Gå til innhold

The Gathering 2015: The Future is Back - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi de satser tungt på at det skal være et rusfritt arrangement? Og for at ting ikke skal skli ut, så går jeg ut fra at de kjører slik. Det er også et sted med mange unge, akkurat i den aldersgruppen de ønsker å beskytte mot narkotika. 

 

Sist men ikke minst, det er jo praktisk å skumme i gjennom 5000 plasser/personer som er innestengt, fremfor et åpent torg på 17. mai.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er flere ganger disse hundene har gjort funn på TG. Dette er forebyggende tiltak, og selv om 99,9% av de som er der holder seg langt unna narkotika så er jobben de gjør med å finne de få som gjør det viktig. Mest for å hindre spredning av narkotika og rekruttering.

Lenke til kommentar

Jeg blir rusa av all hardwaren folk har, bare til å komme med håndjernene.

 

Politibilen står ved døra , det er uansett ikke stedet man medbringer slikt.

Sier jo noe om iqen til enkelte.

En skulle nesten tro det, men er jo alltids noen som blir tatt for besittelse, eller spor av jævelskapen. 

 

 

Liker det ikke jeg heller, på TG13 tok den jævla politihunden og brøyta seg gjennom plassen min mellom beina mine dytta PC'en min og dro ut kablene mine over drikka mi for å snuse på parsonen ovenfor meg! 

 

Såpass ja. Normalt sett har de bare gått rett forbi eller borti poser/bag ved siden av stolen. XD

Lenke til kommentar

Til den årlige "OMG! NARKOTIKA PÅ TG!! LOLWTF"- artikkelen til Dagblad-lignende medier pleier jeg bare å svare: Så fint! Bare 14 folk av 5000 hadde med narkotika. Prøv å ta et tilfeldig utvalg norsk ungdom i samme alder, så skjønner du at TG er tilnærmet rusfritt.

Var det hensikten å linke til en artikkel fra 2012?

 

Har ikke fått med meg noe om beslag på TG i år, og det er jo fint. :wee:

Lenke til kommentar

Hvorfor skal purken komme med hunder egentlig^^

 

Kunne lik så godt stått å sniffa på 17mai-toget da.

 

Stigmatisering, her er det mange slitene folk, hit må vi dra.

den kommer for tg ønsker dette og om jeg ikke husker feil betaler de for at politiet skal komme og utføre dette , så det er gjort på tg's ønsk om at dette skal være 100% rusfritt og trygt for de under 18. 

 

 

ut fra økonomistatusen fra 2014 ser jeg at det budsjertert med 45 tusen for politivakthold under tg , men 0 i faktiske utgifter 

http://www.kandu.no/dokumenter/genfors/2014/KANDUGenfors_2014-Sak_4-Okonomistatus_2014.pdf

Lenke til kommentar

Jeg blir rusa av all hardwaren folk har, bare til å komme med håndjernene.

 

Politibilen står ved døra , det er uansett ikke stedet man medbringer slikt.

Sier jo noe om iqen til enkelte.

Haha, måtte giggle litt. Hadde jo hotell alle dagene, men sov fortsatt minimalt og den fungerte mer som buffét-sone. Du verden å moro det er å bare spasere rundt og titte på fet hardware når man er i "over-trøtt" modus. Jeg ble jo fuktig i supermann-trusa min if you catch my drift! :D 

 

Fra spøk til revolver, så aldri noen hunder i år men så to politiherrer første dagen. Når vi dro for å kjøpe godis på torsdag ettermiddag kjørte det parallelt inn en ny større politibil. Den var fortsatt der når vi kom tilbake, men så aldri noen som snuste igjennom radene. For noen år siden snuste den ene bikkja skikkelig intenst på meg, selvsagt in the heat of the momemt under gamingen. Tok av meg headsettet og sa "Jeg håper den ikke lukter hundekjeksene i bagen". Da fniste politimannen og spaserte avgårde med hunden. Dette var vel for to år siden og da var det snakk om en del falske positive markeringer. Slik sett forstår jeg at deltagerne kan bli frustrerte.

 

Prøvde å finne en for TG15 og det nærmeste jeg fant var http://www.kandu.no/dokumenter/genfors/2014/KANDUGenfors_2014-Sak_5-Budsjett.pdf.  

Den Mato lenker til viser også resultatene av de andre TG'ene og noen av årene viser til relative dystre tall. Uansett synes jeg det er hyggelig at media i år ikke har skrevet en slik negativ omtale, som tidligere. Etter å ha googlet litt nå fant jeg flere emner på blant annet freak.no forumet, som blant annet denne; rimelig *kremte* interessant diskusjon og personlig tenker jeg "whatever floats your boat". 

http://freak.no/forum/showthread.php?t=278716

 

 

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var det hensikten å linke til en artikkel fra 2012?

