Gå til innhold

Tror du neste gang at det blir noe annerledes? Når vi møter terror her til lands så kan du forvente dette..


Anbefalte innlegg

*Rrrrring rrrrring*


"dette er Delta over....."

 

"Hjelp, det er en gal politimann som skyter etter oss, kom og redd oss!"

 

"ehmm....ok, vi kommer snart.. eller ikke snart men...sånn etterhvert da. bare gjem dere bak busker og trær mens vi prøver å finne transport"

 

 

"Men han skyter oss!!! Dere må komme NÅ!"

 

 

"........jada, vi er på vei...."

 

 

"Politiet sier at de kommer snart, vi er reddet! jippi!"

 

__________________________________________________________

 

1.5 time senere....

 

 

Putt putt putt putt putt putt........

 

44764_politibaat.jpg

 

 

 

 

 



  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvor du vil hen, men politiet har kanskje blitt mer proaktive nå med overvåking av miljøer og individer som utgjør trusler. De fikk jo godt snusen i noe terror-drit i sommer.

 

 

Ja, de har blitt jævlig effektive med åra... De kommer ut med en masse advarsler om at de vet om noe mulig terror som kanskje kommer til Norge og skremte livsskiten ut av befolkningen, for så å sette et par politifolk med våpen på befolkede steder.

 

Men egentlig viste de kanskje ikke en dritt annet enn et anonymt tips.

 

hva tror du skjer når en bombe går av f.eks? tror du de to pinglete fjaseriene av politfolk klarer å stå imot det? haha, det er bare en falsk trygghet, de kan ikke gjøre en dritt før etter terrorhandlinga har skjedd.

 

 

Og er denne sikkerheten like høy enda? Tror du beredskapen er på plass fort som faen når noe skjer? Ja, vi får se... jeg har mine tvil.

 

De viste på 22 juli at de overhodet ikke var klar for noe som helst av terror her til lands, hva er det de trener så iherdig på hver dag disse delta folka? Vi trodde vi kunne stole på dem, ungdommene som hadde en gal fyr etter seg med våpen, trodde de kunne stole på folk som hadde på seg blå skjorter og kalte seg for sikkerhetsmenn..

 

Men alt var bare et spill for galleriet, de var ikke brukelige til en DRITT! Breivik overga seg, han kunne drept mange fler før de pysene hadde turt å gjøre noe som helst, eller hadde midler til å gjøre noe.

 

 

Norges sikkerhetstjeneste er en vits og det beviste de for hele verden den dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste fredelige, vestlige stater ville blitt tatt rimelig på senga av en slik situasjon.

 

Kom med eksempler. Det har vært massakrer i andre fredelige land. Som f.eks i Finland. Men tror ikke det finnes et så dårlig eksempel på politiets responstid. Og i tillegg skjedde dette rett utenfor hovedstaden vår. Hadde gitt mer mening om det skjedde et eller annet sted i distriktnorge, men det er ingen unnskyldning for at en millionby som Oslo har så dårlig beredskap.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Jeg tror, sa jeg, og da er jeg åpen for å bli overbevist. Finn heller et eksempel selv.

En fredelig nasjon som knapt har sett blod siden andre verdenskrig, responderer lynkjapt og eksemplarisk på et uventet terroranslag.

 

Det finnes ingen eksempler. Det er liksom poenget. Hele greia er en dårlig spøk. Terroranslaget var ikke uventet. Det har vært flere rapporter i forkant av angrepet som belyste svakheter ved Norges terrorberedskap, nettopp på grunn av terrorfare. Din bagatellisering av politiets elendige jobb den dagen ser jeg ærlig talt på som respektløst ovenfor alle de som døde den dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

politet og alle de som ikke gjorde jobben sin den dagen, har de ungdommenes blod på deres hender, like mye som Breivik.

 

De kunne stanset det mange liv tidligere, men de rotet det til (virker veldig som de ikke turte å gå inn for å ta han fordi de var redde for egne liv) og de gjorde ikke jobben sin og kom ikke ungdommene til unnsetning når de var i en alvorlig nødsituasjon.

 

Det blir som de som står og ser på at noen mobber er like mye med på mobbingen. De som stanser og hindrer at ungdommene ble reddet, de er også skyld i livene som gikk tapt den dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at politiets innsats på Utøya var svært god. Ingen politifolk ble drept, og det er det viktigste. Her hvor jeg bor, ble to politimenn drept for en del år siden da de skulle arrestere en psykotisk mann med gevær. Såvidt jeg husker hadde de glemt å sjekke at batteriene til sambandsutstyret virket. Tragisk sak. Så har vi politimannen som sto midt i veien og fiklet med en spikermatte når de visste at en villmannskjører var ventet når som helst på den strekningen. Dette er lite profesjonelt.

