Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Jess endelig noen gode nyheter rundt Valhalla! 
 

Nå har jeg i det minste troa på at soundtracket vil være stødig! Med Einar Selvik fra Wardruna med på laget sammen med Jesper Kyd og Sarah Schachner tror jeg dette blir stemningsfullt! :D
 

https://news.ubisoft.com/en-us/article/12nFvpgMd9CPBeRopB21aY/assassins-creed-valhalla-composers-and-songwriter-revealed

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde meg på War of Rights(teit navn)  Et spill i samme sjanger som Napoleonic DLCen til Mount & Blade og Hold Fast.
Men det er 2 forskjeller, 1 dette er amerikanske borgerkrigen ikke Napoleons krigene. Og 2 de har sett ut til å ha gått for mer realisme.

Ikke bare har de tvunget spilleren i FPS modus som skaper mer realisme, men motoren er cryengine, så grafikken er mye mer realistisk. Det er mye gun porn i spillet, musktene, riflede-musktter, bayonetter og revolvere ser utrolig bra ut, ekstremt detaljerte, til det punktet at man kan se at noen løp har blitt syre behandlet osv. Lade animasjonene er veldig gode. det tar deg lett 15-20 sekunder å lade et våpen. Karakteren har en masse og beveger seg med en tyngde i seg. Det er også mange våpen, og man får de litt random på den modusen jeg spilte. Jeg fikk alt fra en moderne M1861 rifled-musket med minie kule, til en M1841 muskett som skøyt buck and ball ammo. Spillet er laget for team play, går man helt alene er man sårbar for supression og slike ting, mens går man sammen med noen får man masse buffs. Offiser klassen er jo veldig sterk siden man har en 6 skudds revolver, men en offiser kan aldri gå alene, jeg tror han må ha minst 2 eller 3 soldater sammen med seg, eller dør man etter 15 sekunder. På den måte kan man ikke solo offiser bare for å bruke revolveren.  Så de har helt klart gått for en mye høyere realisme i både gameplay og grafikk/animasjon enn holdfast som bare er en remake av Napoleonic DLC til M&B.

ACW.jpg

ACW2.jpg

ACW3.jpg

ACW4.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen spesielle must-have mods som gjør Minecraft bedre / spennende?

 

En stund siden jeg har spilt Minecraft nå, men liker det egentlig veldig godt. Selv spiller jeg alltid på hardcore, men akkurat nå har jeg blitt litt übermensch, med alt av diamant og enchantments i hue og ræva.. ? Så, blitt liten pause. Aldri spilt med mods, foruten noen sånne grafikk-skins, eller hva det nå het igjen. Chroma Hills(?)

Lenke til kommentar
Bone skrev (2 timer siden):

Noen spesielle must-have mods som gjør Minecraft bedre / spennende?

 

En stund siden jeg har spilt Minecraft nå, men liker det egentlig veldig godt. Selv spiller jeg alltid på hardcore, men akkurat nå har jeg blitt litt übermensch, med alt av diamant og enchantments i hue og ræva.. ? Så, blitt liten pause. Aldri spilt med mods, foruten noen sånne grafikk-skins, eller hva det nå het igjen. Chroma Hills(?)

Jeg liker modpacks som har tech og magi. Spiller MC Eternal nå som har en god blanding samt en Questline man kan følge. 

Det kan nok virke litt komplisert ut visst man ikke har spilt modded MC før, så anbefaler at man har en ekstra monitor og Youtube for litt hjelp visst man står fast. 

Lenke til kommentar

Selv betraktelig imponert av GTA5 helt på nytt igjen med NV:E og carpack mods.

Det er mektig imponerende å se hvor bra håndverk SP og free-roam i det spillet faktisk er. Har også kjørt litt VR med NV:R som var "wow".

Noen uker siden nå, men likevel mektig imponert ennå. Et levende univers og et håndverk man sjelden ser i disse dager. Vi snakker et spill fra 2013 som fortsatt har en imponerende standard.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tatt frem Ultimate General: Civil War.

