Gå til innhold

Hva er det innvandring gir oss, som rettferdiggjør voldtekter og vold?


Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Så du tror på menneskeskapte klimaendringer, Goth?

 

Men nei: Jeg er nok blind, for jeg ser ikke denne islamiseringen av samfunnet. Jeg ser at noen muslimer radikaliseres, og det er alvorlig nok, men jeg ser ikke hvem som skal det neste skrittet. Hvilke muslimer skulle danne parti, og hvorfor vil de lide noen annen skjebne enn Krf, og i beste fall spille ping pong med de andre partiene som havner under sperregrensen?

 

Muslimene utgjør mindre enn 5% av befolkningen, og enda mindre av de stemmeberettigede. Selv om de alle stemte på samme parti, hvilket er helt usannsynlig, ville de i beste fall klare å få en posisjon som hestehandlere, akkurat som KrF.

 

Geir :)

Om jeg tror på menneskeskapte klimaendringer, tja vi har nok en finger med i de endringer vi opplever i klima vil jeg tro. Men dette er langt over min faglige kompetanse, så dette vet jeg egentlig svært lite om.

 

Geir, du er en klok mann, det ser jeg på dine innlegg og du er blant de få som jeg faktisk har lært litt av gjennom nettdebatt. Så jeg vil tro at du ser det jeg kaller islamisering, men vi legger muligens litt ulike føringer om hva vi prater om.

 

Vi vil nok i fremtiden se politiske islamske partier, men i dag ville ikke et slikt parti utgjøre noen fare. Men om 20-50 år, hva da? Det er det ingen som vet. Det samme gjelder jo klima. Derfor tenker jeg føre var prinsippet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som skremmer meg med voldtektssaken i Rotterham der 1400 jenter ble voldtatt av... ja skal faktisk si det som det er, Pakistanske Muslimske menn, er stillheten rundt saken. Får høre at britiske jenter ble ansett som "lett bytte". Dette er en av de mest alvorlige sakene i Europa de siste 10 årene, men må nesten lete for å finne noe ut om det. Det står lite om det i BBC og er egentlig ikke så store oppslag om det i norske aviser.

 

Dette er en stor tragedie, men man tør nesten ikke ta slik ukultur opp. De som skulle hjelpe tjenesten feilet TOTALT og folk var redde for å ta tak i problemet ganske enkelt i frykt av å bli kalt rasist.

 

Når frykten for å bli stemplet som rasist er større enn fornuften til å ta opp et svært alvorlig problem og hjelpe jente så er det noe alvorlig galt med samfunnet. Hvis samfunnet hadde tort å tatt disse vanskelige diskusjonene om religion og ukultur så kunne man kanskje bekjempet slike problemer. Istedet er frykten for å stemple grupper så ENORM i Europeisk kultur av vi later til å akseptere det.

 

Tro hvordan situasjon er i resten av Europa. Sverige er hvis det landet med høyest antall voldtekter i Europa og nest høyest i verden. Problemene må virkelig taes tak i.

 

Det som trengs er harde tøffe diskusjoner og åpenhet der man fritt kan diskutere ukultur og statistikk for ulike religioner og etnisiteter.

 

På 90 tallet hadde vel slike hendelser vekket en befolkning med demonstrasjoner, tog og sinne. Istedet for ser det ut til å være en stille aksept for dette i England. Etter min mening bør faktisk folk bli sint, det er slikt et "normalt" samfunn bør reagere. Og med et slikt åpent samfunn der man kan snakke om slikt så forhindrer man nettopp diskriminering samtidig som man får bedre integrasjon. Istedet ser det ut til at politikere er redd for å ta ordentlig tak i slike problemer fordi de har såpass liten tro til egen befolkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tenker på de gangene hvor barnevernsunger blir meldt savnet til det lokale politikammer, og man får som svar: åja, det er en barnevernsinstitusjon .. jaja, dere får holde utkikk

Eller: dere får stå i køen, det er flere som savner barna sine ...

