Gå til innhold

- Fem millioner Gmail-brukernavn og passord er lekket på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere i tek lyst å linke den listen til pastebin eller noe sånt slik at jeg kan se etter min egen? Vet noen om passordene er hashet (og saltet), regner ikke med at google lagrer de i klartekst?

 

Er veldig stress å lese gjennom kildeartikkelen i google translate :)

Sjekk reddit tråden de linker til.

Sålangt virker det ikke som listen med passord inkludert er lett tilgjengelig da.

 

Edit: Kan se ut som noen har linka til fullversjonen på 4chan

Endret av chr1573r
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere i tek lyst å linke den listen til pastebin eller noe sånt slik at jeg kan se etter min egen? Vet noen om passordene er hashet (og saltet), regner ikke med at google lagrer de i klartekst?

 

Er veldig stress å lese gjennom kildeartikkelen i google translate :)

 

Mye tyder på at passordene ikke er henten fra Google direkte, men via andre nettsider. Så med mindre du bruker samme passord overalt og sjelden/aldri bytter passord, kan du nok fortsette å sove godt om natten. Et godt og unikt passord, samt to-stegs-verifisering er lurt uansett da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har dere i tek lyst å linke den listen til pastebin eller noe sånt slik at jeg kan se etter min egen? Vet noen om passordene er hashet (og saltet), regner ikke med at google lagrer de i klartekst?

 

Er veldig stress å lese gjennom kildeartikkelen i google translate :)

 

https://mega.co.nz/#!rgFDDRSD!QyyLxZNnR8i9fF_aNkKI-wUIUV3fjX5o0dxdl-bE3zQ

Hvis du hadde bladd deg nedover på linken de har i artikkelen til et forum, hadde du finni denna :)

Lenke til kommentar

Mye tyder på at passordene ikke er henten fra Google direkte, men via andre nettsider. Så med mindre du bruker samme passord overalt og sjelden/aldri bytter passord, kan du nok fortsette å sove godt om natten. Et godt og unikt passord, samt to-stegs-verifisering er lurt uansett da.

This.

 

Men hadde vært kjekt å se hele listen, så jeg kunne finne ut hvilke(n) side® jeg evt. bør bytte passord på.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Listen kan du få tak i hvis du leter litt, men det er enorm pågang så det er lettere sagt enn gjort.

 

Jeg har en kopi av listen og kan ihvertfall konstatere at passordet som var assosiert med min epostkonto fra fra 2010-ish, så jeg er trygg.

 

For de som enda ikke har aktivert to-faktor autentisering på Google-kontoen sin så er dette nok en påminnelse om hvorfor man bør gjøre nettopp det.

Lenke til kommentar

 

Mye tyder på at passordene ikke er henten fra Google direkte, men via andre nettsider. Så med mindre du bruker samme passord overalt og sjelden/aldri bytter passord, kan du nok fortsette å sove godt om natten. Et godt og unikt passord, samt to-stegs-verifisering er lurt uansett da.

This.

 

Men hadde vært kjekt å se hele listen, så jeg kunne finne ut hvilke(n) side® jeg evt. bør bytte passord på.

 

Man kan gå til https://isleaked.com/en.php og skrive inn sin epostadresse, og da vil man få opp de to første bokstavene i passordet, om denne epostadressen er lekket.

 

Hvis man ikke ønsker å eksponere hele epostadressen, kan man skrive adressen med opptil tre wildcard (eksempel: ola.nordm***@gmail.com), for å se om adressen er lekket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Listen kan du få tak i hvis du leter litt, men det er enorm pågang så det er lettere sagt enn gjort.

Jeg finner bare listen uten passord.

 

Jeg har en kopi av listen og kan ihvertfall konstatere at passordet som var assosiert med min epostkonto fra fra 2010-ish, så jeg er trygg.

Er det noen måte du kan sende meg passordet på? De to første bokstavene har aldri vært brukt på min gmail-konto, altså er de fra en annen side. Og jeg skulle gjerne visst hvilken side det var, så jeg fikk byttet passord der. Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

 

Danke schön.

 

Var som jeg trodde, et gammelt passord som aldri faktisk har vært brukt som gmail-passord (bare til å logge seg på andre sider med epostadressen som brukernavn).

Var samme for meg. Hovedmailen funket, men ett passord jeg aldri har brukt på gmail innloggingen.

 

Hvordan fant dere ut dette?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...