Gå til innhold

Windows Store er full av søppel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har holdt på et par observasjoner om denne situasjonen da jeg har ønsket og skrive denne artikkelen selv i flere mnd. Kom liksom aldri til det.

 

Det er enormt mye søppel og vanskelig og verifisere hva som er riktig app. Det er ikke noe system med verified domains eller rangering av autentiske apper i søkeresultatene.

 

Frem til januar i år hadde de blant annet apper fra «Facebook Ink» (to mellomrom), «Face book», og andre spennende variajoner som «Fa©ebook». Microsoft har siden fått kontroll over disse.

 

Det er likevel enormt mange apper som later som de er Google Maps, Netflix, og andre kjente og kjære nettjenester.

 

Frem til april i år kunne man heller ikke innrapportere falske apper om man ikke hadde region satt til USA.

 

«Kvantitet fremfor kvalitet!»

 

PS: Det bør nevnes at selve Store appen i seg selv også er ganske søppel. :p

Endret av Aeyoun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er da på lang nær bare ett Windows Store problem. En har nøyaktig det samme problemet i Play Store :

 

https://play.google.com/store/search?q=vlc&c=apps

 

Du vet, det er viktig å følge trenden: hetse Microsoft så mye man kan, men stryk de andre med hårene (som regel fordi man benytter produkter fra den produsenten selv).

 

Dobbeltmoralen er SKYHØY inne på hele TEK.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Dette er da på lang nær bare ett Windows Store problem. En har nøyaktig det samme problemet i Play Store :

 

https://play.google.com/store/search?q=vlc&c=apps

 

Hvis du faktisk sjekker hva de appene gjør, så vil du se at det IKKE er snakk om svindel-apper. Du har ganske mange apper som tilbyr ekstra funksjonalitet til VLC (Stream, Remote, ...), og et par som _selv_ beskriver seg som uoffisielle apper.

 

På Windows Store har du også den typen apper som tilbyr ekstra funksjonalitet (f.eks. Play from VLC). Men hva med disse:?

 

VLC Media Player Full HD

VLC mediaplayer-pc (kr 35)

VLC Player++ (kr 18)

VLC Player Download (kr 23)

download vlc media player (kr 8)

VLC Media Player ++ (kr 18)

VLC Player Full HD- (kr 18)

VLC Media Steam HD (kr 18)

VlC Player for win8.1 (kr 15)

VideaLAN - Official page for VLC media player (kr 18)

Download Vlc Player (kr 12)

VLC Player Full HD (kr 9)

Install VLC Win 8.1 (kr 9)

Steps@Install Vlc

 

PS: Jeg har ikke testet noen av disse, men det faktum at VLC er open source, kombinert med at Microsoft visstnok betaler (betalte?) utviklere for apper, får meg til å tro at de fleste av disse appene antakelig virker som de skal. Lettjente penger for en app-utvikler å laste ned VLC-kildekode, finne på et passende kult navn, og laste opp appen til Windows store... :-/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes nå TEK har usedvanlig mange gode ord om WP sånn generelt sett. Jeg har hatt flere WPer etter hvert, nå 930, og jeg har ikke noen problemer med å støtte overskriften til denne artikkelen. Jeg hadde iPhone i flere år, og App Store hadde tilsynelatende langt flere kvalitetsapper. Det kan være at de bare var flinkere til å promotere gode apper enn Windows, men resultatet er uansett at Windows Store fremstår som ganske kjip i forhold. For meg har WP andre sider som derimot gjør opp for apputvalget.

Lenke til kommentar

 

Dette er da på lang nær bare ett Windows Store problem. En har nøyaktig det samme problemet i Play Store :

 

https://play.google.com/store/search?q=vlc&c=apps

Du vet, det er viktig å følge trenden: hetse Microsoft så mye man kan, men stryk de andre med hårene (som regel fordi man benytter produkter fra den produsenten selv).

 

Dobbeltmoralen er SKYHØY inne på hele TEK.

 

 

Det er ikke greit bare fordi det også er ett problem på andre plattfomer. WP-fansen er jo så ekstremt hårsåre for alt som lukter en kritisk vinkling mot plattformen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...