Gå til innhold

UNBOXING: Vi har pakket opp Surface Pro 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv testet en for et par uker siden (amerikansk utgave). Flott sak, med fantastisk skjerm. Litt stor i forhold til andre nettbrett, men med tastatur er dette en fullverdig alternativ til laptop.
Dog er nokk mere praktisk i abreidsmarkedet enn i privat sammenheng, da i hovedsak med tanke på prisen.

Lenke til kommentar

Har bestilt i7 256GB utgaven fra Elkjøp, skal testes innenfor åpent kjøp. Et veldig interessant konsept men ser nok for meg at det blir verken fugl eller fisk for min del. Men morsomt å teste ut litt.

 

Det jeg mener med verken fugl eller fisk er at det virker noe stort og upraktisk som nettbrett, og har jo et temmelig elendig økosystem hva gjelder touchoptimaliserte applikasjoner via Windows Store sett opp imot Android og iOS. Og som bærbar så blir skjermen noe liten igjen, og touchcoveret fremstår som temmelig dårlig sammenlignet med en skikkelig ultrabook med fullkommet tastatur og touchpaden ser ikke ut som noe jeg ønsker å bruke i det hele tatt.

 

Men blir spennende å prøve!

Lenke til kommentar

Har bestilt i7 256GB utgaven fra Elkjøp, skal testes innenfor åpent kjøp. Et veldig interessant konsept men ser nok for meg at det blir verken fugl eller fisk for min del. Men morsomt å teste ut litt.

 

Det jeg mener med verken fugl eller fisk er at det virker noe stort og upraktisk som nettbrett, og har jo et temmelig elendig økosystem hva gjelder touchoptimaliserte applikasjoner via Windows Store sett opp imot Android og iOS. Og som bærbar så blir skjermen noe liten igjen, og touchcoveret fremstår som temmelig dårlig sammenlignet med en skikkelig ultrabook med fullkommet tastatur og touchpaden ser ikke ut som noe jeg ønsker å bruke i det hele tatt.

 

Men blir spennende å prøve!

Så du sier rett ut at har tenkt å utnytte Elkjøp og leke deg med denne dyre maskinen (som du på forhånd mener bare er noe "dritt") i en måned slik at de så må selge den som brukt?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Håper dere under testingen av denne enheten kan fokusere en del på hvor bra pennen kombinert med palm rejection fungerer i praksis, med tanke på hvor bra eller dårlig denne fungerer som tegnebrett og som notatblokk samtidig som man forhåpentligvis slipper å måtte bekymre seg for at hånden/fingrene kommer borti touchskjermen mens man prøver å skrive/tegne med pennen.

 

Håper det viser seg å være uproblematisk å legge/hvile hånden skikkelig ned på skjermoverflaten mens man skriver og tegner med pennen, uten at det registreres noen uønskede streker i tegningen/notatene, og uten at man må gjøre noen rare/ubehagelige krumspill for å få det til å fungere skikkelig.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har bestilt i7 256GB utgaven fra Elkjøp, skal testes innenfor åpent kjøp. Et veldig interessant konsept men ser nok for meg at det blir verken fugl eller fisk for min del. Men morsomt å teste ut litt.

 

Det jeg mener med verken fugl eller fisk er at det virker noe stort og upraktisk som nettbrett, og har jo et temmelig elendig økosystem hva gjelder touchoptimaliserte applikasjoner via Windows Store sett opp imot Android og iOS. Og som bærbar så blir skjermen noe liten igjen, og touchcoveret fremstår som temmelig dårlig sammenlignet med en skikkelig ultrabook med fullkommet tastatur og touchpaden ser ikke ut som noe jeg ønsker å bruke i det hele tatt.

 

Men blir spennende å prøve!

Så du sier rett ut at har tenkt å utnytte Elkjøp og leke deg med denne dyre maskinen (som du på forhånd mener bare er noe "dritt") i en måned slik at de så må selge den som brukt?

