Gå til innhold

Dette er de mest solgte mobilene i august


Anbefalte innlegg

 

 

Du nevnte to produsenter, ikke to telefoner. Samsung er ikke bare s5... Jeg ville absolutt valgt noe annet enn s5 om det var mellomsjiktet jeg var ute etter. Men ingen har laget noe som kan konkurrere mot note-serien...

Tja, LG G3 tar gjerne opp kampen mot Note. Ikke bare det, den går seirende ut av den også. Eneste "fordelen" Note har er pennen, men derimot er selve skjermberøringen langt mer presis på LG G3.

Jeg sier det igjen, LG G3 er definitivt markedets beste telefon....flere hakk over de andre. Nå får vi se hvordan konkurrentene klarer å svare på den nye standarden.

 

Det du påstår faller på sin egen urimelighet. Pennen som følger med Note 3 viser pekerspor på skjermen FØR den er borti skjermen (perfekt for nettsider som ikke er tilpasset mobil, så du kan med høyere nøyaktighet se hva du trykker på), samt hvor hardt du presser (fint for f.eks skisser). Dette gjør ikke LG G3, og dermed kan fort en bruker se større fordeler med Note 3 foran G3.

 

Dog, G3 har en skarpere skjerm og kanskje en tanke bedre kamera, men la nå hver enkelt se på egne behov og bestemme utifra disse :) Den perfekte/beste telefonen er ett spørsmål om preferanser.

 

Dette har ikke så mye med pennen og si men med skjermteknologien, S4 og S5 registrerer også differanse i trykk og stryk over skjermflaten. Det samme gjør LG G3.

 

Men jeg ser poenget med penne altså, å er man avhengig av penn (eller foretrekker det) er det ingen som kan utfordre Note.

 

Hva gjelder kamera er det ikke en tanke bedre, det er en annen divisjon. Har testen kameraet opp mot Nokia Lumia 1020 og er det skarphet man er ute etter (uten zooming i bildene) går seieren lett til G3 med sin laser autofokus (dette må dere prøve!!!).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gadget: ui-et tilpasser man jo bare som man selv vil. Min likner ikke mye på TW for å si det sånn. Eneste er vel settings som enda er likt. Men kjører TW.

 

Enhåndsfunksjonen på g3 er ikke i nærheten av så bra som note3 sin løsning hvor man med gesture kan minimere hele skjermen til ønsket størrelse og tilbake. Men den har jo tilrettelegging for tastaturet og slikt.

 

Og som nevnt over er pennen noe for seg selv.

Er det annen launcher du kjører da? Å mister du ikke mye av godene som tilrettelegger TW for Note??

 

Joda du kan kjøre spllitscreen (tilpasse hvert vindu), velge dedikert tastaturstørrelse, fjerne bunnikonene for enklere navigering, er en drøss med gestures til både mer effektiv skriving og skjermtilpassning. Så er nok ikke tvil om at de har hentet noe inspirasjon fra Samsung på akkurat dette feltet.

 

Men det er klart det er noen flere valg i Note, den er jo ikke i nærheten av å være like enkel i bruk pga størrelsen som G3, så det er jo disse små tingene som gjør den enkel i bruk.

 

Det sagt så synes jeg Note er en fantastisk telefon.

Lenke til kommentar

Kjører kun annen launcher, men mister ikke noe av TW-funksjonene. Da må du vel legge om en annen ROM.

 

Mener ikke splitscreen, mener å minimere hele skjermen. La meg se om jeg finner en video...

 

<- den der jeg mener. Aktiverer/deaktiverer ved å sveipe inn og ut fra kanten av skjermen raskt (som en "flick" sort of). Så kan du rezise den til ønsket størrelse for enhåndsbruk.
Lenke til kommentar

Jobber som forhandler jeg, har testet det meste. Din beundring av LG G3 er beundringsverdig i seg selv. :)

 

Galaxy Note 3 har ett ekstra touchlayer utviklet av Wacom, mer kjent for sine tegnebrett. Det er dette som gjør at pennen får sin overlegne nøyaktighet.

Ja synes det selv er litt beundringsverdig, hadde aldri trodd jeg skulle ende opp med en LG. Men du verden for en telefon! Har aldri opplevd maken.

 

Samsung Note kan jo egentlig ikke sammenlignes, da det er en phablet mens G3 til tross for sin enorme skjerm er en telefon.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...