Gå til innhold

– Vi låste konsollene til samme ytelse for å unngå debatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er ganske utrolig, er at vi i 2014 allerede snakker om nedskalerte spill, ca 1 år etter lansering av "next gen" konsoller.

Jeg mener, i utgangspunktet skal "next gen" vare i 5-7 år? Minimum! Og vi er allerede kommet dit henn der utviklere må "spare" på detaljer...

  • Liker 7
Skrevet

Det som er ganske utrolig, er at vi i 2014 allerede snakker om nedskalerte spill, ca 1 år etter lansering av "next gen" konsoller.

Jeg mener, i utgangspunktet skal "next gen" vare i 5-7 år? Minimum! Og vi er allerede kommet dit henn der utviklere må "spare" på detaljer...

 

Nå var det aldri realistisk at de skulle kunne rendre hd kvalitet. Ja de kan rendre ps3 spill i hd men ikke dersom du ønsker bedre grafikk, nei jeg tror ikke denne generasjonen vil leve like lenge, nå er det enkelt å få bakoverkompatibilitet også.
Skrevet

Eneste argument for å kjøpe dette til konsoll fremfor pc er uPlay. Jeg tror faktisk det er en strategi de har for å kunne selge dyrere spill på konsoll fremfor pc. :yes:

  • Liker 3
Skrevet

Det som er ganske utrolig, er at vi i 2014 allerede snakker om nedskalerte spill, ca 1 år etter lansering av "next gen" konsoller.

Jeg mener, i utgangspunktet skal "next gen" vare i 5-7 år? Minimum! Og vi er allerede kommet dit henn der utviklere må "spare" på detaljer...

 

Nedskalering er i grunn en positiv ting, som jeg tviler på er blitt gjort her. Det er vel snakk om at begge er *native* 900p.

 

Oppskalering - lite bilde strekt større

Nedskalering - større bilde krympet (en form for Anti Aliasing kalt super sampling - SSAA)

Skrevet

Hvis konsoll-fanboys bryr seg så utrolig mye om ytelse så burde de aldri kjøpt en konsoll i utgangspunktet. Skjønner ikke oppstyret. Ytelsen ville vært elendig uansett.

  • Liker 5
Skrevet

Hvis konsoll-fanboys bryr seg så utrolig mye om ytelse så burde de aldri kjøpt en konsoll i utgangspunktet. Skjønner ikke oppstyret. Ytelsen ville vært elendig uansett.

 

Det er ganske klart at du og veldig mange ikke er i stand til å se det store bildet og kun ser 900p 30fps. Dette er mer og større en som så. Om du/dere ikke er i stand til å tenke dere frem til hva det kan være så ta en titt på dette klippet fks.

 

  • Liker 1
Skrevet

Blir interessant å se om pre-orders går drastisk ned etter dette. Syns jeg hører hele Ubisoft gjengen synger på kontoret:

"Here I go again on my own

Going down the only road I've ever known
Like a drifter, I was born to walk alone
And I've made up my mind" ~ Whitesnake (Here I Go Again On My Own)

Skrevet

Det som er ganske utrolig, er at vi i 2014 allerede snakker om nedskalerte spill, ca 1 år etter lansering av "next gen" konsoller.

Jeg mener, i utgangspunktet skal "next gen" vare i 5-7 år? Minimum! Og vi er allerede kommet dit henn der utviklere må "spare" på detaljer...

 

Og derfor er det flere av oss som aldri vil røre en konsoll, og heller holde seg til pc som ikke bare til enhver tid har mulighet for bedre ytelse, men kan også opgraderes gradvis for å holde følge med slikt.

Det at spill nedgraderes, er nok ikke like irriterende som at pc-brukere må vente opptil 1 ½ år på spill etter de kom på konsoll (gta5)

 

Bortkastet potensiale rett og slett.

  • Liker 1
Skrevet

Hvis konsoll-fanboys bryr seg så utrolig mye om ytelse så burde de aldri kjøpt en konsoll i utgangspunktet. Skjønner ikke oppstyret. Ytelsen ville vært elendig uansett.

Du tar ikke poenget.

  • Liker 5
Skrevet

Hvis konsoll-fanboys bryr seg så utrolig mye om ytelse så burde de aldri kjøpt en konsoll i utgangspunktet. Skjønner ikke oppstyret. Ytelsen ville vært elendig uansett.

 

Hadde du forstått hva saken dreier seg om dersom PC versjonen hadde vært låst til 900p og 30fps for å unngå diskusjon?

  • Liker 2
Skrevet

Då er spørsmålet;

-har dei låst spelet fordi det er PS4 eller Xbox One som er treig?

 

Kjøyr debatt fanboys!

 

 

Eller kanskje ikkje.... :hrm:

 

 

 

 

Dette er berre bortforklaringer for Ubisoft sin side, det er lettare å skylde på at det er fansen sin feil enn å innrømme at det er lettare å lage spel som kjøyrer glatt dersom dei ikkje treng å presse konsollen på ytelsen.

  • Liker 2
Skrevet (endret)

Da har Ubisoft svart uten å svare: (siste avsnitt i artikkelen)

 

 

 

"I think the main problem here is that the initial story suggests that the publisher has put platform parity politics over getting the best possible game out there, while the updated statement offers no real answers to the questions gamers actually have. If there's a technical reason that prevents PS4 offering a full 1080p presentation - or something closer to it compared to the Xbox One's 900p - I'm really curious to know what it is."

 

http://www.eurogamer.net/articles/2014-10-07-ubisoft-defends-assassins-creed-unity-graphics-lock-for-parity-on-ps4-xbox-one

 

*Idet jeg postet dette, ble artikkelen oppdatert, med ett nytt svar:

 

 

Ubisoft has told Eurogamer that Assassin's Creed Unity's final technical specifications for PlayStation 4 and Xbox One are actually still to be locked down. etc etc
Endret av Kenichi-san

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...