Så kjører man forbi den lokale "mæccern", hvor man ser godt voksne menn luske rundt og speide etter noen naive de kan lokke med seg, og alle "gode borgere" bare går forbi, sånn passe fortapt i sin egen verden

Eller man plukker opp en ungdom fra legevakten, hvor ungdommen er plastret sammen, etter å ha blitt utsatt for overgrep på den lokale ungdomsklubben, og det mangler ikke på voksne som skal passe på, men likevel skjer sånne forferdelige ting rett foran nesa på dem

Lenke til kommentar

Det som jeg synes er mest bekymret over denne saken er at både folk og myndigheter ikke turte å ta tak i dette problemet fordi de var redd for å bli kalt rasister. Det var hvist 3 rapporter tidligere hvis jeg husker rett, som bare ble forkastet fordi man ikke ville forstyrre "ro og orden".

 

Frykten for å generalisere og at grupper skal føle seg støtt overgår tydeligvis all annen fornuft. Jeg har bedre tro på befolkningen. At full åpenhet med statistikk og diskusjoner rundt om etnisiteten/religion så forhindrer vi nettopp den slags. I stedet later vi til å akseptere at ukulturer kan holde for seg selv uten at samfunnet reagerer.

 

Ta en titt på Pakistan og den kvinneundertrykkende stammekulturen som finnes der så forstår man hvor det kommer fra. Kjenne faktisk at det begynner å "brenne" litt i meg jo mer jeg leser og søker opp om saken.

Endret av Harryen
Lenke til kommentar

I forbindelse med disse massevoldtektene av 1400 barn eller "white trash" som det pakistanske miljøet oppfatter dem, så fant jeg denne videoen fra 2004:



Fant også en interessant video fra sikh miljøet som også har slitt med dette problemet der muslimer voldtar barna deres:

 

Urovekkende og skal ikke se vekk for at det er lignende miljø i Norge også.

Lenke til kommentar

Selvsagt kan det skje (og har skjedd) i Norge. Pakistanere, kurdere og andre blir ikke vaksinert mot sin kultur (eller mangel på samme) når de kommer til Norge. Det er opp til oss som nasjon -og våre myndigheter - å ta slike saker på alvor og med de nødvendige reaksjoner når det skjer. Etnisitet, religion eller hudfarge er ingen unnskyldning for overgrep.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får grøssninger på ryggen. I Rotherham saken var det mange som prøvde å ta tak i problemet, men rasisme kortet ble kastet på dem. Noen risikert faktisk jobb og karrière for å prøve å få dette fram! Det var tre rapporter der dette ble rapport, ingen ble tatt alvorlig!

 

Er det noen som husker denne diskusjon i forhold til Sexolog Kristine Spitznogel?

http://www.dagbladet.no/2012/05/18/kultur/debatt/debattinnlegg/rasisme/kristin_spitznogle/21654924/

Problemstillingen hun prøvde å dra fram forsvant i støyen av rasismeanklager.

 

Tror nok også religion spiller en brikke i denne ukulturen:

Bare hør på den norske jenta som ble voldtatt.

 

"Han sa at han hadde rett til å gjøre dette mot norske kvinner, Rett og slett fordi det var i hans religion"

 

Lignende utsagn fikk du også fra jenter i Rotherham saken.

 

Nesten alle ofrene er "etnisk" norske. Fra Rotherdam saken får vi høre at etniske briter ble sett på som lette ofre og de hadde "lov" til dette. De gjør faktisk ikke slikt mot sine egne kvinner. Sine egner kvinner undertrykker de bare på "normal" måte.

 

Ja, ikke alle utlendinger gjør slikt (lurer på om jeg skulle vært mer spesifikk her siden du har såpass mange innvandrergrupper), men vi må våge å ta diskusjon! Kan ikke akseptere sånn rasisme.

 

Stillheten i norsk media rundt saken synes jeg er skremmende med tanke på omfanget. Hver avis har ca èn artikkel.

Endret av Harryen
Lenke til kommentar

Selvsagt kan det skje (og har skjedd) i Norge. Pakistanere, kurdere og andre blir ikke vaksinert mot sin kultur (eller mangel på samme) når de kommer til Norge. Det er opp til oss som nasjon -og våre myndigheter - å ta slike saker på alvor og med de nødvendige reaksjoner når det skjer. Etnisitet, religion eller hudfarge er ingen unnskyldning for overgrep.

