Gå til innhold

KOMMENTAR: Samme gamle kjipe Apple


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Dette må være noe av det dårligste jeg har lest på hw på langt tid. Makan til lavmål av et hatefult skråblikk skal du leite lenge etter. Frekt nok atpåtil under påskudd av å være nøytral. Jeg trodde det var opp tilkommentarfeltene å komme med slike oppgulp, og ikke seriøse artikler.

 

Og det legendariske forumtrikset med å nevne at man ikke er fanboy på slutten, for det legitimerer jo alle meninger opp til den vedtatte sannhet.. gi meg styrke!

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Forfriskende artikkel. Grattis med populariteten på den. Tror aldri jeg har sett så mange brukere besøke "diskuter en artikkel", noen gang. :thumbup:

 

Teller 17 brukere nå (en av dem svarer i tråden)

 

Da har du ikke vært særlig aktiv i dine år her på forumet.. i gamledager sett i forumperspektiv (2005 ish og oppover) var det mange ganger 3 & 4 ganger så mange som leste og kommenterte i tråder, sett i mot denne.. ;)

Lenke til kommentar

 

Dette er årsaken til at WP og Android-brukere blir så oppgitt i kommentarfeltene over alle iSheepene ...

 

 

 

Uten å ta stilling til om jeg støtter eller ikke støtter RadeonReady i han sine påstander og argumentasjoner, men hva med å faktisk skrive HVORFOR du mener at innlegget hans er så totalt meningløst?

 

Dette er altså en diskusjonstråd, skal du kritisere andre for sine innlegg så burde du i det minste ta deg tid til å forklare og fortelle hvorfor du mener at noen, i dette tilfellet er "iSheep".

 

 

Det å bare kaste ut "iSheep" kortet så fort noen skriver noe du er uenig er en fryktelig dårlig argumentasjonteknikk og gjør vel at du selv strengtatt ikke har noe som helst du skulle ha sagt. Har du null interesse av å argumentere for deg selv så kan du hvertfall la være å kritisere folk som forsøker å føre en argumentasjon..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kjennetegnet på at et produkt virkelig er bra er nettopp når folk gir faen i hva det koster og bare roper "Shut up and take my money!".

 

Det alene er nok til å forklare hvorfor Apple kan ta 8000,- for specs som Samsung ikke klarer å få mer enn 3500,- for.

 

hva ville du kjøpt? en Lada med 350Hk, eller en BMW med 350Hk? de har jo lik motorspecs, men laaangt ifra like bra kjøreopplevelse og levetid ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Dette er årsaken til at WP og Android-brukere blir så oppgitt i kommentarfeltene over alle iSheepene ...

 

 

 

Uten å ta stilling til om jeg støtter eller ikke støtter RadeonReady i han sine påstander og argumentasjoner, men hva med å faktisk skrive HVORFOR du mener at innlegget hans er så totalt meningløst?

 

Dette er altså en diskusjonstråd, skal du kritisere andre for sine innlegg så burde du i det minste ta deg tid til å forklare og fortelle hvorfor du mener at noen, i dette tilfellet er "iSheep".

 

 

Det å bare kaste ut "iSheep" kortet så fort noen skriver noe du er uenig er en fryktelig dårlig argumentasjonteknikk og gjør vel at du selv strengtatt ikke har noe som helst du skulle ha sagt. Har du null interesse av å argumentere for deg selv så kan du hvertfall la være å kritisere folk som forsøker å føre en argumentasjon..

 

 

Er det virkelig nødvendig når man leser innlegget? Det er stappfult av personkarakteristikker, og man skjeller ut folk for å være idioter for å se ting på en annen måte når det gjelder feks oppløsning enn han, enda det er han som har den mest merkverdige måten å se på.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Dette er årsaken til at WP og Android-brukere blir så oppgitt i kommentarfeltene over alle iSheepene ...

 

 

 

Uten å ta stilling til om jeg støtter eller ikke støtter RadeonReady i han sine påstander og argumentasjoner, men hva med å faktisk skrive HVORFOR du mener at innlegget hans er så totalt meningløst?

