Gå til innhold

PODKAST: Rad Crew, Sesong 8 episode 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist men sant. De har en sinnsyk fordel med World Of Warcraft: Det foregår i Warcraft universet. Klarer ikke helt å se for meg et bedre fantasy-univers. Skal de bygge opp et nytt spill fra bunnen av så er det MYE som skal klaffe for at det skal bli i nærheten av WOW.

 

Forresten Jostein, jeg meldte meg opp som Radstronaut for sikkert en mnd siden, har enda ikke fått svar! Hvem må jeg drepe for å bli medlem?

 

Min største drøm er å få lest opp navnet mitt på podcasten deres, før dere tar over verden!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trist men sant. De har en sinnsyk fordel med World Of Warcraft: Det foregår i Warcraft universet. Klarer ikke helt å se for meg et bedre fantasy-univers. Skal de bygge opp et nytt spill fra bunnen av så er det MYE som skal klaffe for at det skal bli i nærheten av WOW.

 

Forresten Jostein, jeg meldte meg opp som Radstronaut for sikkert en mnd siden, har enda ikke fått svar! Hvem må jeg drepe for å bli medlem?

 

Min største drøm er å få lest opp navnet mitt på podcasten deres, før dere tar over verden!

 

Sant, The Elder Scrolls are kanskje litt større i masse når det kommer til historier, helt reint mengde tekst som trengs for å fortelle alt som har blitt fortalt. Men Warcraft er helt unik i sin personlighet. Grandiost, heroisk, episk, den "bigger than life" følelsen. Har ikke spilt WoW på nesten 3 år men har fulgt med på historien via wiki, bøker og konsept kunst.

Warcraft historien finnes ikke for at WoW skal fungere, fjern WoW og Warcraft universet føles fortsatt like levende som Harry Potter, TES, Final Fantasy, Star Wars, Star Trek.

Lenke til kommentar

Trist men sant. De har en sinnsyk fordel med World Of Warcraft: Det foregår i Warcraft universet. Klarer ikke helt å se for meg et bedre fantasy-univers. Skal de bygge opp et nytt spill fra bunnen av så er det MYE som skal klaffe for at det skal bli i nærheten av WOW.

 

Forresten Jostein, jeg meldte meg opp som Radstronaut for sikkert en mnd siden, har enda ikke fått svar! Hvem må jeg drepe for å bli medlem?

 

Min største drøm er å få lest opp navnet mitt på podcasten deres, før dere tar over verden!

 

Blizzard har et kjempeproblem om de lanserer et nytt MMO, det vil stjele en haug av spillere fra WOW, Det er ikke sikkert at de som bytter ville spilt Titan i mange år som de har gjort med WOW, det vil også bryte opp mange WOW Guilds og grupper og få andre til å slutte.

 

Kort Titan kunne vært en kjempesuksess for andre selskaper men et tapsprosjekt for Blizzard.

 

De hadde kjempeflaks med WOW, det klarer de ikke igjen.

Lenke til kommentar

Til inger lise. Spill Need For Speed Underground på PC. Sett inn en cracket exe til spillet ( greit så lenge du har original kopi).

 

Kjør universal widescreen patcher ( google it ). Da kan du sette spillet til 1080p og andre HD oppløsninger.

 

Om du også har en 360 kontroller til PCn kan du bruke Xpadder og mappe til styringen.

 

 

Digger selv også NFSU. Eneste NFS spill som jeg virkelig har brukt masse timer på og eneste NFS som jeg har brukt tid på online.

Lenke til kommentar

Min honest mening om dette: Jeg har jeg aldri sett et eneste MMO som har klart å slå WoW i både presentasjon og kvalitet i innholdet. Nå har jeg også prøvd ganske mange MMO igjennom min tid i MMOPRG-sjangeren. Jeg får samtidig aldri den samme følelsen i andre MMO som jeg får i WoW, for å nevne det.

 

Siden WoW var det først MMOet som revolusjonerte MMO-sjangeren (Nå vil noen kanskje si Everquest 2) og ingen andre MMO klarer å gjøre det samme som WoW gjør, så har stor trua på at MMO-sjangeren dør ut gradvis. Når Blizzard nylig kansellerte Titan som skulle være det neste STORE MMO.

 

Kan jo ta ett eksempel som Wildstar. Det var jo det store _hype_ og skulle gå i fotsporene til WoW, men når det først ble lansert og fikk prøvd det ut. Så gikk skuffelsen mer og mer over hodet mitt.

 

Litt OT: Samtidig slutter jo Stephan Frost i Carbine Studios som var Class Lead i spillet. Ganske store let-down.

Lenke til kommentar

Helt uenig her, MMO sjangeren er det mest interessante vi kommer til å se på spillfronten i framtiden. Ikke se på dagens spill som en mal, vi har bare skrapt overflaten av det som er mulig i denne sjangeren.

