Gå til innhold

TEST: Nvidia GeForce GTX 980


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva med støy?

Det plager meg litt at dere ikke legger større vekt på dette i testene dere, da det for meg og mange andre er meget viktig at kortene er stillegående, spesielt i idle tilstand.

Ifølge AnandTech, så er det et meget stillegående kort. Såfremt man ikke overklokker ;)

Men selv da er det ikke spesielt støyende sammenlignet med konkurransen.

 

http://www.anandtech.com/show/8526/nvidia-geforce-gtx-980-review/21

 

Takker for info.

Dette er vel stock-viften det? Så kommer vel alle produsentene med sine versjoner de mener er mest stille og best generelt :)

Her er en test som tar for seg MSI: http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_geforce_gtx_970_gaming_review,10.html

Lenke til kommentar
Dette er definitivt godkjent, men vi hadde innerst inne et lite håp om at ny arkitektur også ville bety lavere temperaturer – især med tanke på det lave effektforbruket.

 

Er Tmax lavere for Maxwell enn for Kepler? Kan ikke huske å ha sett noen slike påstander noe sted?

 

Hvis ikke så vil jo lavere temperatur bare bety at viften kjører fortere enn den trenger å gjøre...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette er definitivt godkjent, men vi hadde innerst inne et lite håp om at ny arkitektur også ville bety lavere temperaturer – især med tanke på det lave effektforbruket.

 

Er Tmax lavere for Maxwell enn for Kepler? Kan ikke huske å ha sett noen slike påstander noe sted?

 

Hvis ikke så vil jo lavere temperatur bare bety at viften kjører fortere enn den trenger å gjøre...

 

mener å ha lest for strix modellen at viftene ikke starter før kortet kommer over en viss temp

Lenke til kommentar

 

 

 

Litt "meh" for en ny arkitektur. Hopper nok over denne generasjonen ettersom jeg har vannkjølt 780 :)

meh? Du får et kort te 2800kr som yter bedre enn et GTX780 å man kan OC! Hvor er dette "meh"? trukke det helt har gått opp fer deg.. xD

 

Mitt 1 år gamle 780 som jeg kjøpte for 3500 spenn ferdig overklokket yter hakket bedre enn en standard 970 til 2900 spenn. Derfor litt "meh" med vekt på "litt" og "meh" i anførselstegn :)

 

du glemer at du skal egentlig se på GTX980 da dette skal være det nye GTX780. GTX 970 er ikke high end kortet. Å GTX980 gruser 780 bare sier det.. da det er samme chip så er dette supert!

 

Nja, man må sammenligne på samme prisnivå. gtx980 er dyrere enn det gtx780 var da det var nytt. 970 ligger på samme prisnivå.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Litt "meh" for en ny arkitektur. Hopper nok over denne generasjonen ettersom jeg har vannkjølt 780 :)

meh? Du får et kort te 2800kr som yter bedre enn et GTX780 å man kan OC! Hvor er dette "meh"? trukke det helt har gått opp fer deg.. xD

 

Mitt 1 år gamle 780 som jeg kjøpte for 3500 spenn ferdig overklokket yter hakket bedre enn en standard 970 til 2900 spenn. Derfor litt "meh" med vekt på "litt" og "meh" i anførselstegn :)

 

du glemer at du skal egentlig se på GTX980 da dette skal være det nye GTX780. GTX 970 er ikke high end kortet. Å GTX980 gruser 780 bare sier det.. da det er samme chip så er dette supert!

 

Nja, man må sammenligne på samme prisnivå. gtx980 er dyrere enn det gtx780 var da det var nytt. 970 ligger på samme prisnivå.

 

"Slik moro kommer imidlertid slett ikke gratis. Nvidia oppgir anbefalt norsk utsalgspris for GeForce GTX 780 til å være 5099 kroner. Nå er dette trygt i underkant av det et Nvidia GeForce GTX Titan koster, og ytelsen du får fra GeForce GTX 780 er nesten på høyde med hva storebroren leverer."

 

Tviler sterkt på at det kosta det da gtx780 kom, det kosta garantert over 4 lapper. Så ikke kom med bs:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...