Gå til innhold

Hvor fort blir TV-en utdatert?


Anbefalte innlegg

De fleste moderne smart-TV-er har proprietære systemer for applikasjoner. Det kan se ut som ikke alle tjeneste-tilbydere leverer app-ene sine for alle merker. For eksempel har HBO Nordic bare app til noen Samsung-modeller.

 

Siden vi ikke vet hva som kommer neste år, eller året etter, og om de tjenestene vil fungere på en TV jeg kjøper i dag, er det vanskelig å velge.

 

I tillegg kommer ny TV-teknologi: 4K, HDMI 2.0 og HEVC er her. Men det snakkes mye om HDR og større fargerom. Vil dagens TV-er støtte det?

 

Er det samsung som har løsningen på dette ved å ha en egen, utbyttbar boks med maskinvaren, så man kan oppgradere senere, eller vi boksen koste like mye som en ny, bedre TV.

 

Hvis noen dere ute har peiling på det siste, eller meninger om noe av dette, så kjør debatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kombinerer sterke meninger med null peiling.Jeg mener at en bør sitte på gjerdet så lenge som mulig. Nå har det blitt solgt full-hd apparater i mange år, men fremdeles har jeg ikke en eneste kanal som sender i full-hd. Tv'ene ligger jo så langt framfor tv-sendingene i kvalitet at jeg ikke ser noen vits i å kjøpe noe annet enn en billig stor plasma-tv.

 

Hva skjedde med laser-tv? Tenkte det var det neste....

Endret av ærligøs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Smart-funksjonene i min Samsung 6-serie brukes ikke.

Men jeg kan anbefale å satse på bildekvalitet. Min LG hytte-TV virker noe blass, sammenliknet med skjermbildet på laptopen.

 

Med HDMI-innganger kan du koble til PC. Det er min måte å gjøre TVen "smart".

Enig der. Av smartfunksjonene på TVen brukes bare netflix og YouTube pga det er enkelt og kjapt å starte fra mobil eller nettbrett.

 

En Htpc tar seg av alt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...