Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - RandiA - 45mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Høst i Elvegaten". Ingen særlig tvil nei, dette må være høst. I bøtter og spann. Svært idyllisk også. Spoileren var ganske morsom, såpass at den kunne forsvart et hovedbildeoppslag. Men den klarer vel ikke helt å hamle opp med høstfargene.

He,he....du har ordet i din makt du, k.n.b.........

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer.

Litt nødløsning i dag. De spirer, frøene jeg fikk i Tøyen botaniske for fire uker siden:

 

Bilde 12 – 12.Oktober: Punica granatum spire (Granateple)

15331573738_dca450b056_c.jpg

Exif: 1/10 - f/6.3 - ISO 200

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7

 

Alternativt: Banansnitt

 

 

15331578618_1ebcabe427_c.jpg

 

 

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Fin granateplespire, lekker bakgrunn. Jeg lurer på hva du skal gjøre med granatepletreet når det blir stort, håper det er høyt under taket hos deg.

Fiffig speilbruk igjen i spoileren, denne gangen med banansnitt, det var fantasifullt.

Takk for kommentar - tror ikke det holder til tre-stadiet jeg, men jeg kan kanskje få til en plante i en stor potte, kanskje få den til å blomstre. Lov å prøve da.....

Bananen trodde jeg skulle bli mer markant i snitt - men den kom ikke opp i "kiwi-høyder" nei.

Lenke til kommentar

Har faktisk greid å fotografere noen motiver uten at hovedmotivet er planter, det snek seg med litt grønt på dagens også, ellers synes jeg fargen ble fin:

 

Bilde 13 – 13.Oktober: I etterkant av Worldwide Photo Walk

15342686887_cdee4c25cf_c.jpg

Exif: 1/8 - f/5.6 - ISO 160

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7

 

 

En liten reportasje om boken og mannen.

Lenke til kommentar

Hm, trenger du egentlig denne, da?

Der hadde du helt klaff ja, Jorun - de tre bøkene der er ganske "nybegynner", har en venninne som har lånt de - jeg laget bare litt utilsiktet reklame for Scott Kelby i forbindelse med Walk'n nå - ganskje elementære de der ja.(Og så er det veldig travelt i dag, og hadde ikke tid til annet enn det bilde der i glasshuset, med bøkene oppi en stor krukke med pelargonier)

Lenke til kommentar

Fin, eksplosiv spire mot behagelig bakgrunn. Bananer har aldri kommet opp mot kiwi i fargesprekhet. Men en selektiv justering av lys og kontrast i snittflaten kunne sikkert løftet den litt, hvis du er misfornøyd.

 

Bilde 13. Hm, tror faktisk jeg har noen Kelby-bøker liggende et sted jeg også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...