Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - tomsi42 - 14mm f/2.5


Anbefalte innlegg

Har jo stirret et par ganger på det trappehuset der (fra bussen), og lurt på om det var mulig å få til noe. Et fint grep med stripene på fortauet som matcher linjene i veggen på trappehuset, og så blir brutt av stripene i fotgjengerovergangen.

Det er vanskelig å få til noe med trappehuset; men ikke umulig. Dette er vel det tredje bildet jeg er noenlunde fornøyd med.

 

På dagens ser det jo ut som om du fremdeles er på båttur, men det kan vel ikke stemme siden det er Lysakerbilde i går. Det har visst gått hardt for seg uansett. Bra komponert med de lysende ølmerkene og speilingen av de på baren.

Er nok ikke lenger på båttur. Var riktignok en tur innom Oslo sentrum i går kveld, men da ble det vann i glasset ... Og ettersom de var utsolgt for bayer, så var det kanskje like greit ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første meta-foto i festen? Kjekt grep. Tok noen jeg også, men måtte zoome inn til 100% visning for å få noe særlig detaljer i månen. Har bedre egnede brennvidder, men ikke tilgjengelig der og da.

 

Den månen jeg tok bilde av likner mistenkelig på den i spoileren, skulle nesten tro det var den samme. Samme rødskjær også.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt ganske bitt av gatefoto i det siste, så likte veldig godt "haste til jobben". Fine linjer og en knæsj fargekontrast til det som ellers virker grått og kjedelig (værete, den dresskledde mannen og asfalten).

 

Forøvrig også ganske kjedelig når det er tomt for godsaker, men bildet var pent med refleksjonene fra øletikettene, der piraten skjermer for bayer'n :)

 

Gode kontraster i kofferten også.

Lenke til kommentar

Første meta-foto i festen? Kjekt grep. Tok noen jeg også, men måtte zoome inn til 100% visning for å få noe særlig detaljer i månen. Har bedre egnede brennvidder, men ikke tilgjengelig der og da.

Riktige objektiver er viktig i slike situasjoner :) Jeg tror det var mye dis i lufta, månen min er også uten detaljer og kanten er skrukkete.

 

Den månen jeg tok bilde av likner mistenkelig på den i spoileren, skulle nesten tro det var den samme. Samme rødskjær også.

Skulle ikke forundre meg om det er den samme ;)
Lenke til kommentar

Jeg har blitt ganske bitt av gatefoto i det siste, så likte veldig godt "haste til jobben". Fine linjer og en knæsj fargekontrast til det som ellers virker grått og kjedelig (værete, den dresskledde mannen og asfalten).

 

Forøvrig også ganske kjedelig når det er tomt for godsaker, men bildet var pent med refleksjonene fra øletikettene, der piraten skjermer for bayer'n :)

 

Gode kontraster i kofferten også.

Takk for kommentarene.
Lenke til kommentar

Disse to siste liker jeg veldig godt. Klarer ikke helt bestemme hvilket jeg liker best. Fint med stemningen fra biblioteket, og personen som vandrer i skumringen utenfor.

 

 

Du løste månebildet på en smart måte, jeg bare ga opp med min optikk. Spennende lys i det siste bildet fra Tøsnberg.

 

 

 

Likte godt Haste til jobben. Sikkert et viktig møte :)

Enig, fine farger og god komposisjon.

 

 

 

"Haste til jobben" er nok favoritten siden sist, knallfin kontrast, farger og komp. Meget flott! Uten forkleinelse for de øvrige ;)

Takk for kommentarene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...