 

 

 

Er vel akkurat det "åpent kjøp" handler om, så du faktisk kan sjekke ut hvorvidt et produkt faktisk fungerer tilfredsstillende eller ikke? Skulle det vise seg at tastaturcoveret fungerer bedre enn jeg frykter, og at den ikke føles for tung og upraktisk som nettbrett så er det jo en keeper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

 

Har bestilt i7 256GB utgaven fra Elkjøp, skal testes innenfor åpent kjøp. Et veldig interessant konsept men ser nok for meg at det blir verken fugl eller fisk for min del. Men morsomt å teste ut litt.

 

Det jeg mener med verken fugl eller fisk er at det virker noe stort og upraktisk som nettbrett, og har jo et temmelig elendig økosystem hva gjelder touchoptimaliserte applikasjoner via Windows Store sett opp imot Android og iOS. Og som bærbar så blir skjermen noe liten igjen, og touchcoveret fremstår som temmelig dårlig sammenlignet med en skikkelig ultrabook med fullkommet tastatur og touchpaden ser ikke ut som noe jeg ønsker å bruke i det hele tatt.

 

Men blir spennende å prøve!

Så du sier rett ut at har tenkt å utnytte Elkjøp og leke deg med denne dyre maskinen (som du på forhånd mener bare er noe "dritt") i en måned slik at de så må selge den som brukt?

 

Er vel akkurat det "åpent kjøp" handler om, så du faktisk kan sjekke ut hvorvidt et produkt faktisk fungerer tilfredsstillende eller ikke? Skulle det vise seg at tastaturcoveret fungerer bedre enn jeg frykter, og at den ikke føles for tung og upraktisk som nettbrett så er det jo en keeper.

jeg har hørt at det er mange som har blitt overasket av type coveret.

Lenke til kommentar

 

 

Har bestilt i7 256GB utgaven fra Elkjøp, skal testes innenfor åpent kjøp. Et veldig interessant konsept men ser nok for meg at det blir verken fugl eller fisk for min del. Men morsomt å teste ut litt.

 

Det jeg mener med verken fugl eller fisk er at det virker noe stort og upraktisk som nettbrett, og har jo et temmelig elendig økosystem hva gjelder touchoptimaliserte applikasjoner via Windows Store sett opp imot Android og iOS. Og som bærbar så blir skjermen noe liten igjen, og touchcoveret fremstår som temmelig dårlig sammenlignet med en skikkelig ultrabook med fullkommet tastatur og touchpaden ser ikke ut som noe jeg ønsker å bruke i det hele tatt.

 

Men blir spennende å prøve!

 

Så du sier rett ut at har tenkt å utnytte Elkjøp og leke deg med denne dyre maskinen (som du på forhånd mener bare er noe "dritt") i en måned slik at de så må selge den som brukt?

 

Er vel akkurat det "åpent kjøp" handler om, så du faktisk kan sjekke ut hvorvidt et produkt faktisk fungerer tilfredsstillende eller ikke? Skulle det vise seg at tastaturcoveret fungerer bedre enn jeg frykter, og at den ikke føles for tung og upraktisk som nettbrett så er det jo en keeper.

Ok, bra. Fikk inntrykk av at du ikke hadde noe som helst planer om å beholde den..

Jeg har tenkt å bestille en slik ( +docking stasjon) i morgen. Har lest mye om denne og håper og tror at den kan erstatte en tung bærbar pc som flyttes daglig mellom jobb og hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dog er nokk mere praktisk i abreidsmarkedet enn i privat sammenheng, da i hovedsak med tanke på prisen.

 

Ja... Artikkelen nevner en "magisk" titusenkronersgrense. Jeg tror min magiske grense går på 5.999,50. Så jeg regner med det er lenge før en i5 eller i7 i denne størrelsen flytter inn på nattbordet mitt. ^^, Kanskje når Gen. 4 kommer i salg.

 

 

Fin og praktisk maskin - som koster ca dobbelt så mye som den fornuftig sett burde koste.

 

Jepp. De er dyre.

 

Men vis meg gjerne en annen tabletPC med like stor skjerm og like kraftig innmat som har bedre pris noe sted... Jeg har ikke den store troen på at du finner noen.

