Gå til innhold

Beste kredittkort for dagligvarer og drivstoff?


krwl

Anbefalte innlegg

Hvilket kredittkort med fordelsprogram gir størst rabatt og er mest fordelaktig for kjøp av dagligvarer og drivstoff?

 

Er det noen kort som tilbyr 3-4% flat rabatt hos alle utsalgssteder (som akspeterer kredittkort) uten årsgebyr eller årlig minstebeløp, f.eks.?

 

Er det noen som har regnet på om flyselskapenes kredittkorttilbud har en høyere verdig for oppsparing av EuroBonus-poeng eller CashPoints (for SAS og Norwegien, respektivt) i stedet for den tradisjonelle (?) månedlige kostnadsbesparelsen/cash-back?

 

Er Trumf blitt helt avleggs? Hva er snakket om at man kan kombinere Trumf med et (urelatert) kredittkort?

 

Handler stort sett kun dagligvarer/mat, bensin/diesel, flyturer i ny og ne, og udde ting som uteliv, bildeler, o.l.

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trumf gir vel 1% cashback. TrumfVisa gir 1% i tillegg, altså totalt 2%. Men det gjelder bare i Trumf sine dagligvarebutikker.

 

TrumfVisa, og Cresco Car gir begge 1% på absolutt alt, noe jeg liker langt bedre enn å sjonglere ørten kort med litt høyere % andel bare på en smal varegruppe. Jeg ville plassert disse langt foran resten med mindre du har veldig spesielle behov. De har også fordelen av å være de eneste kortene du kan få Avtalegiro med fullt beløp på (STOR fordel etter min mening).

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Trumf gir vel 1% cashback. TrumfVisa gir 1% i tillegg, altså totalt 2%. Men det gjelder bare i Trumf sine dagligvarebutikker.

 

TrumfVisa, og Cresco Car gir begge 1% på absolutt alt, noe jeg liker langt bedre enn å sjonglere ørten kort med litt høyere % andel bare på en smal varegruppe. Jeg ville plassert disse langt foran resten med mindre du har veldig spesielle behov. De har også fordelen av å være de eneste kortene du kan få Avtalegiro med fullt beløp på (STOR fordel etter min mening).

365-kortet gir også avtalegiro på hele beløpet.

 

yA-kredittkortet gir 3 % på dagligvarer ut oktober. Min favoritt fordi det har BankAxept som aksepteres i alle betalingsterminaler i Norge. Får også ut kontanter i butikk.

 

Terra Gold er ikke noe stas lengre.

Lenke til kommentar

Terra skiftet "nylig" navn til Eika, så ja. Har selv 365Direkte - får avtalegiro, men så vidt jeg husker kun på minstebeløpet, så må selv sette ønsket betalingsbeløp. AvtaleGiro er "faktura" i nettbanken med automatisk innleggelse og trekk - du har sikkert dette på mobilregning, forsikringer osv? Det vanligste når det gjelder kredittkort er i alle fall at kun minimumsbeløpet legges inn til automatisk forfall - så må du selv inn å endre beløpet til det du skylder - eller la det balle på seg - hver sin smak.

Lenke til kommentar

Terra skiftet "nylig" navn til Eika, så ja. Har selv 365Direkte - får avtalegiro, men så vidt jeg husker kun på minstebeløpet, så må selv sette ønsket betalingsbeløp. AvtaleGiro er "faktura" i nettbanken med automatisk innleggelse og trekk - du har sikkert dette på mobilregning, forsikringer osv? Det vanligste når det gjelder kredittkort er i alle fall at kun minimumsbeløpet legges inn til automatisk forfall - så må du selv inn å endre beløpet til det du skylder - eller la det balle på seg - hver sin smak.

 

Ta kontakt med kortutsteder og be dem trekke fullt utestående i stedet for minimumsbeløp. Er sjelden noe problem med noen kortutstedere jeg har vært borti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

365 Privat har 2000,- kroner som maks årlig rabattbeløp. Er det mange som overskrider denne grensen?

 

Virker som det er mangelfult med korttilbydere som har rabatter på mat/dagligvarer?

 

Kan se ut som EIkas TwoCards har samme rabattordning som Gold?

Endret av krwl
Lenke til kommentar

Hvis du leser posten min en gang til går det klart frem i det første avsnittet hva begresningen er, jeg presiserer hvilke matvarebutikker det gjelder.

