Gå til innhold

Tror du neste gang at det blir noe annerledes? Når vi møter terror her til lands så kan du forvente dette..


Anbefalte innlegg

Det var vel derfor de satt i politibilen mens brannfolk og ambulanse måtte ta hånd om asylsøkeren som gikk amok med kniv på en buss. Politiet har lært av sine feil, og tar ingen sjanser.

 

Og i ettertid fikk brannfolkene og ambulansefolkene sterk kritikk for å ha pågrepet ham og gjort "politiets arbeid", og tiltale ble nevnt.

 

Noe som gjør at jeg er ganske sikker på at også dette var e falsk flagg aksjon, og politiet var med på planleggingen, som de jo nødvendigvis må være ved de fleste slike falsk flagg aksjoner innenlands.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, sikkerhetsfolka i Norge er veldig gode å ha....ETTER en tragedie.

 

Foreldrene til Utøya ofrene er sikkert kjempe fornøyde etter den strålende innsatsen de gjorde den dagen de trengte dem mest...

 

 

Hadde de ringt på Utøya og bestilt pizza så hadde den kommet frem raskere enn politiet.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde de ringt på Utøya og bestilt pizza så hadde den kommet frem raskere enn politiet.

 

 

 

Hvorfor er det helt kul umulig for folk flest å forstå at politiet saboterte dette med vilje ?

 

Folk fra politiet kom jo ganske raskt, men de kjørte tilbake, antakelig fordi de fikk ordre om det, fordi ledelsen ikke ville at de skulle gripe inn for tidlig.

Politiet hadde jo også trent på aksjoner som dette, og en øvelse ble avsluttet ca en halv time før disse såkalte terroraksjonene startet.

 

Og det var jo også flere båter tilgjengelig, likevel så valgte politiet en liten gummibåt med motor som var så svak at det ikke ville være noe problem å ro forbi dem.

Lenke til kommentar

Du sikter vel tilfeldigvis ikke til illuminati og frimurere vel? Og at dette var en hemmelig planlagt aksjon fra høyere hold, og at Breivik bare var en brikke i spillet deres...? Som 9/11 mistankene? At det hele var en inside job?

 

Du kan kalle det hva du vil, Men det er så tydelig at politiet var med på planleggingen, at jeg syns det er ganske utrolig at folk flest ikke oppdager det, eller i det minste reagerer på alle "tabbene" som politiet gjorde, og alle løgnene de kom med for å forsvare seg da de første løgnene ble avslørt.

Lenke til kommentar

At politiet var med på planleggingen er en påstand du har nødt til å bevise eller forklare mer til meg for den har jeg vansker med å forstå.

 

Folk har reagert på tabbene den dagen, men politet kommer med forklaringer og man kan ikke annet enn å tro at politiet faktisk var så uforberedt og dumme den dagen. Det er ikke vanskelig å tro på.

 

Det som derimot er vanskelig å tro på er at politet var med på denne massakeren og at de ikke kom til unnsetning med vilje.. Det virker høyst usannsynlig. Det er ikke en amerikansk film, dette er Norge på en vanlig hverdag, hvor det verste som skjer i en politimanns jobb er at narkisene borti gata krangler om småveksel.

 

Ikke rart de mista kontrollen helt når Breivik holdt på. Udugelige var de uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At politiet var med på planleggingen er en påstand du har nødt til å bevise eller forklare mer til meg for den har jeg vansker med å forstå.

 

 

Det er jo akkurat det jeg sier, folk flest klarer ikke å forstå.

Jeg kan som sagt ikke forstå at folk flest ikke kan forstå dette, men det er muligens fordi folk i Norge læres opp til å alltid stole på myndighetene, slik at de aldri kan tenke den tanken at myndighetene kan gjøre noe galt, eller vil dem noe vondt.

 

Jeg har prøvd å forklare dette mange ganger før, og resultatet av mitt arbeid da, gjør at jeg har liten lyst til å prøve igjen.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

At politiet var med på planleggingen er en påstand du har nødt til å bevise eller forklare mer til meg for den har jeg vansker med å forstå.

 

 

Det er jo akkurat det jeg sier, folk flest klarer ikke å forstå.

Jeg kan som sagt ikke forstå at folk fles ikke kan forstå dette, men det er muligens dordi folk i Norge læres opp til å alltid stole på myndighetene, slik at de aldri kan tenke den tanken at myndighetene kan gjøre noe galt, eller vil dem noe vondt.

 

Jeg har prøvd å forklare dette mange ganger før, og resultatet av mitt arbeid da, gjør at jeg har liten lyst til å prøve igjen.

 

 

Eller fordi de som påstår dette enda ikke har kommet opp med noen gode argumenter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis noen virkelig går inn for å gjennomføre en terroraksjon, så kommer dem sannsynligvis til å få til dette uansett. Det spiller ingen rolle hvor mye overvåking myndighetene innfører. Hvis noen planlegger terror, så er dem sannsynligvis ikke så tette i pappen at dem skriver om dette i e-post eller diskuterer dette i telefonen, nettopp for å unngå overvåking. De farligste terroristene er dem som ikke lager en lyd før det faktisk smeller skikkelig fra dem, og da er det alt for seint...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis noen virkelig går inn for å gjennomføre en terroraksjon, så kommer dem sannsynligvis til å få til dette uansett. Det spiller ingen rolle hvor mye overvåking myndighetene innfører. Hvis noen planlegger terror, så er dem sannsynligvis ikke så tette i pappen at dem skriver om dette i e-post eller diskuterer dette i telefonen, nettopp for å unngå overvåking. De farligste terroristene er dem som ikke lager en lyd før det faktisk smeller skikkelig fra dem, og da er det alt for seint...