 

 

Det jeg mener med verken fugl eller fisk er at det virker noe stort og upraktisk som nettbrett, og har jo et temmelig elendig økosystem hva gjelder touchoptimaliserte applikasjoner via Windows Store sett opp imot Android og iOS. Og som bærbar så blir skjermen noe liten igjen, og touchcoveret fremstår som temmelig dårlig sammenlignet med en skikkelig ultrabook med fullkommet tastatur og touchpaden ser ikke ut som noe jeg ønsker å bruke i det hele tatt.

 

Men blir spennende å prøve!

 

Hvorfor kjøpe touchcover når du kan kjøpe typecover? Det jeg har lest har i alle fall vært ganske ensidig på hvilket av disse som er best egnet til... å skrive på. Nå har jeg riktig nok gen. 1 typecover og aldri prøvd touch-cover, men basert på type-coveret ville jeg definitivt ikke kjøpt noe som får dårligere kritikk. Det er greit å skrive på, ikke mer enn det.

 

That aside, nei, dette er ikke fugl, og det er ikke fisk. Gled deg. Det er en fullverdig ultraportabel tabletPC, og alle som er villige til å bytte en slik godbit i enten fugl eller fisk må være veldig sulten, eller dårlig i økonomi. Disse premium-enhetene er det ypperligste i sin klasse - muligens fordi det er få andre som forsøker konkurrere. Jeg har altså en første-generasjons Surface Pro og la meg gjøre det klart med en gang:

 

Enhver som vurderer denne og tror de ser på en tablet, sammenligner det med tablets, og måler stats mot tablets, er helt på jordet. De har faktisk ikke forstått hva produktet er.

 

Produktet er ikke et nettbrett. Det er en tabletPC.

 

En tablet PC er en fullgod, premium ultraportabel PC, bare bedre, fordi den er konvertibel, fordi den støtter penn med trykknivåer - og dyrere. Disse fordelene har tidligere gjort at tablet PC'er har kostet opp til tre ganger mer enn sammenlignbare ultraportable standard-laptops, men det er ikke tilfelle her.

 

Nettbrett har mange fordeler sammenlignet med ultraportable PC'er. De er lettere, billigere, enklere, mer strømgjerrige, har et grensesnitt designet for touch-bruk, og later ikke som om de skal brukes til annet.

 

Disse tingene er fordeler for nettbrett.

 

Surface Pro har også et grensesnitt designet for touch-bruk, men det er irrelevant, for det skal du ikke bruke noe særlig. Dette er en PC, og du vil ønske å bruke PC-programmer på den. Surface Pro har en sterk prosessor beregnet på PC'er, og vil forbrenne strøm raskere enn et brett. Og vekten er tyngre enn man vil finne i de fleste brett. Regn med å støtte den mot noe når du bruker den, det vil føles helt naturlig.

 

Så er det fordelene med en PC.

 

Dette er en PC sterkere enn arbeidsstasjonen min, og på noen områder sterkere enn min årsgamle desktop/spillemaskin. Du har fullverdig Windows-versjon på den, ikke bare det touch-skramlet som de lagde for å vinne telefonmarkedet. Den er lynrask sammenliknet med f.eks. min gamle Galaxy Tab 10.1. Den tegner opp nettsider på en tiendedel av tiden, I kid you not. Du kan kjøre Windows i bakgrunnen, åpne en Linux-desktop i VMWare, emulere en gammel spillmaskin eller, om du vil, emulere et nettbrett-OS, det skal vissnok finnes. Du installerer ikke enfunksjons apper infisert med reklame, du har tilgjengelig alle programmer utviklet for de fleste plattformer de siste tjue+ årene. Dette er det SKIKKELIGE økosystemet; IBM COMPATIBLE PC.

 

Og størrelsen? Den er ikke for stor. Denne legger du aldri fra deg annet enn når du skal lade den opp. Jeg har som sagt en førstegenerasjons Surface Pro, og det er en knall PC når man bare finner ut av to ting: skjermflimringen første gang du slår den på er noe strømsparingsgreier du kan slå av, og skalering i Windows er noe drit. Skjermstørrelsen er perfekt til å se nettsider (etter man får ordna skaleringa) og kanskje en anelse for stor til å lese ebøker. Den er nesten perfekt til å lese tegneserier - men der vil Surface 3 være HELT perfekt. Større, men lettere enn forrige generasjon.