 

Geir :)

Det interessante er om vi har de nødvendige reaksjoner. Der vil du og jeg være svært uenige Geir om hva vi legger i nødvendige reaksjoner. Våre politikere vil være ennå mer uenige og sannsynligheten er stor for at vi lander på en reaksjon som har svært liten virkning. Slik er Norsk politisk korrekt politikk og hvordan myndighetene ønsker befolkningen og tenke. Vi unngår å bruke reaksjoner som vil virke, fordi vi ser oss blinde på menneskerettigheter, altså rettighetene til gjerningsmann, mennene. Ikke spør meg nå direkte om hva slags nødvendig reaksjon jeg mener nå Geir. Vil for en gang skyld lese hva du legger i nødvendig reaksjon først. Det kunne vært interessant om du nå kom først ut med hva du mener.

Lenke til kommentar

"De gjør faktisk ikke slikt mot sine egne kvinner. Sine egner kvinner undertrykker de bare på "normal" måte"

 

Som om vi Ole nordmenn ikke voldtar/ misshandler og undertrykker norske kvinner.

 

Ja, "nordmenn" voldtar og misshandler nok også norske kvinner, dette er viktig å ikke glemme. Samtidig kan vi ikke gjemme oss i en sånn kulturrelativisme der alle kulturer er likeverdig, for da klarer vi ikke å ta tak i eventuell ukultur.

 

"Etniske" norske voldtar også, men ikke med samme omfanget, i tillegg tviler jeg på at en eventuell "norsk" voldtektsmann vurdere offer etter religion/etnisitet, annet et at han kanskje finner noen etnisiter mer eller mindre attraktiv enn andre.

 

At ulike grupper/etnisitet kommer ulikt ut er nok en sannhet, og på grunn av dette må vi faktisk våge å ta en diskusjon der vi spør oss selv, hva er det med kvinnesynet i enkelte kulturer som som gjør de blir overrepresentert i voldsektstatistikken.

Lenke til kommentar

"De gjør faktisk ikke slikt mot sine egne kvinner. Sine egner kvinner undertrykker de bare på "normal" måte"

 

Som om vi Ole nordmenn ikke voldtar/ misshandler og undertrykker norske kvinner.

 

Det skjer det og. Men ofte en annen type voldtekter. De groteske overfallvoldtektene man finner i Norge er fenomen vi har "importert" i form av innvandring, og spesielt enkelte kulturer.

Lenke til kommentar

Det kunne vært interessant om du nå kom først ut med hva du mener.

 

Straffelovens paragraf 192 og 195 gir mulighet for straff inntil 21 års fengsel for slike forbrytelser når de er begått av flere i fellesskap. Vi har reaksjonene vi trenger. Det vi trenger er vilje til å bruke dem.

 

Så trenger vi et omsorgsapparat (skoler med mere) som faktisk rapporterer slikt, og en politimyndighet som prioriterer dem og reagerer på slike saker. uavhengig av gjerningsmannens og ofrenes etnisitet, religion eller annet.

 

Det vil også være kjent fra tidligere diskusjoner at jeg er tilhenger av skjerpet straff for gjentagelser. Ved flere forbrytelser eller offere så skal det ikke gis "kvantumsrabatt", tvert om. Jeg vil ha lave straffer og rehabilitering for første gangs forbrytelser av lavere alvorsgrad. Men når man gjentar forbrytelsen må hensynet til ofrene telle stadig sterkere. En gjerningsmann som ikke vil/lar seg rehabilitere(s) må etterhvert fratas sjansen til flere lovbrudd.

 

Så også her. At en gutt og en jente etterpå og i edru tilstand kan være uenige om sex'en var helt frivillig er forståelig første gang, men når man blir tatt for 3. eller 4. gang, så holder ikke den forklaringen. (Nei, jeg mener ikke at festvoldtekter er greit.)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det kunne vært interessant om du nå kom først ut med hva du mener.

 

Straffelovens paragraf 192 og 195 gir mulighet for straff inntil 21 års fengsel for slike forbrytelser når de er begått av flere i fellesskap. Vi har reaksjonene vi trenger. Det vi trenger er vilje til å bruke dem.

 

Så trenger vi et omsorgsapparat (skoler med mere) som faktisk rapporterer slikt, og en politimyndighet som prioriterer dem og reagerer på slike saker. uavhengig av gjerningsmannens og ofrenes etnisitet, religion eller annet.

 

Det vil også være kjent fra tidligere diskusjoner at jeg er tilhenger av skjerpet straff for gjentagelser. Ved flere forbrytelser eller offere så skal det ikke gis "kvantumsrabatt", tvert om. Jeg vil ha lave straffer og rehabilitering for første gangs forbrytelser av lavere alvorsgrad. Men når man gjentar forbrytelsen må hensynet til ofrene telle stadig sterkere. En gjerningsmann som ikke vil/lar seg rehabilitere(s) må etterhvert fratas sjansen til flere lovbrudd.