 

 

Har ikke fått med meg noe om beslag på TG i år, og det er jo fint. :wee:

 

 

Ja, tok bare et random eksempel på en slik artikkel. Tror det er riktig at det ikke er skrevet noe om det i år, og det er jo en god ting. :)

 

Forøvrig så er dette noe som gjøres på initiativ fra TG, som nevnt for å understreke at det er et rusfritt arrangement og hindre at det sklir ut. Alt i alt en god ting. Hva folk holder på med hjemme er en ting, men å ta det med på TG blir for dumt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Var en del som hadde spesiallagde hyller som di ikke fikk godkjent. Vet ikke hvorfor, men ben kar mente at TG var så striksne i år.

Var også noe med at det ikke var lov til å kjøpe 2 plasser lenger. Mange hadde 3manns hyller som var bygga for 2 pers som 

plutselig var useless, her snakker vi hyller som det er investert mye tid og penger i.

 

Har hørt fra flere at det var extra strengt og for mange regler i år. 

Lenke til kommentar

Var en del som hadde spesiallagde hyller som di ikke fikk godkjent. Vet ikke hvorfor, men ben kar mente at TG var så striksne i år.

Var også noe med at det ikke var lov til å kjøpe 2 plasser lenger. Mange hadde 3manns hyller som var bygga for 2 pers som 

plutselig var useless, her snakker vi hyller som det er investert mye tid og penger i.

 

Har hørt fra flere at det var extra strengt og for mange regler i år. 

grunnene til man bare kan kjøpe en plass er jo for de ønsker flere folk inn i hallen , ikke masse folk som horder 2 plasser , dette ble jo annonsert veldig tilig etter tg14 så burde ikke være noe stort problem for de som bygger hyller og justere seg etter .

når det kommer til godkjenninger så vil jeg tippe de som ikke ble godkjent ikke var bra nok bygget eller hadde andre problemer , det har vært mye stress med hylle som kolapser , knekker bordplatene osv oppgjennom så skjønner at de blir strengere der og , kjedlig og få en hylle i hodet eller at en rekke kolapser pga hylla . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var en del som hadde spesiallagde hyller som di ikke fikk godkjent. Vet ikke hvorfor, men ben kar mente at TG var så striksne i år.

Var også noe med at det ikke var lov til å kjøpe 2 plasser lenger. Mange hadde 3manns hyller som var bygga for 2 pers som 

plutselig var useless, her snakker vi hyller som det er investert mye tid og penger i.

 

Har hørt fra flere at det var extra strengt og for mange regler i år. 

Så mange som dret i det. 

Evt betalende venner som sjekket inn for å så dra hjem. 

 

Selv kom jeg sist inn på raden min pga 3km p-kø og bil med henger som jeg måtte grave 3 timer i sand for å kunne kjøre innpga en buss hadde sperret hele plassen og eieren dratt hjem,

 

Resultatet? alle på raden tok 1 cm ekstra og vips min plass var ca 11,2cm 

 

Er ikke lett å flytte en helt rad litt ned, når alle har hyller og jalla. 

Lenke til kommentar

Hei.

 

Neste år blir det nok TG for første gang, og jeg lurer på et simpelt men dumt spørsmål. Er det lov å sitte i hylla en lager? Kommer helt sikkert til å ha med meg en spillelaptop jeg har bygget en koffert rundt, og denne kofferten har kjøling fra undersiden. Derfor trenger den helst noke å stå på, og derfor blir eg sittende litt høgare opp pga det, gjerne 10cm. Tenkte da å sitte på bordet som er der fra før /stakkars rygg), og ha hylle på en måte baklengs, der man normalt ville sitte. En annen ide var å hive meg og hylla og alt oppå bordet som er der frå før, men mtp vekt er eg litt usikker. Er mest usikker på ka crew syns. Blir litt crazy :p

Er forøvrig ikkje sikkert det blir slik, kan hende eg får ordna ett eller anna skikkelig. (Forhåpentligvis)

 

Håper nokon kjem med ein god ide. Har egentlig ikkje lyst å lage det så alt for ghetto, men har lyst å skille meg litt ut likevel. Er bare idemyldring for øyeblikket.

Det blir omtrent som en 10cm tjukk laptop.

Et enkelt valg er å ta med seg skjerm, mus, tastatur. Blir nok gjort dersom eg ikkje får en god ide. :p

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...