 

Til tegneprogram er den nok litt i minste laget, med mindre man tegner i fullskjerm. Da er den igjen, helt perfekt. Usikker på om den nye penna er god, da.

 

For å sitte ved et skrivebord/stuebord å jobbe med denne, så er den ikke spesielt stor, nei. Jeg er ikke typen til å jobbe på en laptop - ser ingen fordeler med det - Men siden dette er en vanlig Windows-PC så kan du utvide med skjerm, tastatur, mus, skriver, scanner, joystick, ratt og pedaler, GPS-stick (jeg kjøpte og lastet ned gratis kart før ferien i syden, $25 for pinnen, fatter ikke at den ikke var innebygget), mulighet for kablet internett, ekstern harddisk... Men du kommer til å ønske flere ladere. Støtter EU i deres kamp for standardiserte ladere.

 

Hvem vil ha fisk, når de kan få en tabletPC?

 

Vit dette.

 

Alle som sier om en Surface Pro at den hverken er fugl eller fisk, har ikke forstått produktet. De tror det er en tablet, eller kanskje at det er en PC som forsøker å være en tablet. Dette er ingen av delene. Surface RT er tableten. Dette er en TabletPC som forsøker å være akkurat det den er.

 

En TabletPC som er lett nok til at du aldri kommer til å savne Galaxy Tab'en din igjen. Det har i alle fall ikke jeg gjort.

 

Det er mange ting som jeg kan tenke meg å ha en rimelig tablet til, kjøleskap-tablet, veggklokke, ringeklokke, bilstereo, whatever etc. En Surface Pro tar ikke livet av tablet-markedet. Men vet du hva jeg aldri kommer til å kjøpe meg igjen? En laptop. Jeg kan aldri se fordelen med å ha en laptop nå som jeg har gått over til disse bedre enhetene.

 

Fugl. Fisk. Pfff. Dette er skikkelig indrefilet.

 

 

Håper dere under testingen av denne enheten kan fokusere en del på hvor bra pennen kombinert med palm rejection fungerer i praksis, med tanke på hvor bra eller dårlig denne fungerer som tegnebrett og som notatblokk samtidig som man forhåpentligvis slipper å måtte bekymre seg for at hånden/fingrene kommer borti touchskjermen mens man prøver å skrive/tegne med pennen.

 

Håper det viser seg å være uproblematisk å legge/hvile hånden skikkelig ned på skjermoverflaten mens man skriver og tegner med pennen, uten at det registreres noen uønskede streker i tegningen/notatene, og uten at man må gjøre noen rare/ubehagelige krumspill for å få det til å fungere skikkelig.

 

:)

 

Jeg vet ikke om du har forsøkt tidligere generasjoner, men jeg kan fortelle om mine erfaringer her. Surface Pro første generasjon: palm rejection virker. Det er ikke perfekt, og det kan komme noen streker kanskje en eller to ganger i løpet av en halvtimes tegneøkt. Ikke nok til at jeg kompanserer det minste for det i måten jeg bruker den på. Jeg pleier faktisk å glemme av at jeg støtter meg på skjermen, noe jeg egentlig ikke ønsker å gjøre :B

 

For å si det slik, så er det ikke det som er problemet. Det som er problemet er retningssensorene. Mer enn palm rejection-problemet, så plages jeg med at tegneprogrammet og driverne for stylusen ikke er laget for å hoppe mellom landscape og portrait mode. Når driverne blir forvirret, så kommer streken i en helt annen retning og på et helt annet sted enn der jeg tegner. Ansvaret der hviler nok på Wacom, og regner med problemer med tegnefunksjonen er en av grunnene til at MS nå lager sin egen penn. Men jeg tør ikke gå god for at den er like bra eller bedre til tegning. Kun Wacom er Wacom.

