Gå til innhold

ANMELDELSE: Sniper Elite III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke uttale meg om PS3-versjonen men jeg har dette til XBox One og der er grafikken helt nydelig. Bare veldig synd spillet klikker i for ofte til at det er til å leve med, opplever stadig vekk bugs som at savegames ikke kan lastes inn, eller at jeg rett og slett ikke får åpnet spillet engang...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke spillet er SÅ dårlig som gamer skal ha det til. Det har mange problemer som LETT kunne vært fikset med litt mer utviklingstid, men spillet er likevelt helt greit slik som det er nå. Det er vårt hittil beste sniper-spill, men det betyr jo selvfølgelig ikke at spillet skal få ekstrapoeng bare for det. Konkurransen er ikke akkurat særlig imponerende likevel. Med forbedret AI kunne spillet virkelig blitt bra. Det åpne level-designet er et steg i riktig retning, og relocation-systemet er en god idé, men det må finpusses hardt i en eventuell oppfølger, for at man virkelig kan begynne å kalle det et godt spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke 5/10 akkurat passe for ett helt greit spill som ikke er godt da?

 

AtW

 

Et spill som får 5/10 vil jo, selv på en spillside som ikke er helt gjennomsyret med inflasjon, være et spill som er så middelmådig at det omtrent ikke er verd å spille. Det er i praksis ikke noe bedre enn noe annet spill. Og jeg mener Sniper Elite 3 har mer enn nok gode aspekter ved seg, at det fortjener å få 6/10 i det minste. 5 blir for lite, men 7 ville nok blitt for mye. 6 ville vært perfekt. Igjen, Sniper Elite 3 er det beste sniper-spillet vi har. Det er det beste alternativet for personer som ser etter et sniper-spill. Jeg synes 5/10 er for lavt da.

 

Nå er dette flisespikkeri, og jeg bryr meg ikke så mye i det hele og store. Jeg bare nevnte det i mitt forrige innlegg som et personlig notat.

Lenke til kommentar

Et spill som får 5/10 vil jo, selv på en spillside som ikke er helt gjennomsyret med inflasjon, være et spill som er så middelmådig at det omtrent ikke er verd å spille. Det er i praksis ikke noe bedre enn noe annet spill. Og jeg mener Sniper Elite 3 har mer enn nok gode aspekter ved seg, at det fortjener å få 6/10 i det minste. 5 blir for lite, men 7 ville nok blitt for mye. 6 ville vært perfekt. Igjen, Sniper Elite 3 er det beste sniper-spillet vi har. Det er det beste alternativet for personer som ser etter et sniper-spill. Jeg synes 5/10 er for lavt da.

 

Vel, jeg nevner jo flere ganger at det er det beste snikskytterspillet du kan få tak i. Og for syns skyld kan jeg godt nevne at jeg lenge vippet mellom 5 og 6 på rollespillterningen. Hadde vi fått en anmelderkopi til PlayStation 4 eller PC, hadde det grafiske grumset og de ulike bugsene kanskje vært i mindretall, slik at karakteren hadde vippet opp. Det er selvfølgelig bare spekulering. :)

 

Med 5/10 mener jeg at det er et helt potent spill, som dessverre har for mange feil og mangler til å bli klassifisert som godt, eller til og med "nokså godt", som vi bruker for 6/10-spill.

 

Her kan du for øvrig lese hva vi legger i de ulike karakterene: http://www.gamer.no/artikler/slik-vurderer-gamer-no-spill/151188#score5

 

- Espen

Lenke til kommentar

Storkoste meg med PC-utgaven en god stund, før den gjorde den samme feilen alt for mange spill går i: Drit i sniking, her skal man beskytte andre idioter som ikke skjønner at de er i fare. Dvs eskorte-oppdrag. Feilet oppdraget et tosifret antall ganger fordi idioten jeg skulle beskytte ikke forsto at døren sto rett foran ham. Tok det oppdraget til slutt, men i neste oppdrag begynte fiendene å se gjennom vegger (seriøst). Da var det full stopp for min del.

Lenke til kommentar

Nja PC-versjonen var ikke unntatt bugs heller. For øvrig kan hyppigheten til X-Ray killcam justeres både opp og ned, eller deaktiveres helt om ønskelig.

 

Shcreiber, jeg hadde faktisk aldri særlig problemer med eskorteoppdraget, selv på høyeste vanskelighetsgrad. Men ja, AI'en i spillet generelt er utrolig laber. Folk ser sine egne medsoldater bli meiet ned, men fordi de ikke finner deg mens de søker, gir de bare opp og returnerer til sine patruljer etter bare ett minutt. Helt på trynet.

Lenke til kommentar

Shcreiber, jeg hadde faktisk aldri særlig problemer med eskorteoppdraget, selv på høyeste vanskelighetsgrad. Men ja, AI'en i spillet generelt er utrolig laber. Folk ser sine egne medsoldater bli meiet ned, men fordi de ikke finner deg mens de søker, gir de bare opp og returnerer til sine patruljer etter bare ett minutt. Helt på trynet.

Poenget er ikke at det er vanskelig, men at det er der i første omgang. Jeg hater når spill slenger på slike ting som ikke har noe som helst med resten av spillet å gjøre, og spesielt når dette er de desidert dårligste bitene. Frem til da har jeg kunne snike meg frem, ta ting med ro og ta livet av hvem jeg vil. Men nå må jeg plutselig sitte i ro og skyte alt som rører seg så raskt som mulig? Det gir ikke mening. De kunne like gjerne satt meg bak i en bil med maskingevær. Men problemet er at flere og flere spill gjør dette. Kanskje derfor jeg har så godt som sluttet å spille FPSer og actionspill generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...