Gå til innhold

Jeg vet ikke hvilket valgfag jeg skal ta på vg2


danielsc

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvilket valgfag jeg skal velge til neste år (studiespes, vg1 nå). Jeg har aldri ønsket å jobbe som verken lege, politi, ingeniør og den slags. Kan bare ikke se meg drive med slikt. Mitt ønske er å bli musikkprodusent men noen jeg kjenner har sagt at det å drive med medie-relaterte fag ikke er lurt fordi det blir vanskelig å finne jobb og helt siden jeg fikk vite det har jeg måttet tenke om igjen. Jeg er ikke god i realfag så ingeniør/lege har jeg stryket ut for lengs. Jeg hadde virkelig ønsket å drive med musikkproduksjon men det er åpenbart ikke lurt...


Hva bør/kan jeg bli?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil bli lege eller ingeniør har du fortsatt tid til å bli bedre i realfag. Det som er pensum i grunnskolen er bare det mest grunnleggende.

 

Hvis ikke du tar realfag, får du ikke spesiell studiekompetanse og utelukker derfor en del studier. Ut over det, har det ikke noe å si hvilke fag du velger, for du får generell studiekompetanse så lenge du fyller timetallet. Men det kan være greit å prøve valgfag innen emner som du kan være interessert i, så du får større innsikt i hva det inneholder og om det er noe du kan tenke deg å studere videre og jobbe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...