Endret av tommyb
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Surface Pro 3 kan være perfekt (noe den såklart ikke er) for alt jeg bryr meg om. Faktum er at prisen den selges for nesten pålegger dere å trekke den 1-2 karakterpoeng (ut av 6) i den kommende testen deres.

 

Dette er rett og slett ikke riktig. Surface Pro er en dyr serie - men den er likevel aggressivt priset sammen med andre TabletPC'er. Dette er et dyrt segment. Konkurrentene er dyrere.

 

Her skal jeg gjøre en sammenligning med de billigste konkurrerende produktene fra Prisjakt - uten at de trenger å måle seg på annet enn at de har aktiv digitizer, Intel Core-prosessor, omtrent samme SSD-størrelse og desktop OS.

Såvidt jeg kan se er prisen bedre sammenlignet med alle andre tabletPC'er med slike specs.

 

Billigste konkurrerende tabletPC med i5-prosessor er:

Acer TravelMate X313-M-5333Y4G12as (NX.V8LED.002) - 6 144,-

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2090850

Den kommer med docking. Men den har svakere specs enn Surface Pro 128GB - første generasjon, ikke Surface Pro 3. Og SP1 koster 4 990,- i øyeblikket.

 

Panasonic Toughpad starter på 24 094,- for i5. Men der betaler du mye ekstra for den ekstra beskyttelsen, så det er kanskje ikke en rettferdig sammenligning.

 

Samsung Ativ Smart PC Pro 700T1C-H01SE har samme prosessor som første gen. Surface Pro. Den har laveste pris på 8 495,-

 

Det samme har Lenovo ThinkPad Helix 3698-6NG N3Z6NMN, med laveste pris på 9 823,-

 

Mer sammenlignbar på prosessor, men i et større trettentommers format, er

Sony Vaio Duo 13 SVD1321L2E til 10 995,- og

Fujitsu Lifebook T904 (VFY:T9040M85A1NC) med laveste pris 16 092,-

 

Surface Pro 3 med 128GB koster altså 8 504,- og er sterkere enn alle disse.

 

Lenovo ThinkPad Helix 3698-6DG N3Z6DMN kommer med en litt sterkere konfigurasjon og 180GB lagring, med laveste pris på 14 779,-.

 

Billigste konkurrerende tabletPC med i7-prosessor er i følge Prisjakt:

Lenovo ThinkPad Helix 3698-6CG N3Z6CMN med laveste pris 14 736,-. Det er riktig nok med tastatur og 3G.

 

Sony Vaio Duo 13 SVD1321Z9E har 256GB og en i7 4500U prosessor. Men den har en laveste pris på 24 858,-

 

Det er fortsatt svakere enn Surface Pro 3, som med 256GB-konfigurasjon koster 12 896,-

 

 

For dyreste og billigste variant av Surface Pro 3, kan jeg rett og slett ikke se noen konkurrenter på prisjakt.no. Finner INGEN annen tabletPC med i3 og ingen med 512GB lagring.

 

Såvidt jeg kan se, er det (i følge produktsøket på prisjakt.no) INGEN tabletPC som kan måle seg med Microsofts priser - ikke på noen av modellene.

 

Hvis det har gått i glemmeboka, har Microsoft solgt disse maskinene med underskudd. De har ikke fått det salget de vil, så de har kuttet virkelig aggressivt i prisene.

 

Da kan prisen umulig trekke to prikker fra terningen. Det blir helt absurd.

 

Beklager at jeg ikke la ved lenker til alle disse, plagdes nok med editoren som det var. Men har brukt eksakte produktnavn så alle disse finner man lett på prisjakt.

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke helt enig i Tommyb sin kjærlighetserklæring ovenfor, men er helt enig at det å kritisere prisen helt uhemmet blir noe tåpelig. Ikke burde prisen ha noen direkte negativ effekt på en eventuelt produktanmeldelse heller da pris er høyst subjektivt, for noen kan det å betale 10'000 kr for en maskin være absurd, for andre så er det en selvfølge å investere såpass. Spesielt i Norge med norsk økonomi og kjøpekraft / kapital så skal det ikke spesielt mye til for å klare å spare seg opp forskjellen på en budsjettmodell til 3'000 kr for en flott maskin til 10'000 kr.