 

Dette er altså en diskusjonstråd, skal du kritisere andre for sine innlegg så burde du i det minste ta deg tid til å forklare og fortelle hvorfor du mener at noen, i dette tilfellet er "iSheep".

 

 

Det å bare kaste ut "iSheep" kortet så fort noen skriver noe du er uenig er en fryktelig dårlig argumentasjonteknikk og gjør vel at du selv strengtatt ikke har noe som helst du skulle ha sagt. Har du null interesse av å argumentere for deg selv så kan du hvertfall la være å kritisere folk som forsøker å føre en argumentasjon..

 

Jeg sa aldri det var totalt meningsløst. Jeg sier at den type argumentasjon alltid dukker opp når noen ikke hyller Apple. Fordi Tek.no (med flere seriøse publikasjoner) ikke synes noe om presentasjonen i går, går han og raser om hvor inkompetente journalistene er i et meterlangt innlegg.

 

Jeg har åpnet for at noen slenger noen seriøse argumenter i min retning i et tidligere innlegg. Han omtaler bl.a. en av de annerkjente journalistene som "fag"-klovn. Om han mener fag på norsk eller homo på engelsk med de klammene må han svare på.

 

Så vennligst ikke gi meg en leksjon i folkeskikk en gang til. Er det mottatt?

Lenke til kommentar

Er det virkelig nødvendig når man leser innlegget? Det er stappfult av personkarakteristikker, og man skjeller ut folk for å være idioter for å se ting på en annen måte når det gjelder feks oppløsning enn han, enda det er han som har den mest merkverdige måten å se på.

 

AtW

 

Siter meg der du påstår jeg kaller noen idiot.

Hvis du mener at jeg tar feil, f.eks angående oppløsning, bør du ikke da komme med et argument som forklarer HVORFOR jeg tar feil? Hvis jeg IKKE tar feil, hvorfor mener du da at jeg har et merkverdig syn på oppløsning? Jeg venter spent på ditt svar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tek.no sin test av Iphone6, når denne testen kommer, vil fremstå som veldig underlig og lite troverdig i lys av den histroieløshet, mangel på teknisk kunnskap, forutinntatthet og de fordommer mot iPhone som Tek.no avslører i dag i denne artikkelen som forøvrig er full av feil.

Så takk til Tek.no, for at dere så ettertrykkelig bekrefter mistanken jeg har hatt i flere år om at redaksjonen ikke er nøytral men kan karakteriseres som ovenfor.

 

Sitat Varg Aamo: "Nå har de riktig nok fått NFC flere år etter alle konkurrentene"

Det morsomme med dette er at Tek.no, som bl.a omfatter Amobil.no og Mobilen.no, og med især journalisten Espen Swang i spissen (du vet han «fag»-klovnen som opptrer så eplekjekt i mobil-testene til "TV2 Hjelper Deg" og er mer opptatt av å skjære grimaser enn å være objektiv) i en drøy fireårsperiode konsekvent har trukket iPhone-modellene ned i karakter i sine forbrukertester pga dens mangel på NFC, mens disse nettstedene samtidig har honorert visse konkurrenter pga deres implementering av NFC. Begrunnelsen som Espen, Varg og deres «Tek.no»-brødre i ånden har brukt for å dele ut karakterer slik de har gjort er at NFC er fremtiden mht betaling, at denne betalingsløsningen er like rundt hjørnet, og derfor at disse android-telefonene med NFC er "fremtidsrettede" i motsetning til iPhone som ikke har NFC. Problemet mitt og til alle andre med et minimum av kritisk sans er at 1) vi etter alle disse årene fremdeles sitter her og venter på dette som i følge Tek.no har vært varslet hvert bidige år å være "like om hjørnet", og ikke minst at 2) disse telefonene som visstnok har vært så "fremtidsrettet" mht betaling i forhold til iPhone i alle disse årene ikke har kunnet brukes av folk flest til betaling av noe som helst, selv ikke den minste fjært, via NFC. Grunnen er enkel; betaling via NFC er generelt ikke rullet ut i butikkene. Ergo har iPhone blitt diskvalifisert av Tek.no uten grunn i alle disse årene, særlig når situasjonen nå faktisk ser ut til å være snudd på hodet; Apple er nemlig tilsynelatende idag den som har kommet lengst mht betaling via mobiltelefon og NFC. Ergo ser det ut for meg til at Tek.no bør gå litt i tenkeboksen og fundere kritisk over sine egne tester og sine karaktergivning som altfor mye var basert på Tek.no sine egne spådommer som til nå har bommet så forjævlig. Siden Tek.no er den eneste som har drevet på med denne meningsløse NFC-støyen i forholdet til iPhone, så bør Tek.no vurdere om ikke Tek.no skylder en aldri så liten unnskyldning til Apple, men ikke minst til forbrukerne som har blitt forledet til å kjøpe produkter på falske premisser satt av Tek.no. På tross av at både tek.no, amobil.no og mobilen.no stadig maser om viktigheten av NFC på mobiltelefon, så er det idag, dvs en dag etter lanseringen av iPhone 6 den 9.9.2014, kun en eneste lengre artikkel om dette, der Tek.no åpenbart er så forbannet for å ha lidd et slik prestisjenederlag mht sine spådommer at varg Aamo skriver en lang og sterkt følelsesladet tirade (i en artikkel som vanlig preget av feil) mot Apple, mot iPhone 6 (som de merkelig nok ennå ikke har hatt til test), og selvfølgelig mot andre journalister som har hatt et mer edruelig forhold til vidløftige spådommer om Apple i forhold til NFC.

