Gå til innhold

Heftig battery-drain i Samsung S3 custom ROM


Soppost

Anbefalte innlegg

Hei, :)

 

Har de siste månedene opplevd at mobilen trøbler med batteriet etter moderat bruk av wifi og internett.
Jeg startet å bruke Cyanogenmod tidligere i vår og begynte å oppleve problemene en stund etterpå. Hvis jeg surfer lett med wifi og det er under 50% igjen begynner skjermen å flimre, og så fryser hele telefonen og tømmer batteriet, uansett hvor mye jeg har igjen.

Jeg har prøvd med factory reset ca 3-4 ganger, og i dag installerte jeg CarbonROM i stedet. Her opplever jeg samme problemet...

 

Ser at Android-system bruker mesteparten av batteriet, og det har det vel gjort i lang stund.

Testet ut denne oppskriften http://gs3.wonderhowto.com/how-to/reduce-battery-drain-your-samsung-galaxy-s3-by-fixing-android-system-usage-0142361/ men gsiff_daemon filen mangler.

Har prøvd å finne ut av problemet i flere måneder nå, men Google vil desverre ikke gi noe svar på dette :/

Som sagt ser det ut til at Android-system sluker batteritiden min, men har ingen anelse hvordan jeg skal få tvunget denne prosessen til ro.

 

Etter all research jeg har gjort ser det ut til at det er et vanlig problem, men ingen får fikset det ordentlig, selv ikke etter batteriutskifting

Om noen har hatt samme problem og fått fikset det hadde det vært en sinnsykt stor hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bedret seg helt utrolig når jeg flashet til Paranoid Android og samtidig skrudde av NFC, Google Now og Play Services location request. Testet CarbonROM også i ettertid med disse funksjonene på, samme batteri-drain :hm:
Bare å holde seg til Paranoid Android, men forhåpentligvis vil mange av disse probleme forsvinne fra customroms når Android L kommer senere i år :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...