Gå til innhold

usikker .. gaming data


Anbefalte innlegg

Hei, nu fant jeg ut hvilken gaming data jeg skal kjøpe. Men er litt usikker om den er bra?

Trenger den noen oppgradering? post-363665-0-53177400-1411514263_thumb.png

Og den koster 10.769,55kr.

Burde jeg kjøpe eller finne en annen data?

Og kan man koble data til tv med den der HDMI-DVI kabelen? Er extrem noob når det gjelder data xD

Endret av patrik99b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha satset på å bygge en PC selv, du sparer penger å får en bedre PC enn Komplett sine ferdigbygg. Kan man leke med lego, så kan man også bygge en PC.

 

Er allerede endel tråder her på forumet hvor det anbefales komponenter til en selvbygd PC som ligger i ditt pris segment, så ville tatt en titt på de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange hovedkort kommer med egen programvare som overklokker for deg, så hadde absolutt gått for en K versjon som ikke koster så allverdens mye mer.

 

Greia her er at ikke-K koster mindre, og har høyere klokkefrekvens ut av boksen. For meg blir iallefall dette et ganske lett valg. Kan spare litt på hovedkortet og, uten at det går utover ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mange hovedkort kommer med egen programvare som overklokker for deg, så hadde absolutt gått for en K versjon som ikke koster så allverdens mye mer.

 

Greia her er at ikke-K koster mindre, og har høyere klokkefrekvens ut av boksen. For meg blir iallefall dette et ganske lett valg. Kan spare litt på hovedkortet og, uten at det går utover ytelse.

 

Den har 100Mhz høyere klokk ut av boksen som har svært lite å si. En K versjon får man lett opp i 4,5Ghz++ som vil øke antall fps ganske drastisk avhengig av hvilket spill du spiller så klart.

Lenke til kommentar

 

 

Mange hovedkort kommer med egen programvare som overklokker for deg, så hadde absolutt gått for en K versjon som ikke koster så allverdens mye mer.

 

Greia her er at ikke-K koster mindre, og har høyere klokkefrekvens ut av boksen. For meg blir iallefall dette et ganske lett valg. Kan spare litt på hovedkortet og, uten at det går utover ytelse.

 

Den har 100Mhz høyere klokk ut av boksen som har svært lite å si. En K versjon får man lett opp i 4,5Ghz++ som vil øke antall fps ganske drastisk avhengig av hvilket spill du spiller så klart.

 

Kan han overklokke med det hovedkortet?

Lenke til kommentar

 

 

Kan han overklokke med det hovedkortet?

 

Nope, men for 100kr ekstra kan han kjøpe dette kortet som kan brukes til overklokking.

Følger med et program som heter Easytune som man med et tastetrykk kan velge mellom 4,0Ghz, 4,3Ghz og 4,6Ghz overklokk. ha en god kjøler visst man skal kjøre høyeste overklokk.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

 

 

 

Kan han overklokke med det hovedkortet?

 

Nope, men for 100kr ekstra kan han kjøpe dette kortet som kan brukes til overklokking.

Følger med et program som heter Easytune som man med et tastetrykk kan velge mellom 4,0Ghz, 4,3Ghz og 4,6Ghz overklokk. ha en god kjøler visst man skal kjøre høyeste overklokk.

 

 

Han må ut med 460kr ekstra for dette hovedkortet https://www.komplett.no/msi-z97-g43-socket-1150/815073?CKS=PCW De komplett pc'ene blir nesten for kostbare å gjøre endringer på, noe annet blir det hvis han bygger selv, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Komplett sine ferdigbygg er latterlig dyre i forhold til hva man får når man bygger selv.

Som jeg nevnte litt lengere oppe i tråden, så er det ikke noe heksekunst å sette sammen en maskin selv.

 

Samme pris og mye bedre ytelse https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1448976&su=764EF7D8-23D0-4AD5-9E07-41BC3A2CB5B8

 

Tok meg ca 40 minuter første gang jeg satte sammen min første PC. Er masse tutorialer på Youtube + at man kan spørre her på forumet om det er noe man lurer på.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...