Men enda mer interessant; iPhones fingeravtrykksensor ser ut til å være kritisk for at denne betalingsformen skal skje smidig. Så for meg ser det ut til at visse produsenter av android-telefoner kan få det forbannet travelt fremover nå med å implementere fingeravtrykksensor på sine modeller, men forhåpentligvis sensorer som da ikke blir av den typen som Samsung bruker på Galaxy S5, og som i følge de fleste forbrukertester har problemer og kun fungerer sånn halvveis i forhold til den på iPhone. Det finnes m.a.o ingen beviser for at de Android-telefoner med NFC som finnes idag vil kunne brukes til betaling, på tross av at Tek.no ønsketenker dette.

 

Sitat varg Aamo: "Javel, så nå skal vi la oss begeistre av Full HD? "Jamen den har så høy pikseltetthet!», følger de opp med, og jeg påpeker at selv Samsung Galaxy S4, som kom for halvannnet år siden, er bedre på dette punktet.""

 

Feil, feil og atter feil. Nå må Varg Aamo og resten av åndspygmeene i redaksjonen i Tek.no slutte å lulle seg inn i sin ugjennomtrengelige tåke av arroganse og feilinformasjon, og for pokker få banket inn at Samsung Galaxy S4 har LAVERE pixeltetthet enn både iPhone 6, 5, 5S, 4S og selv det fire år gamle produktet iPhone 4. Samsungen har en pixeltetthet på kun 312 ppi for både røde og blå pixler, mens iPhone 4 har en pixeltetteht på 326 ppi for SAMTLIGE av fargene rødt, grønt og blått. Det er kun de grønne pixlene som Samsungen slår iPhone 4 på, med 441 PPI. Et fargebildes pixeltetthet (og kvalitet) blir ikke bedre enn den laveste pixeltettheten som tilordnes en av fargene; har man f.eks et bilde hvor rødt dominerer og grønt er omtrent fraværende, så blir åpenbart ikke bildet mer oppløst av å øke pixeltettheten for grønt.

Kilde: http://www.displaymate.com/Galaxy_S4_ShootOut_1.htm

 

Sitat varg Aamo: "For selvfølgelig kunne iPhone 5 hatt NFC-støtte, men når teknologien nå blir utbredt"

 

Blir teknologien endelig nå utbredt? Virkelig?

