Gå til innhold

Sonys spennende konsept blir realitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville aldri vurdert å kjøpe disse for å hekte på en mobiltelefon, men kunne vurdert dem hvis jeg skulle montert dem på et stativ eller montert dem fast på en annen måte. Da trenger man ikke godt håndgrep, og man kan betjene dem med mobil eller nettbrett på opp til 5 meters avstand.

Lenke til kommentar

"Lar deg bruke vanlige objektiver på mobiltelefonen" stemmer jo ikke!

Mobiltelefonen brukes kun som display, og får bildestrømmen overført trådløst.

Disse "vanlige objektivene" lar jo ikke lyset treffe mobilens bildebrikke, men et helt selvstendig kamera utenfor mobilen. Så lenge dette kamera er innenfor rekkevidde av mobilen trenger det ikke klaskes utenpå mobilen slik bildet viser.

 

Slik sett kan min Nikon DSLR med wifi gjøre nøyaktig det samme sammen med min iPhone, uten at noen ville sagt "Lar deg bruke vanlige objektiver på mobiltelefonen" av den grunn...

Endret av ozone
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg ville aldri vurdert å kjøpe disse for å hekte på en mobiltelefon, men kunne vurdert dem hvis jeg skulle montert dem på et stativ eller montert dem fast på en annen måte. Da trenger man ikke godt håndgrep, og man kan betjene dem med mobil eller nettbrett på opp til 5 meters avstand.

Jeg klarer ikke å finne noen bilder som bekrefter eller avkrefter at det finnes tripodmontering under QX1, men hvis den mangler det så er det mulig å kombinere den med metabone speedbooster. Den har i hvert fall tripodmontering.

 

Uansett, jeg ser ikke hvordan dette skal løse problemet med at utstyr blir liggende igjen hjemme. Man kunne like gjerne dra med seg et annet kamera som å dra med seg dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva blir det neste de finner opp ? Vanntett sollur og kjøleskap med tilhengerfeste ?

 

Kanskje en ekstern blits som kan monteres på fotokamera?

De fleste kamera har en blits som ikke er brukbar på over 5 meters avstand. En kraftigere blits trenger fort like mye plass og vekt som et kamera, og istedenfor å integrere denne kan man kanskje montere den utenpå.

 

Nei, for en dum tanke. Ingen vil være villig til å plassere en stor og klumpete ekstern blits på toppen av et kamera. Blits skal være integrert i kamera, det er ikke noe marked for ekstra blits til å henge utenpå... ;)

Lenke til kommentar

 

 

Hva blir det neste de finner opp ? Vanntett sollur og kjøleskap med tilhengerfeste ?

Kanskje en ekstern blits som kan monteres på fotokamera?

De fleste kamera har en blits som ikke er brukbar på over 5 meters avstand. En kraftigere blits trenger fort like mye plass og vekt som et kamera, og istedenfor å integrere denne kan man kanskje montere den utenpå.

 

Nei, for en dum tanke. Ingen vil være villig til å plassere en stor og klumpete ekstern blits på toppen av et kamera. Blits skal være integrert i kamera, det er ikke noe marked for ekstra blits til å henge utenpå... ;)

Nå er du på rett spor ! En stor blits oppå og for å øke batterikapasiteten så kan de sette på ett batterigrep under, touchskjermer er jo egentlig bare tull så få på plass noen hjul og en knapperekke så begynner dette å smake fugl !

 

Eller vent ! Hva med å ta med ett kamera istedet ? Kjenner at jeg herjer med ideer her nå.

Lenke til kommentar

En telefon sparer kameraprodusenten for kostnaden av skjerm. Hvor mye betaler produsentene for en middels skjerm nå for tida? 30$? Men det er ikke gitt at besparelsen kommer kunden til gode.

 

Hadde kameraet vært værtett og hatt motorisert stativfeste kunne man satt det på stativ ved fuglebrettet, på en drone eller på taket for astrofoto og sitte inne i varmen og kose seg med å dreie på kameraet og ta bilder uten å være ute i kulda eller på utilgjengelige steder..

Lenke til kommentar

Sånn avsporing til slutt så har vel kvaliteten på det folk ser og hører på aldri vært mer tragiske enn det er idag ?

 

De digger Instagram bilder, jeg har som ett eksperiment gitt ett par modeller lov å redigere bildene selv og ikke ett jævla bildet ser naturlig ut, fargene er guffet opp, kontrasten er kjørt opp som igjen gjør bildene hardere i uttrykket, fremhever skygger og annen faenskap som er ment å være nedtonet i forhold til stilen og sjangeren.

 

Og hvem husker SACD og DVD-Audio nå som komprimerte mp3 filer herjer...

Lenke til kommentar

Ja, er det ikke rart hvordan komprimeringen av filer øker i takt med økningen av båndbredde og lagring?

Det skulle jo vært omvendt!

 

Nå trenger vi ikke lenger komprimere musikken, hverken pga treg ISDN-linje eller liten harddisk!

 

Ingen hadde hadde merket forskjell på om full 1410 kb/s ukomprimert CD-lyd gikk over internettlinjene og inn på harddiskene. Annet enn på lydkvaliten da....

Lenke til kommentar

 

Ingen hadde hadde merket forskjell på om full 1410 kb/s ukomprimert CD-lyd gikk over internettlinjene og inn på harddiskene. Annet enn på lydkvaliten da....

Det er vel derfor vi begynner å få tjenester som WIMP Hifi ...

 

Ser den, men hvor mange tror dere seriøst gidder betale for det ?

Jeg skal ikke si noe selv jeg som er fornøyd med en nyanskaffet Audio Pro T10 høyttaler som står i studioet og spiller av mp3 filer fra mobilen via Bluetooth. Låter faktisk ikke helt tragisk da er tilnærmet CD kvalitet på siste generasjon Bluetooth samt at Audio Pro kan virkelige lage høyttalere med behagelig lyd.

Lenke til kommentar

Jeg rippet hele CD samlingen min til .wav filer i år 2000 :)

Mine 400 CD'er har lagt i kjelleren siden (sikkert ikke lurt) og kommer nok aldri til å se en CD spiller igjen!

 

Filene ligger på server (også i kjelleren) og er tilgjengelig på alle PC'er i huset, både trådløst og kablet, inkludert en mini-PC tilkoblet stereoanlegget, som jeg fjernstyrer med 'remote-desktop' fra den bærbare i sofan :p Med den PC'en har jeg jo også all verden musikk tilgjengelig på web-radio og spotify osv, men for kvalitets-lytting er det mine ukomprimerte wav-filer som gjelder.

 

Lite visste jeg at det skulle bli måten jeg hørte Pink Floyd The Wall CD'en, når jeg kjøpte den i 1985...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...