Gå til innhold

Asus UX32LA - hybrid, SSD eller HDD?


Anbefalte innlegg

http://www.expert.no/sammenlign/?products=12747,30758,12753

 

Tre bærbare som er helt like utseendesmessig, men litt forskjellig innmat og en tusenlapp i mellom hver av dem i pris.

 

Hva er forskjellen i praksis på hybrid, SSD og HDD? Virker som det er veldig mye likt egentlig, men prisforskjellen her er jo ganske stor.

Ser at hybriden har Intel Core i7, mens de andre har i5, er det større merkbare forskjeller knyttet til dette?

 

Skal kjøpe ny PC før jeg skal begynne på masteroppgaven, så den kommer til å bli brukt til dét, samt surfing, musikk, film etc. Blir nok brukt heller lite til spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serier og større ting kan du alltids ha på ekstern HDD eller i sky feks.

Er en SSD bare én disk, eller er den delt inn i C og D, som en vanlig HDD?

 

PC-en jeg har nå måtte jeg repartisjonere da det viste seg at C-disken var på kun 50 gb, mens den lite brukte d-disken var på over 400...

Endret av Gordon Growth
Lenke til kommentar

Du mener partisjonert i to stasjoner? I så fall er det svært sjelden på så små disker ihvertfall.

 

Dette er dog opp til produsenten selv å velge. Min UX32LN har alt i en partisjon - utenom recovery partisjon. Vær obs på at på en 128Gb SSD er det ofte bare rundt 60Gb ledig når du får maskinen, dette fordi recovery partisjonen tar 20-30gb og windows installasjonen ca like mye.

Lenke til kommentar

 

Serier og større ting kan du alltids ha på ekstern HDD eller i sky feks.

Er en SSD bare én disk, eller er den delt inn i C og D, som en vanlig HDD?

 

PC-en jeg har nå måtte jeg repartisjonere da det viste seg at C-disken var på kun 50 gb, mens den lite brukte d-disken var på over 400...

 

 

En vanlig harddisk er ikke delt i C og D, dette er partisjonering du selv gjør eller produsenten hvis den var forhåndsinstallert.

 

Selv partisjonerer jeg ikke SSD da de er ganske små. Har 256GB i min laptop nå, men hadde 128 før og det var null problem.

Lenke til kommentar

60 gb tror jeg blir for lite for meg. Med 8 gb RAM tror jeg HDD-PC-en vil være tilstrekkelig for meg, og den vil uansett være en solid forbedring i forhold til det jeg har nå.

 

 

Det jeg prioriterer mest ved valg av ny bærbar er at den støyer lite, er liten og lett og har brukbar batteritid (4+ timer).

 

Kan heller bli aktuelt å kjøpe en SSD-PC ved en senere anledning, når de med større harddisker har blitt litt billigere (evt. at jeg har blitt rikere...)

Endret av Gordon Growth
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...