Er dette atter en av Tek.no sine mange sannferdige spådommer om NFC som vi har lært at vi kan stole blindt på? La oss se hvor mange ganger Tek.no har påstått at dette endelig blir utbredt:

Eksempelvis er det 9 år siden Mobilen.no begynte å mase om at "nå kommer NFC":

http://www.mobilen.no/artikler/naa_kommer_nfc/91807

Ingenting stort skjedde, men samme fantastiske spådom tre år etterpå, i 2008: http://www.mobilen.no/artikler/nfc_gjor_det_vanskelige_enkelt/84184

Så to år etterpå, i 2010, denne gang var det Google som så på NFC som selve frelsen: http://www.mobilen.no/artikler/google_kaster_seg_over_nfc/88940

Vi ble lovet NFC-betaling av Tek.no høsten for to år siden: http://www.amobil.no/artikler/slik-fungerer-mobilbetaling-med-nfc/114623/2

Historien forteller også at Google etterhvert ble så lei sjøl av å vente at Google ga opp betaling via NFC i fjor høst: http://www.mobilen.no/artikler/google-lanserer-betalingskort/154390

Vi ble lovet NFC-betaling av Tek.no før sommeren i år 2014, men ingenting har skjedd:

http://www.mobilen.no/artikler/lanserer-mobilbetaling-for-sommeren/155594

Tek.no sin troverdighet er med andre ord null. Det er ingen tvil hos meg om at denne forutinntattheten har preget Tek.no sine tester av telefoner med og uten NFC. En j*vla skam, spør du meg.

 

Sitat varg Aamo: "når teknologien nå blir utbredt må alle iPhone 5-eiere også kjøpe ny mobil for å bruke den. Supersmart."

 

Så det generelle fenomen at brukere må bruke penger på å oppgradere med nye enheter når ny teknologi krever det, er altså et fenomen som gjelder utelukkende brukere av Apple, men ingen brukere av andre produsenter?

 

Sitat Varg Aamo skrev: "Da lurer jeg på hvorfor jeg så flere NFC-betallingsterminaler enn kortautomater da jeg nylig var et par uker i Japan?.Er japanere og briter virkelig så vanvittig mye mer teknologisk kyndige enn nordmenn at de kan forstå noe som ville vært for komplisert for oss? Jeg tviler."

 

Vel, noe må japanerne ha forstått som ikke Varg Aamo har forstått, for iPhone er den smarttelefon med størst andel (mer enn en tredel) i Japan, en andel som stadig øker:

http://9to5mac.com/2014/05/14/iphone-market-share-in-japan-climbs-from-a-quarter-to-more-than-a-third-of-all-phones-sold/

 

Sitat varg Aamo skrev: "Toppmodellen koster 85 prosent mer enn Samsung Galaxy S5, og over dobbelt så mye som utgående men fortsatt teknisk overlegne Sony Xperia Z2."

 

Det at Sony Xperia Z2 skal være teknisk overlegen i forhold til iPhone 6 (+) er en mening som Tek.no bør holde for seg sjøl all den tid Tek.no ikke har testet iPhone 6, og all den tid Tek.no både sitter på- og sprer feilinformasjon om diverse modeller, slik jeg nettopp BEVISTE ovenfor at Tek.no gjør. Eks: noen ville f.eks kalle Samsung Galaxy S3 overlegen i forhold til den samtidige rival iPhone 5, pga Samsungens fire prosessorkjerner mot iPhonens to kjerner. Dette forblir kun teori, for praksis viste at iPhone 5 grisebanket Samsungen i benchmark-tester, hvilket Tek.no i sin tid aldri fikk med seg:

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2410034,00.asp

http://www.anandtech.com/show/6324/the-iphone-5-performance-preview

 

Sitat varg Aamo: "Etter mitt syn vil de som betaler så mye ha behov for å oppdatere seg på hva som skjedde med keiseren som kjøpte nye klær."

 

Etter mitt syn så vil Tek.no med varg Aamo i spissen ha et behov for å oppdatere seg på hva som skjedde med Pinnoccio som også hadde en lemfeldig omgang med det som betraktes som vridning av fakta og sannhet.

 

Sitat Varg Aamo: "her i iPhone-landet Norge er det ingen vits å lage NFC-tilpasset infrastruktur før det er støttet av Apple"

 

Vent nå litt, skrev ikke Tek.no at betaling med NFC uansett blir utbredt, UTEN Apple?

Har tek.no nå skiftet mening?