Et spill som viser at enkel og grei interface kan gi god og kompleks gameplay. 

Men irriterer meg at enheter er så klumpete.  En enhet representerer alt fra et regment til en brigade. Men de er i 4 dyp formasjon,  selv om standard formasjonen var 2 dyp. Det ødelegger litt av det visuelle inntrykket. 

Lenke til kommentar

Så...det er fire varianter, og hver av dem har fire spill hver? Med de minnekort som eksisterer i dag til latterlig lave priser virker det...rart.

"It turns out that the four color variants are different systems each with four different games preloaded, no doubt in an attempt to drive collectors to buy them all."

https://www.theverge.com/2020/6/3/21278895/sega-game-gear-micro-games-list-price-magnifying-glass

 

Sånn i tillegg til at skjermen rett og slett er for liten til å spille på.

Endret av afterall
Lenke til kommentar

Da har jeg, spilt noen timer med Tales of Glory, er nesten en 100% klone av Mount and Blade, jeg antar det bruker motoren til M&B da det er fryktelig likt,  både grafisk og gameplay messing. 

Du rir/går rundt på et kart, og kjemper mot fiendtlige hærer, gjør quests, handler og selger varer. 

Det er noen forskjeller fra M&B, du og dine soldater bruker ikke mat, så du trenger ikke ha proviant, rusting ser ut til å være enkelt set. Du kan ikke kjøpe leg og arm armor oh chest osv. Bare hele sett.  Du kan ikke loote armor, våpen eller gods fra hærer du har slått, eneste du får ved looting er gull.

 

Det er 5 fraksjoner som slåss og går i fred og slåss osv. Du kan joine en og få land og titler.  Så basically M&B.

Det er jo combaten som er interessant,  igjen følger du M&B oppskriften,  med random genererte slagmarker. Du kan lasses ned med våpen.  Før hvert slag har du et telt og en våpen plattform. Der plukker du med deg våpen og skjold. 

 

Når du er klar løfter du begge armene i lufta og slaget starter.  Begge hærene løper til et punkt og står ovenfor hverandre. Og man kan da gi ordere.

Det blir aldri kjedelig å slå sverdet eller øksa i skjoldet sitt for å tøffe seg før et blodig slag. Selve combaten er litt wonky, å blokke med sverd virker helt tilfeldig,  så skal man blokke bør man ha skjold. Men man kan f.eks holde spyd både under og over. Og man kan bytte i farta. Spyd og lange våpen ser helt klart ut til å funke best, da det skjer mye rart og buggy saker når man kommer tett på fienden. 

Et annet "problem " er jo at dette er et RPG, men det glemmer man når man holder øksa i håda. En øks er en øks, når jeg hugger noen i hode med øksa mi, forventer jeg at de dør. Men i et rpg har NPCer liv og dine våpen har stats også, og det har du også. Så en øks med dårlige stats vil ikke drepe en low level fiende på et slag i hode. Men det føles litt feil ut når du fysisk tar og hugger den øska i hode så hardt at du forventer at hode skal kløyves.

Men det er fryktelig gøy å stå der å kjempe i rekkene med din soldater mot fienden. Og hester er store og skumle i VR når de kommer mot deg.

Og selv om spillet er buggy, wonky og arcade. Finner man en del fysiske ting som ville være sant i virkeligheten.  Som hvorfor du alltid burde ha på deg hjelm. 

Seriøst, står du ser med øksa eller sverdet, hugger du nesten bare mot hode og ansiktet til fienden. På en meters avstand er hode en stor fin blink. 

Gøy spill, men selv om det offielt er ute av EA, føles det ut som et EA spill.

Spillet skal ha for fine tulle mini quests. Som da en lord ba meg snike inni en landsby for å brenne ned mange kasser med skittent undertøy fra prostituerte som en annen lord ville ha.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...