 

Politiet bør sette mål som de har kompetanse til å nå. Det å holde seg i live synes å være en passende målsetting.

 

Det var vel derfor de satt i politibilen mens brannfolk og ambulanse måtte ta hånd om asylsøkeren som gikk amok med kniv på en buss. Politiet har lært av sine feil, og tar ingen sjanser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det skulle skje slike terroraksjoner som den 22 juli hvor det blir påstått at etniske nordmenn står bak, så vil det samme skje igjen.

 

Politiet og PST vil påstå at de ble helt overasket, på samme måte som etter 22 juli, og de vil også kreve flere lover for å forsterke "sikkerheten"og beredskapen, og også mer overvåking av folket slik at de kan oppdage slike "terrorister" på forhånd.

Akkurat slik de gjorde etter 22 juli.

 

Dette vil fortsette inntil vi har en totalitær politistat, med 0 frihet for folket, med overvåking av folket 24 timer i døgnet.

Med væpnet politi og militære i gatene, og pansrede kjøretøyer som patruljerer rundt i våre byer.

 

Kritikk av regjeringen, av islam, av sosialismen og av jøder/khazarer vil bli forbudt. Og folk kan bli arrestert eller skutt av politiet når som helst og hvor som helst bare fordi politiet har lyst til det.

 

Dvs om da ikke 3 verdenskrig bryter ut i Europa først, og gir myndighetene grunnlag for å omgå alle lover og innføre den totalitåre politstaten med det samme.

Lenke til kommentar

politiet har kanskje blitt mer proaktive nå med overvåking av miljøer og individer som utgjør trusler. De fikk jo godt snusen i noe terror-drit i sommer.

 

De sa det ja.

Men hvordan kan vi tro på politiet ?

 

Vi har jo ikke sett noen beviser eller tegn på at slikt ble planlagt.

 

Politiet har sagt det, men hva politiet sier beviser ikke noe som helst. Politiet lyver som ravner.

Har ffolk allerede glemt hvordan de løy etter 22 juli ?

Og da de ble tatt i løgn av media så forsvarte de seg med en ny løgn.

 

Den tid da vi kunne stole på politiet er forlengst forbi.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

Jeg har da ikke bagatellisert noe som helst. Finn deg noe annet å fake indignasjon over.

 

Da har vi ulik definisjon på hva det vil si å bagatellisere omstendighetene rundt en fryktelig kriminell handling.

 

I så fall trenger din litt fininnstilling. Jeg har ikke skrevet noe i retning av at det ikke gjør så mye at politiet gjorde en dårlig jobb. Alt jeg sa var at jeg ikke tror det nødvendigvis ville gått så mye bedre andre, tilsvarende steder. Å lese det som at jeg bagatelliserer er ganske søkt.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har da ikke bagatellisert noe som helst. Finn deg noe annet å fake indignasjon over.

 

Da har vi ulik definisjon på hva det vil si å bagatellisere omstendighetene rundt en fryktelig kriminell handling.

 

I så fall trenger din litt fininnstilling. Jeg har ikke skrevet noe i retning av at det ikke gjør så mye at politiet gjorde en dårlig jobb. Alt jeg sa var at jeg ikke tror det nødvendigvis ville gått så mye bedre andre, tilsvarende steder. Å lese det som at jeg bagatelliserer er ganske søkt.

 

 

Ikke egentlig, med tanke på at du har ingen grunn til å hevde at det ikke nødvendigvis ville gått bedre andre steder, når det er nesten hevet over enhver tvil at det ville det. Altså vi snakker om den verste massakren i moderne historie begått av en person, hvor mye verre kunne det gått?

Lenke til kommentar

Ikke egentlig, med tanke på at du har ingen grunn til å hevde at det ikke nødvendigvis ville gått bedre andre steder, når det er nesten hevet over enhver tvil at det ville det. Altså vi snakker om den verste massakren i moderne historie begått av en person, hvor mye verre kunne det gått?

 

 

Jeg snakker om politiet og responstiden, og det vet du godt. Grunnen min er at dette er en "typisk norsk"-klagetråd hvor man feilaktig prøver å fremstille noe som et særnorsk problem. Prøver på ingen måte å sette det norske politiet i et bedre lys, jeg bare sier at jeg tror det er like ræva andre steder. "Two wrongs don't make a right".

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er ingen tvil om at politiets innsats på Utøya var svært god. Ingen politifolk ble drept, og det er det viktigste.

 

Og hvorfor mener du at det er viktigere å sørge for at politifolk ikke blir drept enn uskyldige ungdommer ?

 

Nei, jeg mente det ironisk/sett fra politiets perspektiv. Beklager om det ble uklart.

 

Ok. Beklager at jeg misforsto. Det var ikke uklart, men det hele var min feil, jeg reagerte for raskt etter kun å ha lest første setning.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...