 

Sitat Varg Aamo: "Men Apple har solgt en idé om at deres brukeropplevelser er overlegne, en øvelse de har utmerket seg i siden den gang de bare solgte datamaskiner og folk biter på"

 

Ja, dette er så utspekulert lureri at til og med Microsoft-sjefene tilsynelatende biter på dette, eller hva, Varg Aamo?:

http://www.idg.no/computerworld/article34193.ece

 

Sitat Varg Aamo: "Med iPhone 6-variantene er alle overbevist om at operativsystemet er svært raskt, responsivt og brukervennlig selv før noen har fått testet dette i praksis"

 

Tek.no ser åpenbart ut til å være overbevist om det motsatte, og det UTEN å ha testet dette i praksis. Besynderlig.

 

Slik kunne jeg fortsatt, og eksempelvis nevnt mangelen på sikkerhet på android, den store andel av populære apper som finnes iOS og som mangler for Android uten at noe med OS’ene per se skulle tilsi dette, den generelle mangel på kvalitet for android-apper, samt at utviklerne generelt lager appene for iOS først, samt hvor mye forannevnte OGSÅ bidrar til folks valg av telefon, men dette er vel uinteressant for Varg Aamo?

 

Konklusjon: den forutinntatthet, historieløshet og kunnskapsmangel som Tek.no viser ved å slippe dette makkverket av en artikkel, i tillegg til tidligere artikler i samme kategori, bekrefter Tek.no sin sterke slagside og mangel på nøytralitet. Synd, for talentene til Tek.no sine journalister kunne sikkert vært brukt til noe for forbrukerne langt nyttigere.

:thumbup:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette er årsaken til at WP og Android-brukere blir så oppgitt i kommentarfeltene over alle iSheepene ...

 

 

 

Uten å ta stilling til om jeg støtter eller ikke støtter RadeonReady i han sine påstander og argumentasjoner, men hva med å faktisk skrive HVORFOR du mener at innlegget hans er så totalt meningløst?

 

Dette er altså en diskusjonstråd, skal du kritisere andre for sine innlegg så burde du i det minste ta deg tid til å forklare og fortelle hvorfor du mener at noen, i dette tilfellet er "iSheep".

 

 

Det å bare kaste ut "iSheep" kortet så fort noen skriver noe du er uenig er en fryktelig dårlig argumentasjonteknikk og gjør vel at du selv strengtatt ikke har noe som helst du skulle ha sagt. Har du null interesse av å argumentere for deg selv så kan du hvertfall la være å kritisere folk som forsøker å føre en argumentasjon..

 

 

Er det virkelig nødvendig når man leser innlegget? Det er stappfult av personkarakteristikker, og man skjeller ut folk for å være idioter for å se ting på en annen måte når det gjelder feks oppløsning enn han, enda det er han som har den mest merkverdige måten å se på.

 

AtW

 

 

Må være bjelken i eget øye som slår inn her...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Selv om man ikke liker det ene eller det andre. Er det ingen grunner til å begynne å gå løs på andre brukere. Personangrep blir ikke belønnet. Ta ballen og ikke mannen! Vennligst oppfør dere sivilisert. Forsetter denne trenden vil det vært kort vel til å få reaksjoner i fra vår side mot sin brukerkonto.

Lenke til kommentar

Hva gjelder pris så er jo det et lite regnestykke i seg selv, de fleste jeg kjenner som er relativt teknologiinteresserte bytter telefoner hvert år, eller annenhvert år. De går altså fra type iPhone 5 til 5S, og Galaxy S4 til S5, eller iPhone 4S til iPhone 5S, og Galaxy S3 til S5.

 

Ta meg da, jeg gikk fra iPhone 5 64GB til 5S 64GB (dog med forhandlerpriser, men la oss bruke Apple sine egne priser i dette regnestykke så det blir mer rettferdig). iPhone 5 64GB kostet vel 7290 og 5S 7590. Det høres da fryktelig dyrt ut? Men vent! Jeg fikk også solgt min iPhone 5 64GB for 5500 kr, ergo et mellomlegg på ca 2500kr. En kollega som nå skal ha iPhone 6 Plus har ventet i 2 år, men også han fikk solgt sin iPhone 5 32GB til over 4000 kr, så han ender opp med et mellomlegg på ca 3500 kr.