 

Om Surface 3 Pro blir trukket betraktelig i karakter på grunn av høy pris så skaper det et feil bilde, om produktet til tross for prisen faktisk gir en brukeropplevelse og kvalitet som står til la oss si 9 av 10, så skal den ikke trekkes ned til 7 av 10 bare fordi prisen kanskje er noe stiv for flere. Det får bli opp til hver enkelt å vurdere hvor mye de vil legge ut for et produkt, produktkarakteren burde først og fremst kun indikere brukeropplevelsen og kvaliteten til produktet og ikke hvorvidt anmelder føler den blir noe dyr eller ikke, det får de som eventuelt vurdere å kjøpe produktet vurdere ut ifra egen kjøpekraft og økonomi.

 

 

At Surface 3 Pro er et kjempeflott Tablet-PC er det liten tvil om, utfordringen er vel heller den at ytterst få i markedet har et behov eller den store interessen for en Tablet-PC? Og til denne prisen så kan man jo mer eller mindre skaffe seg en god ultrabook + et oppegående nettbrett, eventuelt en iPad + en MacBook Air uten at det blir så voldsomt mye dyrere. Og min erfaring med Surface 2 Pro tilsier at iPad vil by på en langt mer skreddersydd og brukervennlig "nettbrettopplevelse" med langt flere touchoptimaliserte apps og en mer integrert opplevelse som nettbrett enn hva Surface Pro klarer, samtidig som en god ultrabook gir deg langt bedre tastatur, mer stødig konstruksjon til å ha på fanget osv enn hva Surface Pro klarer og med det så tror jeg fort den faller mellom to stoler for veldig mange da den er dårligere som nettbrett enn la oss si en iPad mini / Air eller Galaxy Tab / Note og en dårligere ultrabook enn la oss si en MacBook Air eller en Asus Zenbook.

 

 

Så om man ikke har stor gevinst og behov for at nettbrett og bærbar skal være en og samme enhet, eventuelt ser bruksområder for digitizer + pen så mener jeg at det finnes bedre løsninger der ute. Men det er nå bare meg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Har bestilt i7 256GB utgaven fra Elkjøp, skal testes innenfor åpent kjøp. Et veldig interessant konsept men ser nok for meg at det blir verken fugl eller fisk for min del. Men morsomt å teste ut litt.

 

Det jeg mener med verken fugl eller fisk er at det virker noe stort og upraktisk som nettbrett, og har jo et temmelig elendig økosystem hva gjelder touchoptimaliserte applikasjoner via Windows Store sett opp imot Android og iOS. Og som bærbar så blir skjermen noe liten igjen, og touchcoveret fremstår som temmelig dårlig sammenlignet med en skikkelig ultrabook med fullkommet tastatur og touchpaden ser ikke ut som noe jeg ønsker å bruke i det hele tatt.

 

Men blir spennende å prøve!

Så du sier rett ut at har tenkt å utnytte Elkjøp og leke deg med denne dyre maskinen (som du på forhånd mener bare er noe "dritt") i en måned slik at de så må selge den som brukt?

 

Er vel akkurat det "åpent kjøp" handler om, så du faktisk kan sjekke ut hvorvidt et produkt faktisk fungerer tilfredsstillende eller ikke? Skulle det vise seg at tastaturcoveret fungerer bedre enn jeg frykter, og at den ikke føles for tung og upraktisk som nettbrett så er det jo en keeper.

jeg har hørt at det er mange som har blitt overasket av type coveret.

 

 

 

 

Det jeg mener med verken fugl eller fisk er at det virker noe stort og upraktisk som nettbrett, og har jo et temmelig elendig økosystem hva gjelder touchoptimaliserte applikasjoner via Windows Store sett opp imot Android og iOS. Og som bærbar så blir skjermen noe liten igjen, og touchcoveret fremstår som temmelig dårlig sammenlignet med en skikkelig ultrabook med fullkommet tastatur og touchpaden ser ikke ut som noe jeg ønsker å bruke i det hele tatt.

