Gå til innhold

Denne gjør det enkelt å 3D-skrive våpen av metall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har dere ikke gjort grundig nok undersøkelser.

 

Denne maskinen er laget for å lage en M16/AR15 "Lower reciever", altså den nedre delen der avtrekksmekanisme og magasin blir huset.

-

Sluttstykket befinner seg i "upper reciever.", hvor også løpet er påmontert.

-

Grunnen til at "lower reciever." er den viktigste delen i en M16/AR15 er fordi den er REGISTRERINGS-PLIKTIG!

Hvis man lager den selv, så går den innunder en "4 amendment" og dermed ikke registrering pliktig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

En liten cnc er noe helt annet enn en 3D printer. CNC fjerner materiale, 3D printer legger det til.

Blir ikke klikk av slikt, men helt riktig. Den har ingenting til felles med en 3d printer bortsett fra 3 styrte akser.

Jeg jobber til daglig med cnc, og om jeg vil, kan jeg maskinere ett fungerende våpen fra en 3d modell anytime. Det har vært mulig i veldig lang tid...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

nok en gang, bare tull og fanteri. Hele hw.no bølgen biter på. Flaut, bare flaut. Et tulleprodukt, et tullekonsept, et mediastunt for å få uvitende til å klikke på linken.....

 

Hvis jeg sier: Alt som står i denne artikkelen er bare vås, og du ikke er enig i det. Så må du utdanne deg.

Endret av Henrik2k
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Selv om «3D-skrive» står i gåseøyne skjønner jeg at tittelen kan være misvisende. I selve artikkelen står det imidlertid tydelig presisert at dette er en CNC-maskin og ikke en 3D-skriver.

En ærlig "bløff" (merk at jeg skrev det i anførselstegn), helt til du dro denne.

 

Jeg klikket meg inn på dette emnet KUN fordi det sto 3d-skrive:

vSet3iq.png

 

Edit: Og fra artikkelen:

"Wilson, gjennom sitt selskap Defense Distributed, skal nemlig nå starte salget av en billig, forbrukerrettet maskin som er i stand til å skrive ut våpen av metall."

Endret av Tåkelur
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...