Gå til innhold

Er det mulig at Viggo Kristiansen ble uskyldig dømt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
WiiBoy skrev (11 timer siden):

I Baneheia så er det mye som taler for skyld. JHA nagler VK til åstedet.

Etter de siste dagers utvikling er jo dette mest en sånn midt-på-treet vits!

For øvrig er vel det mest interessante nå (VKs sak virker å ha passert enhver terskel for frifinnelse) om Statsadvokaten i Oslo vil søke om gjenopptakelse med hensyn til JHA, for så å gå videre rettslig med i det minste voldtekt av Lena S. Paulsen. Jeg ser at det har vært litt ulike vurderinger fra juridisk hold om mulighetene for å åpne ny sak, dog for en tid tilbake. Jeg vil likevel tro,  med bakgrunn i de nye DNA-funnen, at dette må være noe de nå er tvunget til å vurdere, ikke minst moralsk. Men mulig at juridiske mekanismer kan sette en sperre her? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er jo Jan Helge ferdig med soninga i 19 år allerede, han blir vel neppe putta inn i 19 år til for ting som skjedde for 20 år siden, så tviler på at de åpner hele saken pånytt. Han har ingenting å tjene eller tape på å tilstå noe som helst nå. Nå er det bare snakk om Viggo skal frikjennes eller ikke, og evt hva slags erstatning han skal ha for alle de tapte årene i fengsel.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Bytex said:

Nå er jo Jan Helge ferdig med soninga i 19 år allerede, han blir vel neppe putta inn i 19 år til for ting som skjedde for 20 år siden, så tviler på at de åpner hele saken pånytt. Han har ingenting å tjene eller tape på å tilstå noe som helst nå. Nå er det bare snakk om Viggo skal frikjennes eller ikke, og evt hva slags erstatning han skal ha for alle de tapte årene i fengsel.

Om noe så måtte det være den siste flik av omdømmet som står på spill, det vil si forskjellen på å ha gjort alt alene, eller sammen med noen andre (og enda bedre, påvirket/truet av den andre).

Lenke til kommentar
Robotix skrev (1 time siden):

Hvis VK er uskyldig, så må han jo angre noe veldig på at han skaffet JHA alibi, ved å blande inn seg selv.

Angre på å ha JHA som venn..?

...jeg tror ikke han angrer på sin forklaring om at de skilte lag ved parkeringsplassen og at JHA løp rundt i baneheia mens han selv låste seg inn i sykkelboden.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Swarlos said:

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/lVQo9M/andersen-endrer-forklaring-etter-nye-dna-funn-jeg-maa-ha-hatt-blackout

Mannen som ble presentert som om han nærmest hadde fotografisk hukommelse sier nå at han har hatt blackout. 

Saken blir bare mer og mer tragisk. Jeg aner ikke om VK er skyldig eller ikke men det er skremmende å se at domstolene kan dømme noen til livstid med så godt som ingen beviser.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
scuderia skrev (2 minutter siden):

Saken blir bare mer og mer tragisk. Jeg aner ikke om VK er skyldig eller ikke men det er skremmende å se at domstolene kan dømme noen til livstid med så godt som ingen beviser.. 

Han har et teknisk bevis som viser at han med all sannsynlighet ikke kan ha vært på åstedet, så jeg tror man kan føle seg relativt trygg på å betrakte han som uskyldig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
ThomasM skrev (46 minutter siden):

Blir spennende å se hvordan de skal kjøre en ny sak mot Viggo når hovedvitnet deres har hatt blackout mens han har begått overgrep mot begge jentene 

Ser VG er de eneste som ikke har hatt artikkel om dette. Nå ventet vi bare på at «krimekspert» Øystein Milli skal fortelle oss at det fremdeles er helt åpent om hvorvidt VK vil bli tiltalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Abigor skrev (10 timer siden):

Hvorfor er det en "nyhet" nå at DNA analyser beviser at JHA har voldtatt begge jentene? Det har da vært klart i mange år?

Huh? Dersom vi legger dommen til grunn, er det temmelig klarte at de voldtok en jente hver. Og hvor mange ganger har ikke JHA presisert at han kun var bortpå hu ene (attpåtil med en slapp penis, og alt sammen motvillig, under press og tvang fra VK!).

Har vi i mange år visst med sikkerhet at JHA voldtok begge? 

Altså, de som mener VK aldri har vært der, har jo forsåvidt konkludert slik. Men et håndfast bevis er allikevel alltid kjekt å ha!

 

Robotix skrev (5 timer siden):

Hvis VK er uskyldig, så må han jo angre noe veldig på at han skaffet JHA alibi, ved å blande inn seg selv.

Alibi? Hvilket alibi? Kan ikke huske at noen av de slapp domfellelse pga alibi ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...om VK er uskyldig så bør JHA straffes for å ha latt VK sone uskyldig.
Begynner foreldelsesfristen på kidnapping å telle ned når kidnappingen finner sted, eller når noen slipper fri fra kidnapperen?
Det er komplett idiotisk om en falsk forklaring for 20 år siden ikke kan straffes, når uretten har har pågått mens foreldelsesfristen teller ned.
Døde mennesker kommer ikke tilbake.
Men falsk forklaring er mer som kidnapping, eller som å forgifte en brønn med tabletter som sprer gift i 20 år med ofre som lider i alle disse årene, mens gjerningspersonen når som helst kan stoppe uretten.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
36 minutes ago, qualbeen said:

Huh? Dersom vi legger dommen til grunn, er det temmelig klarte at de voldtok en jente hver. Og hvor mange ganger har ikke JHA presisert at han kun var bortpå hu ene (attpåtil med en slapp penis, og alt sammen motvillig, under press og tvang fra VK!).

Har vi i mange år visst med sikkerhet at JHA voldtok begge? 

Altså, de som mener VK aldri har vært der, har jo forsåvidt konkludert slik. Men et håndfast bevis er allikevel alltid kjekt å ha!

Jeg legger ikke dommen til grunn! Jeg legger ikke til grunn hva JHA har presisert! Har det ikke vært snakk om i lang tid at DNA analyse har vist at JHA har innrømmet feil jente? Eller husker jeg feil?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

I den opprinnelige saken innrømmet han å ha forgrepet seg på den eldste jenta.
Han ble konfrontert med at de bare fant hans DNA -- av de prøvene de faktisk analyserte -- på den yngste.
Han endret da forklaring.

Nå har de funnet hans DNA fra 6 prøver fra det eldste offeret som han trakk sin forklaring på å ha voldtatt tvunget til å røre av VK da han opprinnelig 'byttet' offer.
Så nå har han blackout og husker ikke hva som skjedde, etter å ha fortalt at han hadde tenkt å fortelle samme historie som retten igjen, før sommeren.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
1 hour ago, Abigor said:

Så JHA returnerer til sin originale forklaring for 21 år siden? Så hvem som har gjort hva har vært feil i 21 år og begge er uansett dømt feil.

😂🙈

Lenke til kommentar

Spent på å få flere detaljer fra avhørene til JHA, blir de etter hvert offentliggjort? Ev. kun utdrag/sammendrag? Er nysgjerrig på hvordan han forklarer at han har hatt "blackout" og kanskje forgrep seg på begge to, samtidig som han tidligere har forklart at han bare sneiet en uerigert penis borti en av jentene. Er nok redd det aldri vil komme en fullverdig tilståelse så lenge det kun kommer "tilståelser" når han blir fremlagt bevis politiet har, og da blir nødt til å endre forklaring gang på gang på en måte som kan passe med beviset, men samtidig holder seg selv så uskyldig som overhodet mulig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...