 

Men blir spennende å prøve!

 

Hvorfor kjøpe touchcover når du kan kjøpe typecover? Det jeg har lest har i alle fall vært ganske ensidig på hvilket av disse som er best egnet til... å skrive på. Nå har jeg riktig nok gen. 1 typecover og aldri prøvd touch-cover, men basert på type-coveret ville jeg definitivt ikke kjøpt noe som får dårligere kritikk. Det er greit å skrive på, ikke mer enn det.

 

 

Mente naturligvis typecover og ikke touchcover.. Touchcover finnes vel for så vidt ikke til Surface 3 Pro til nå uansett.. Er dog ikke helt enig med det du sier at Surface RT er et bedre nettbrett enn Surface Pro, ja det vil veie noe mindre, ha bedre vekt og batteri men utvalget av touchoptimaliserte applikasjoner er jo nøyaktig den samme da begge har Modern UI og Windows Store og utvalget er pillråttent til begge to. Her vil jo Surface Pro ha fordelen av at enkelte desktopapplikasjoner i den minste er halvveis brukanes med touch og derfor gir deg noe mer fleksibilitet, selv om brukeropplevelsen som nettbrett ikke blir all verden av det. Men hadde nå foretrukket Surface Pro så jeg ikke var låst til det dårlige utvalget som er via Windows Store med Surface RT.

Lenke til kommentar

Mente naturligvis typecover og ikke touchcover.. Touchcover finnes vel for så vidt ikke til Surface 3 Pro til nå uansett.. Er dog ikke helt enig med det du sier at Surface RT er et bedre nettbrett enn Surface Pro, ja det vil veie noe mindre, ha bedre vekt og batteri men utvalget av touchoptimaliserte applikasjoner er jo nøyaktig den samme da begge har Modern UI og Windows Store og utvalget er pillråttent til begge to. Her vil jo Surface Pro ha fordelen av at enkelte desktopapplikasjoner i den minste er halvveis brukanes med touch og derfor gir deg noe mer fleksibilitet, selv om brukeropplevelsen som nettbrett ikke blir all verden av det. Men hadde nå foretrukket Surface Pro så jeg ikke var låst til det dårlige utvalget som er via Windows Store med Surface RT.

 

 

Morn,

 

jeg sa vel ikke at Surface RT var et bedre nettbrett enn Surface Pro. Jeg sa at det var et nettbrett mens Surface Pro ikke er et nettbrett. Det har ikke fordelene som nettbrett har over en PC, og det har heller ikke bakdelene som nettbrett har over en PC. Siden det er en PC, en tabletPC. Det blir som å sammenligne en appelsin med en potet. De er begge runde og spiselige, men man bør ikke kjøpe en potet hvis man vil ha en appelsin, og visa versa. Det er greit å vite forskjellene, og ikke bare forsøke sammenligne likhetene.

 

Surface Pro er kanskje ikke et ideelt nettbrett, men det fungerer godt nok i de samme brukstilfellene. Når jeg fikk min Surface Pro 128GB, satte jeg Galaxy Tab'en på veggen som en veggklokke/kalender, og der har den stått siden. Men min Surface Pro må lades oftere enn et nettbrett, den veier mer enn et nettbrett, den holdes forskjellig fra et nettbrett, og man trenger ikke forholde seg til noen av bakdelene til nettbrett.

 

Men er det nettbrett man vil ha, og man setter opp en sammenligningsliste mellom nettbrett, hvor man sammenligner typiske nettbrett-egenskaper, og inkluderer en PC på listen, så er det kun prosessorkraften som PC'n vinner på. For fordelene med en PC ville ikke stått på en slik liste.

Lenke til kommentar

Jeg har pakket ned min Surface 2.

Benytter nå en pad og en laptop!

Surface er ikke en bra pad, og heller ikke en god PC. Den er en hybrid, som en høne. Vinger- javel, men kun for å komme opp til vaglet.

Surface 3 er sikkert bedre, men forsatt en hybrid.

Om man MÅ ha Surface ville jeg ha ventet på Broadwell. Den bør komme på nyåret,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...