 

 

La oss ta samme regnestykke med Samsung sin Galaxy S-serie. En brukt Galaxy S4 fikk man solgt for omlag 3000-3500 kr ved lansering av Galaxy S5, etter noen uker så falt den ned til 2500-3000 kr. Hadde du en Galaxy S3 så fikk du ikke stort mer enn toppen 2000 kr om du var heldig.

 

Ny så kostet S5 ca 5500 kr uten abonnement, det blir et mellomlegg på 2500-3000 kr om du solgte din S4 brukt rett rundt lanseringen av S5, 3000-3500 kr om du ikke var raskt ute. Byttet du fra S3 så snakket vi fort et mellomlegg på 3500 kr, og da var du heldig.

 

 

 

Med andre ord, til tross for høyere prislapp så koster det ikke meg noe mer å bytte ut iPhone modell hvert første eller andre år til den nyeste, enn hva det koster en Galaxy S-brukere eller Galaxy Note bruker å gjøre det samme, heller tvert imot faktisk.

 

Dette burde jo være en ganske aktuell og relevant problemstilling når man ser på prisen til modellene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Forøvrig er artikkelen en kommentar fra journalisten og ikke noen telefontest fra tek.no.

 

Frigitte specs og folks generelle væremåte danner grunnlaget for tankerekkene. Smått overdrevet å forlange brukserfaring med nyvinningen fra Apple eller annen kvalitetsikring enn den rent språklige fra nettstedet.

Lenke til kommentar

Jeg sa aldri det var totalt meningsløst. Jeg sier at den type argumentasjon alltid dukker opp når noen ikke hyller Apple. Fordi Tek.no (med flere seriøse publikasjoner) ikke synes noe om presentasjonen i går, går han og raser om hvor inkompetente journalistene er i et meterlangt innlegg.

 

Nå lyger du, for jeg har hverken nevnt presentasjonen eller kommentarene til den. Jeg har angrepet Tek.no sine lite troverdige spådommer, historieløshet, kunnskapsmangel og Tek.no sin spredning av feilinformasjon. Jeg har også DOKUMENTERT fundamentet for mine meninger.

Så prøv å vise folkeskikk ved å ikke lyge om hva andre debattanter du er uenig med faktisk har skrevet. Er du uenig med meg så viser du at du har såpass ryggrad at du svarer MEG på mitt innlegg direkte.

 

Han omtaler bl.a. en av de annerkjente journalistene som "fag"-klovn. Om han mener fag på norsk eller homo på engelsk med de klammene må han svare på.

 

Dette er ren stråmannsargumentasjon og ondsinnet spekulasjon fra deg. Du vet så utmerket hvilken funksjon klammene har, og som jeg forøvrig har jeg brukt flere andre steder i innlegget. Du finner sikkert et dusin andre språk hvor ordet "fag" har en negativ betydning hvis du bare prøver. Til orientering så var ordet norsk.

 

Så vennligst ikke gi meg en leksjon i folkeskikk en gang til. Er det mottatt?

 

Sånne som deg, som åpenbart lyger og driver med stråmannsarguemntasjon eier pr def ikke folkeskikk.

Er det mottatt?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg får vel rundt 3000 for en brukt note3 vil jeg tro. Så 3500 i utgift for en ny. Absolutt. Men hvis jeg skal kjøpe meg en iphone6+ 128gb (som ville vært valget mitt) ville jeg for det første sitte med et ubrukelig SD-kort. Jeg kunne lagt det med i salgsprisen og fått... en hundrings mer?

 

Uansett sitter jeg på en diff på... 8500 minus 3500 gir meg en 5000 kroners diff.

 

Hvis du som 5S-bruker bestemte deg for en Note 4 ville du bare måtte ut med 1500 kroner for telefonen, si 350 for SD-kortet hvis du skal ha et fra SanDisk (det jeg har i dag) som er class10 osv. Hvis vi strekker det litt er det fortsatt kun 2000 i diff...

 

Så greit nok hvis du skal følge merke, da er forskjellen ikke så stor. Men derimot blir bytting mye verre :( .

Det relevante for meg er mer "telefonen min funker ikke/jeg skal gi den til dama/osv, hva må jeg ut med for en ny", ikke spesifikke trade-situations. Men såklart spiller slikt in. Feks hvis faren min kjøper meg en er jo prisen 0,-.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...