Gå til innhold

MSI- GTX.970 Gaming- Vi som har kjøpt-Erfaringer osv.


kal.50

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mine kort i dag og har installert to stykker i SLI. Jeg må desverre melde om ulyder på et eller begge av mine kort, det er litt vanskelig å si siden de står rett ved siden av hverandre. :hm:

 

Jeg vet ikke om det er coil whine, men det er en kjip lyd som skiller seg ut og som ikke var der før oppgradering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, falsk alarm på coil whine. Jeg så på den videoen med Linus sitt kort m/ coil whine:

Min lyd er ikke i nærheten hverken på frekvens eller tone.

 

Jeg kom på at jeg forandret litt på enkelte av kabinett-viftene sin retning så jeg ble litt mistenksom på det, satte inn det gamle gfx-kortet og lyden er der fortsatt. Beklager!

 

Nå må jeg bare finne ut hvorfor og hvordan lyden lages...

Endret av mts
Lenke til kommentar

Jeg trodde også det først siden jeg bare har hatt single-kort før, men da jeg satte det gamle kortet i var fortsatt lyden der. Etter litt eliminering var det til slutt 140mm-vifte i toppen av kabinett som var synderen. Det ble kanskje skadet da jeg fiklet litt med det når jeg satte inn de nye kortene.

 

MSI-kortene er uansett friskmeldt og det er bare velstand igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var mitt 970 kort bestilt sammen med "MSI GAMING-7 Z97" og mange andre herligheter. Gleder meg til å bygge den nye riggen ;-) Noen som har erfaring med den MSI gaming appen foresten? Er det egentklig nødvendig å klokke dette kortet når man bruker den appen? Og er det egentklig nødvendig å ha høyere oppløsning i spill enn 1080p hvis jeg bruker en skjerm som er 1080p? Det er en bra skjerm da, BenQ 144Hz gaming monitor.

Endret av tacticalronto
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg ser at det er mange som klager over coil whine og klistremerkeproblemer (av alle ting) på dette kortet, er dette problemer som gjelder en stor andel av disse kortene?

 

Går å vurderer å oppgradere fra 660 Ti til 970 i disse dager, og ønsker et kort som både er stillegående men også yter bra.

Lenke til kommentar

Jeg ser at det er mange som klager over coil whine og klistremerkeproblemer (av alle ting) på dette kortet, er dette problemer som gjelder en stor andel av disse kortene?

 

Går å vurderer å oppgradere fra 660 Ti til 970 i disse dager, og ønsker et kort som både er stillegående men også yter bra.

Coil Wine er en risk samme hvilken produsent du velger..Fins andre som er verre rammet en MSI..Mitt er dønn stille..Har hatt dette kortet nå siden det kom i salg og angrer ikke et sekund..Tvert imot er jeg sjeleglad jeg kjøpte akkurat MSI..( eneste som irriterte meg var det f.... klistremerket..er teipa over ene vifta og sitter som f.. men er bare å være litt forsiktig så ikke du skader vifta når du fjerner det..)

 

Pluss jeg kan nevne er..

Viftene starter ikke engang før det er 50gr varmt..når du ikke gamer har du altså et dønn stille kort.

( jeg kjørte BF4 med åpen dør og kunne ikke høre viftene engang da.)

 

Jeg klokker ikke...men andre som gjør det sier dette er et av de beste og OC.

 

Fantastisk ytelse "stock".. Jeg ser faktisk ikke behovet for å klokke dette her..(men da har jeg i7-4790k og 16GB 2400mz ram.)

Følger med ei skikkelig feit musematte.!

 

Et drømmekort spør du meg.:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Coil Wine er en risk samme hvilken produsent du velger..Fins andre som er verre rammet en MSI..Mitt er dønn stille..Har hatt dette kortet nå siden det kom i salg og angrer ikke et sekund..Tvert imot er jeg sjeleglad jeg kjøpte akkurat MSI..( eneste som irriterte meg var det f.... klistremerket..er teipa over ene vifta og sitter som f.. men er bare å være litt forsiktig så ikke du skader vifta når du fjerner det..)

 

Hei,

 

Betyr dette at man uansett vil måtte fjerne klistremerket på disse kortene, eller kun dersom man opplever problem med vifte 2?

Lenke til kommentar

 

Coil Wine er en risk samme hvilken produsent du velger..Fins andre som er verre rammet en MSI..Mitt er dønn stille..Har hatt dette kortet nå siden det kom i salg og angrer ikke et sekund..Tvert imot er jeg sjeleglad jeg kjøpte akkurat MSI..( eneste som irriterte meg var det f.... klistremerket..er teipa over ene vifta og sitter som f.. men er bare å være litt forsiktig så ikke du skader vifta når du fjerner det..)

 

Hei,

 

Betyr dette at man uansett vil måtte fjerne klistremerket på disse kortene, eller kun dersom man opplever problem med vifte 2?

 

Klistremerket over vifta MÅ fjernes ja..det er ikke noe problem,,bare du er litt forsiktig og ikke bare røsker det av..problemet er at det sitter litt fast i selve viftebladene og de kan jo brekke hvis man bruker nok makt..

 

Heldigvis er viftebladene på dette kortet ganske solide,...hadde dette vært på mitt Gigabyte Windforce 670 kort hadde det nok brukket et blad eller to..:)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...