 

Jeg burde kanskje utelatt ordet "absolutt" i andre avsnitt, men poenget da er ikke matvarer, men sammenlikningen med andre kort som bare gir rabatt på smale varegrupper. Mange kan ha en pratisk fordel av å velge et kort som gir flat rabatt istedenfor noe høyere rabatt på ørten kort med hver sin varegruppe.

Lenke til kommentar

Det ser ut som det beste man kan få er 2% på dagligvarer (med Trumf Visa), men da begrenser man seg til butikker i Norgesgruppen samt at man må ha et Trumf medlemskort og dra dette for hvert varekjøp i tillegg. Da bruker jeg heller Norwegian Bank-kortet, får 1%, kan handle på Rema (osv.), og slipper å fremstå som en kramkar.

Lenke til kommentar

Det ser ut som det beste man kan få er 2% på dagligvarer (med Trumf Visa), men da begrenser man seg til butikker i Norgesgruppen samt at man må ha et Trumf medlemskort og dra dette for hvert varekjøp i tillegg. Da bruker jeg heller Norwegian Bank-kortet, får 1%, kan handle på Rema (osv.), og slipper å fremstå som en kramkar.

Trumf kan registreres på selve kredittkortet eller bankkortet. Trenger ikke ha med medlemskortet. Det er vel strengt tatt til kontantbruk.

Lenke til kommentar

 

Trumf kan registreres på selve kredittkortet eller bankkortet.

 

 

Dette gjelder bare debetkort/bankaxept-kort med kontonummer med 11 siffer, ikke kredittkort. Unntaket er kredittkort av typen Shell MasterCard og Trumf Visa som automatisk blir knyttet opp mot Trumf-medlemsskapet.

Endret av eddott
Lenke til kommentar

 

Terra skiftet "nylig" navn til Eika, så ja. Har selv 365Direkte - får avtalegiro, men så vidt jeg husker kun på minstebeløpet, så må selv sette ønsket betalingsbeløp. AvtaleGiro er "faktura" i nettbanken med automatisk innleggelse og trekk - du har sikkert dette på mobilregning, forsikringer osv? Det vanligste når det gjelder kredittkort er i alle fall at kun minimumsbeløpet legges inn til automatisk forfall - så må du selv inn å endre beløpet til det du skylder - eller la det balle på seg - hver sin smak.

 

Ta kontakt med kortutsteder og be dem trekke fullt utestående i stedet for minimumsbeløp. Er sjelden noe problem med noen kortutstedere jeg har vært borti.

 

 

Jeg tror faktisk de er lovpålagt til å gjøre dette hvis du ber om det.

 

Lenke til kommentar

Er Terra Gold det samme som Eika Gold?

 

Er det en trend at kredittkorttilbyderne skjerper inn tilbudsomfanget, ref. både yA og Terra Gold?

 

AvtaleGiro er slik at det månedlige utestående beløpet trekkes automatisk fra konto?

Terra ble vel "rebrandet" til Eika etter litt dårlig rykte på spareproduktene?

 

Ja, AvaleGiro trekker rett fra kontoen din -- eFaktura får du som en faktura i nettbanken, og du går selv inn for å betale og evt. endre beløp.

 

365 er det beste kortet for min bruk (du får 3.65% cashback på bensin), men har i tillegg SAS Eurobonus Mastercard, men kommer ikke til å beholde det etter at ett år har gått (for da får man årsgebyr). Bank Norwegian er òg bra, spesielt siden det er gebyrfritt for kjøp i utlandet, som er et stort pluss når du er på reise.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.

 

Jeg bestemte meg for Norwegian Bank og Privat365, hvorpå sistnevnte ga meg et blankt/ubegrunnet avslag. Noen som har opplevd det samme?

 

Fikk 30k kredittgrense på dagen meg Norwegian og har ingen betalingsanmerkninger, e.l.

Endret av krwl
Lenke til kommentar

 

 

 

Ta kontakt med kortutsteder og be dem trekke fullt utestående i stedet for minimumsbeløp. Er sjelden noe problem med noen kortutstedere jeg har vært borti.

 

Jeg tror faktisk de er lovpålagt til å gjøre dette hvis du ber om det.

 

 

 

Noen som faktisk har fått dette til med f.eks. Eika-kortene? Gikk ikke sist gang jeg sjekket.

 

Har en følelse av at det er teoretikere som diskuterer her...

 

Ellers er det mange som har erfart at 365-kortet kan være vrient å få. Må ofte gå et par runder med dem....

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...