 

Så også her. At en gutt og en jente etterpå og i edru tilstand kan være uenige om sex'en var helt frivillig er forståelig første gang, men når man blir tatt for 3. eller 4. gang, så holder ikke den forklaringen. (Nei, jeg mener ikke at festvoldtekter er greit.)

 

Geir :)

 

Stort sett helt enig med deg Geir. Men jeg vil også at gjerningsmenn uten Norsk statsborgerskap automatisk utvises. Selv om personen risikerer dødsstraff i sitt hjemland. Dette må alle asylsøkere og andre innvandrere til Norge få klar og tydelig beskjed om når de kommer til landet.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke fremmed for den tanken heller. Men akkurat det med dødsstraff tror jeg sitter langt inne politisk, og det er vel også internasjonale avtaler vi har inngått på dette. Et ankepunkt mot det er det åpenbare: Vi har ingen garanti for at de utviste straffes i sitt hjemland. Om vi utviser en som begår overgrep mot småjenter til Pakistan i stedet for å straffe ham, så risikierer vi at vi bare har flyttet problemet så det rammer pakistanske jenter.

 

Jeg fikk lyst til å legge til en ting til: Vi bør lære gutter (i dette tilfellet) - utenlandske som norske - hva som er akseptabelt i vår del av verden. De utenlandske synes å trenge det mest, men de norske har ikke vondt av å høre det de og. Om vi bare kunne slippe all jattingen (les: hestehandlingen) med KrF, ville vi kunne fått et nytt humanetisk fag i skolen, som kunne lære folk det foreldrene i disse tilfellene tydeligvis ikke makter.

 

Mine egne gutter lærte det hjemme, de har en mor som ikke er redd for å si det som det er. (Og forhåpentlig en far som ikke er så helt på jordet heller.) Jeg har vel kanskje et inntrykk av at i de patriarkalske innvandrermiljøene, det pakistanske inkludert, så har mødrene for lite de skulle sagt i oppdragelsen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke fremmed for den tanken heller. Men akkurat det med dødsstraff tror jeg sitter langt inne politisk, og det er vel også internasjonale avtaler vi har inngått på dette. Et ankepunkt mot det er det åpenbare: Vi har ingen garanti for at de utviste straffes i sitt hjemland. Om vi utviser en som begår overgrep mot småjenter til Pakistan i stedet for å straffe ham, så risikierer vi at vi bare har flyttet problemet så det rammer pakistanske jenter.

 

Jeg fikk lyst til å legge til en ting til: Vi bør lære gutter (i dette tilfellet) - utenlandske som norske - hva som er akseptabelt i vår del av verden. De utenlandske synes å trenge det mest, men de norske har ikke vondt av å høre det de og. Om vi bare kunne slippe all jattingen (les: hestehandlingen) med KrF, ville vi kunne fått et nytt humanetisk fag i skolen, som kunne lære folk det foreldrene i disse tilfellene tydeligvis ikke makter.

 

Mine egne gutter lærte det hjemme, de har en mor som ikke er redd for å si det som det er. (Og forhåpentlig en far som ikke er så helt på jordet heller.) Jeg har vel kanskje et inntrykk av at i de patriarkalske innvandrermiljøene, det pakistanske inkludert, så har mødrene for lite de skulle sagt i oppdragelsen.

 

Geir :)

Stort sett enig med deg igjen, la det ikke bli en vane :nei:

 

Det er viktig med forebyggende arbeid i forhold til grenser og holdninger blant unge gutter. Om de kommer fra Norge som Pakistan. Men det holder ikke at vi kun sier begrepet forebyggende arbeid, slik politikerne sier og går sin vei ut av bilde, midler til metodikk følger sjeldent. Vi ser det samme med mobbing, alle er i mot, men få gjør noe, som virker.

 

Du har selvsagt et godt poeng med at en Pakistaner som utvises fra Norge pga. overgrep. Går fri og forgriper seg i sitt hjemland. Kynisk kan man si, ja er det vårt problem? Straff i fengsel her i Norge ses i liten grad som straff for mange fra slike land som Pakistan. Så tema er utfordrende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...