 

De farligste terroristene er politikere, politi, og alle slags statlige mydigheter.

Fordi disse har makt til å ødelegge folks liv på de fleste områder, og disse terroristene som jeg har nevnt her har også allerede ødelagt livet for et ganske stort antall mennesker her i landet.

 

Det er også de som skremmer folk med terrorisme slik at de kan få mulighet til å ødelegge livet til enda flere av oss.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

De viste på 22 juli at de overhodet ikke var klar for noe som helst av terror her til lands, hva er det de trener så iherdig på hver dag disse delta folka?

 

Beredskapstroppen/Delta løser svært farlige oppdrag hele tiden. At du ikke vet hva de faktisk gjør kan vel neppe kalles et godt argument for at de ikke gjør noe.

 

På Utøya var det heller ikke selve den skarpe delen som sviktet. Det var samband og utstyr (båter). Da båt først var på plass og Delta kom seg til Utøya så pågrep de gjerningsmannen raskt og effektivt. Og levende. De fleste andre politiavdelinger eller spesialavdelinger i verden hadde sannsynligvis endt opp med å drepe gjerningsmannen, men her viste Delta hva de var gode for.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

 

Hvis noen virkelig går inn for å gjennomføre en terroraksjon, så kommer dem sannsynligvis til å få til dette uansett. Det spiller ingen rolle hvor mye overvåking myndighetene innfører. Hvis noen planlegger terror, så er dem sannsynligvis ikke så tette i pappen at dem skriver om dette i e-post eller diskuterer dette i telefonen, nettopp for å unngå overvåking. De farligste terroristene er dem som ikke lager en lyd før det faktisk smeller skikkelig fra dem, og da er det alt for seint...

De farligste terroristene er politikere, politi, og alle slags statlige mydigheter.

Fordi disse har makt til å ødelegge folks liv på de fleste områder, og disse terroristene som jeg har nevnt her har også allerede ødelagt livet for et ganske stort antall mennesker her i landet.

 

Det er også de som skremmer folk med terrorisme slik at de kan få mulighet til å ødelegge livet til enda flere av oss.

Du har ikke helt trua på myndighetene skjønner jeg. Gjelder det spesielt den daværende sittende folkevalgte regjeringen, eller er alle kandidater innerst inne onde og må sees på som potensielle terrorister uansett hvem vi velger å stemme frem?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Men igjen, skal man bruke bare levealder som referanse er man betydelig tryggere som militært personell enn som hushjelp. Litt satt på spissen er man i større fare når man vasker huset sitt enn når man kriger mot Taliban.

 

Kanskje levealder ikke er så god indikasjon på hvor farlig eller ufarlig ett yrke er altså...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at politiets innsats på Utøya var svært god. Ingen politifolk ble drept, og det er det viktigste.

 

Så de to første som annkom Utøya, gjorde en god jobb? De tørte ikke å engasjere seg, til tross for at de hørte skyting og visste at ungdommer ble drept. Håper de feigingene, har annet arbeid i deg.

 

Ble ikke noe bedre med idiotene fra Delta, som var uten realistisk leder og lot 8 tungt bevepnede folk gå ombord i den gummibåten, som var beregnet for 3 - 4 personer uten tungt utstyr. At båten ble fraktet til feil sted (med lang vei til Utøya), var kanskje ikke Deltas feil. Men båten gikk sakte og til slutt stoppet. Resultatet ble nok 10 - 30 ekstra drepte ungdommer!

 

Du mener det viktigste var, at politi folk ikke ble drept! Men gir f... i de andre som ble slaktet. Manan til vas.Politiet har brukbar lønn for å beskytte oss andre og SKAL om nødvendig ofre livet, for å beskytte allmuen. Tør de ikke stille opp når det trengs, så bør de finnet annet arbeid.

 

Og du synes de gjorde en god jobb?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

politet og alle de som ikke gjorde jobben sin den dagen, har de ungdommenes blod på deres hender, like mye som Breivik.

 

Det skremmer meg at du i det hele tatt greier å lire av deg en slik kommentar, ingen andre har skyld bortsett fra Breivik. At politiet floppet er en sak, men de har ingen skyld for hva som har skjedd. Jeg kan nærmest garantere deg at de prøvde så godt de kunne. Det er ikke selve politimennene som har skylden, det er systemet de har måttet følge. Vet vi om de fikk lov til å dra på øyen uten så og så mange menn? Skal de ikke følge ordre?

 

Det eneste som gjør meg veldig kritisk til hele det opplegget der er at helikopteret til NRK sirklet rundt område en time før politiet kom. En snikskytter med litt flaks så er problemet "løst". Jeg mistet en god kompis som en av de siste som ble drept der ute, men det gjør ikke at jeg klandrer de ansatte hos politiet eller gir de skylden. Derfor burde du og holde deg for god for det.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Kanskje levealder ikke er så god indikasjon på hvor farlig eller ufarlig ett yrke er altså...

Det er muligens ikke så god indikasjon på hvor LIVS-farlig vi TROR ett yrke er.

 

Men å si at det faktisk ikke ER en indikasjon er vel som å si at gjennomsnittelig antall kollisjoner per 1000 personer per aldersgruppe (sjåfør) ikke er noen indikasjon på hvor høy risiko aldersgrupper har i trafikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...