 

Ta GTA Online f.eks, legg på mer rollespill elementer der som at man kan bli mafiaboss eller politisjef så sitter man et konsept som blir vanvittig kult. Realtime combat med fysikk er framtiden mener jeg.

Dagens MMO er så utrolig statisk og kjedelig, er begrenset hva slags innovasjon man kan gjøre da. Når MMO blir mer likt singleplayer spill i form av gameplay bare i en større og levende verden, da snakker vi om et spill som blir vanvittig morro å spille.

Lenke til kommentar

Helt uenig her, MMO sjangeren er det mest interessante vi kommer til å se på spillfronten i framtiden. Ikke se på dagens spill som en mal, vi har bare skrapt overflaten av det som er mulig i denne sjangeren.

 

Ta GTA Online f.eks, legg på mer rollespill elementer der som at man kan bli mafiaboss eller politisjef så sitter man et konsept som blir vanvittig kult. Realtime combat med fysikk er framtiden mener jeg.

Dagens MMO er så utrolig statisk og kjedelig, er begrenset hva slags innovasjon man kan gjøre da. Når MMO blir mer likt singleplayer spill i form av gameplay bare i en større og levende verden, da snakker vi om et spill som blir vanvittig morro å spille.

Cheers to that .

 

Men jeg synes Realm Reborn gjør det jævlig bra akkurat nå, de hadde et MMO fra samme tiden Wow ble laget og de gir ut giga store content packs hver 3-4 måned, jeg er Max lvl og spillet det veldig lenge,

og fortsatt har jeg bare gått igjennom noen dungeon bare 1 gang, og gjort bossene 1 gang,

 

fordi de bare legger til mer og mer . helt sykt så flinke de er. Og snart kommer de med en stor Expansion pack.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Til inger lise. Spill Need For Speed Underground på PC. Sett inn en cracket exe til spillet ( greit så lenge du har original kopi).

 

Kjør universal widescreen patcher ( google it ). Da kan du sette spillet til 1080p og andre HD oppløsninger.

 

Om du også har en 360 kontroller til PCn kan du bruke Xpadder og mappe til styringen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=oCc4sdsV0A4

 

Digger selv også NFSU. Eneste NFS spill som jeg virkelig har brukt masse timer på og eneste NFS som jeg har brukt tid på online.

 

aaahaaa! STEMME! Det hadde eg faktisk ikkje tenkt på!! Tusen takk! skal se når eg får tid til å få teste det ut! :D

 

ENESTE bilspill (mariokart teller ikkje!) som eg faktisk liker og aldri blir lei av! Alt er bare fantastisk <3

Lenke til kommentar

Vel ny SWG er mer eller mindre bekreftet, gjør de det rett, så er det er spill som kommer til å få en stor spillerbase. Problemet i dag er er at veldig mange skal prøve å lage et nytt WOW, det går ikke, det toget har dratt. Men så lenge store firmaer er villig til å satse, så ser jeg ikke bort ifra at det fortsatt vil komme masse snadder om noen år. MMO's har kommet for å bli..i en eller annen form, hovedsakelig pga. den sosiale følelsen man får i de.

Lenke til kommentar

Vel ny SWG er mer eller mindre bekreftet, gjør de det rett, så er det er spill som kommer til å få en stor spillerbase. Problemet i dag er er at veldig mange skal prøve å lage et nytt WOW, det går ikke, det toget har dratt. Men så lenge store firmaer er villig til å satse, så ser jeg ikke bort ifra at det fortsatt vil komme masse snadder om noen år. MMO's har kommet for å bli..i en eller annen form, hovedsakelig pga. den sosiale følelsen man får i de.

 

Ny SWG? Noen info her? Nei spilte aldri den gamle.

Enig med deg at du aldri vil få noen ny WOW (One MMO to rule them all), markedet er for fragmentert nå, budsjetterer du for 5 mill subs går du på trynet,

PS4 og One er interessante da de kan handtere fullskala MMO,

Lenke til kommentar

Trist men sant. De har en sinnsyk fordel med World Of Warcraft: Det foregår i Warcraft universet. Klarer ikke helt å se for meg et bedre fantasy-univers.

 

Forgotten Realms. Minst like interessant univers som Warcraft universet. Synd det aldri har kommet et skikkelig bra MMO i dette universet.

 

Andre univers som har minst like stor potensial som Warcraft universet er:

Star Wars

Middle-Earth

Star-Trek

Westeros

StarGate

Harry potter

Tamriel

 

Felles for alle disse er at de bare har hatt middelmådige resultater i MMO-produkter, eller ikke har blitt prøvd i det hele tatt.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...