" hdd, selv ved bytte av PSU skjedde det ingenting før jeg resettet Cmos.

For den saks syld så fjernet jeg alle komponenter fra HK, kabler og alt untatt powerknapp.

Sett så tilbake alt og prøv å starte på nytt :)

Lenke til kommentar

Hadde helt glemt denne tråden :confused:

 

Men problemet er løst, skiftet PSU og nå fungerer alt som det skal.

 

 

 

 

Hei

 

Kjøpte et nytt kabinett, og bygde opp pcen min på nytt idag.

 

Når jeg skrudde den på første gang, fungerte den, og et par ganger etter, men viftekontrollen min fungerte ikke. Så når pcen sto på, koblet jeg inn og ut molexen til vifte kontrollen, og da skrudde hele maskinen seg av, og det skjer ingenting når jeg prøver å skru den på igjen.

 

Vifte kontrollen er den til venstre på bildet: http://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2011/08/13.jpg

 

Har den kortsluttet maskinen min?

 

takker for svar.

Teoretisk mulig men lite trolig.

 

Med "skjer Ingenting" mener du da ikke noe liv i det hele tatt på hovedkortet, ingen vifter, ingen LED lys, ingen summing eller annen form for liv noe sted i systemet.

 

Det kan være at sikringen i PSU'en har gått fløyten. Da kan det være mulig å få byttet den.

 

 

 

Tror selv at det er sikringen i den gamle psu'en som gikk, så skal få fikset den og satt sammen en maskin til av diverse gamle deler jeg har liggende :)

Endret av Kaptein-Snorkel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...