Gå til innhold

INTERVJU: Dragon Age: Inquisition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt en del på det følgende etterhvert som det bare blir fler og fler oppfølgere til etablerte serier istedet for nye spill. Hvis Dragon Age var film, så hadde det ikke blitt flere etter den forrige. Jeg lurer på om det sier mer om utviklerene eller oss.

 

Jeg vet ikke om Dragon Age er det perfekte eksempel da de ikke har pumpet ut spill hvert år.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt en del på det følgende etterhvert som det bare blir fler og fler oppfølgere til etablerte serier istedet for nye spill. Hvis Dragon Age var film, så hadde det ikke blitt flere etter den forrige. Jeg lurer på om det sier mer om utviklerene eller oss.

 

Du mener utviklerne skal finne på svære fantasyverdener med forskjellige regioner, språk, raser og historiske hendelser for så bare bruke dette til et spill?

Det gjør det ikke akkurat lettere for oss spillere heller å få et forhold til disse tingene om alt forandrer seg for hvert eneste spill vi spiller.

Lenke til kommentar

Tja, det blir jo litt spennende å se hva de har funnet på men jeg holder heller en knapp på Pillars of Eternity og Witcher 3 jeg.

 

"Historien i Inquisition begynner med at et stort skybrudd i det metafysiske riket,«Fade», får det til å regne demoner over verdenen" Demoner! Jeg er så ufattelig lei av demoner i Fantasy-spill og jeg har i grunnen aldri likt dem. Ihvertfall den kvasi-kristne type demoner som er vanlig å bruke. Er Fantasy-spill den mest fantasiløse typen av spill? Jeg tror egentlig det.

Endret av Gother-Bit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

To kjønn, fire raser, fire klasser

Hva er den fjerde classen? ser bare 3 på hjemmesiden: http://www.dragonage.com/#!/en_US/inquisitor

(De standard: Warrior, Rogue og Mage, med 3 specializations hver.) Idet minste er disse nye, med unntak for Warrior og Rogue's Assassin.

Warrior bruker de gamle Champion, Reaver & Templar. :/ Meh...

7 Origins story'er, 1 for mage på alle rasene unntatt Dwarfs (3) og 1 for Rogue & Warrior (4). Syns Rogue og Warrior skulle hatt forskjellig story. :p

Lenke til kommentar

Det ser veldig Dragon Age 2 aktig ut (styr maincharacter, sett opp "preset strategi" for partymembers... (fight fra @10:10) --> Han bytter character midt i kampen, men ser ikke noe til "pause/velg abilities" gameplay aka strategiaktig ut. :p Sikkert easymode, men fortsatt. :/

https://www.youtube.com/watch?v=PYDh6z-56eo

Og ere bare meg eller ser menyer/UI ut som en kopi av The Witcher 2?. :p

Lenke til kommentar

Reagerte litt på at det ser ut som man ikke har helt direkte kontroll på resten av gruppen sin men er begrenset til å gi ordrer.

 

Om det er tilfelle blir dette spillet neppe aktuelt for meg.

 

Beklager at det ikke var tydligere, men du kan altså ta kontrollen over alle de andre medlemmene i gruppen når som helst. Har lagt til en setning om det nå :)

Lenke til kommentar

"Du har valg og de får konsekvenser" dette burde virkelig ikke være en feature i disse dager, det burde være standard. Jeg mener de gjorde dette i rollespill for 20 år siden, hvorfor er det pluttselig en big deal nå?

En annen ting er at et fåtall av de spillene jeg har spillt i det siste som skryter av valgmulighetene gjør en generellt dårlig jobb.

Tror jeg holder meg til Wasteland 2, er veldig imponert hvordan de har gjort det så langt angående valgmuligheter.

Lenke til kommentar

 

Beklager at det ikke var tydligere, men du kan altså ta kontrollen over alle de andre medlemmene i gruppen når som helst. Har lagt til en setning om det nå :)

 

 

Det er jo er svært viktig punkt for meg i alle fall , spesielt da tidligere spill som feks Baldurs Gate lot deg ha full kontroll over hele gruppen og man kunne derfor gjøre de riktige taktiske valgene som bruk av diverse spells , forskjellige typer angrep , reposisjonere trollmannen ved behov osv.

Lenke til kommentar

"Du har valg og de får konsekvenser" dette burde virkelig ikke være en feature i disse dager, det burde være standard. Jeg mener de gjorde dette i rollespill for 20 år siden, hvorfor er det pluttselig en big deal nå?

En annen ting er at et fåtall av de spillene jeg har spillt i det siste som skryter av valgmulighetene gjør en generellt dårlig jobb.

Tror jeg holder meg til Wasteland 2, er veldig imponert hvordan de har gjort det så langt angående valgmuligheter.

 

Fordi nå er det litt vanskeligere og lage hvordan valgene skjer, da det kreves animasjoner og mye arbeid, før kunne de bare skrive hva som skjedde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...