Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler at det klikker for meg; ekteskap


Anbefalte innlegg

Fant ut idag at muttern og fattern hadde sett en jente og planlagt å gifte meg bort til hu. Fordi hu var høyt utdannet her i utlandet og fordi norske kvinner ikke er lojalet. Hu driver å prater om hvordan bestemor og bestefar holdt sammen til bestemor døde. Hu prater om hvordan hu og fattern var gift i ung alder.

 

Kjenner alt går til helevete.



Anonymous poster hash: 2dbc3...72c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du er i Norge kan ingen tvinge deg til å gifte deg. De kan selvfølgelig presse deg på diverse måter, men det er til syvende og sist opp til deg.

 

Det er også en grov generalisering å si at norske jenter ikke er lojale/trofaste. Det er veldig mange som er det, og jeg må innrømme at jeg ikke synes noe om at noen vil komme med slike ubegrunnede og ukorrekte påstander.

 

Men det viktigste punktet er følgende: Er hun heit?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge du er i Norge kan ingen tvinge deg til å gifte deg. De kan selvfølgelig presse deg på diverse måter, men det er til syvende og sist opp til deg.

 

Det er også en grov generalisering å si at norske jenter ikke er lojale/trofaste. Det er veldig mange som er det, og jeg må innrømme at jeg ikke synes noe om at noen vil komme med slike ubegrunnede og ukorrekte påstander.

 

Men det viktigste punktet er følgende: Er hun heit?

Nei,hadde gjort det litt bedre om hu var det. Men hadde fortsatt blitt drit sur.

Jeg mener hver gang jeg prøver å overbevise dem om at det muligens finnes en bedre norsk jente osv. Så tar de bare å dytter bort den muligheten hele tida. Jeg mener jeg har aldri vært i et forhold før; Betyr dette at jeg ikke kan finne noen jeg liker på 3-4 år? Hva faen liksom. De sier også at det finnes ingen norske jenter som vil ta seg av deg,lage mat osv osv osv. Jeg tenker bare; Hva om jeg ikke liker hu i det hele tatt. De sier at det er et lotteri og at du kan falle for den neste. Jeg kjenner bare at jeg holder på å klikke og hodet mitt holder på å sprenge

Lenke til kommentar

Nei,hadde gjort det litt bedre om hu var det. Men hadde fortsatt blitt drit sur.

Jeg mener hver gang jeg prøver å overbevise dem om at det muligens finnes en bedre norsk jente osv. Så tar de bare å dytter bort den muligheten hele tida. Jeg mener jeg har aldri vært i et forhold før; Betyr dette at jeg ikke kan finne noen jeg liker på 3-4 år? Hva faen liksom. De sier også at det finnes ingen norske jenter som vil ta seg av deg,lage mat osv osv osv. Jeg tenker bare; Hva om jeg ikke liker hu i det hele tatt. De sier at det er et lotteri og at du kan falle for den neste. Jeg kjenner bare at jeg holder på å klikke og hodet mitt holder på å sprenge

Jeg tror ikke du vil finne noen her på forumet som mener at du burde gifte deg med denne jenta mot din vilje.

 

Det bør også påpekes at menn også kan lage mat (jeg er helt rå på hjemmelagd pizza, for eksempel), selv om det finnes faktisk en del jenter som foretrekker mer tradisjonelle kjønnsroller.

 

La oss ta et praktisk spørsmål: Er du økonomisk uavhengig fra dine foreldre?

Lenke til kommentar

 

Nei,hadde gjort det litt bedre om hu var det. Men hadde fortsatt blitt drit sur.

Jeg mener hver gang jeg prøver å overbevise dem om at det muligens finnes en bedre norsk jente osv. Så tar de bare å dytter bort den muligheten hele tida. Jeg mener jeg har aldri vært i et forhold før; Betyr dette at jeg ikke kan finne noen jeg liker på 3-4 år? Hva faen liksom. De sier også at det finnes ingen norske jenter som vil ta seg av deg,lage mat osv osv osv. Jeg tenker bare; Hva om jeg ikke liker hu i det hele tatt. De sier at det er et lotteri og at du kan falle for den neste. Jeg kjenner bare at jeg holder på å klikke og hodet mitt holder på å sprenge

Jeg tror ikke du vil finne noen her på forumet som mener at du burde gifte deg med denne jenta mot din vilje.

 

Det bør også påpekes at menn også kan lage mat (jeg er helt rå på hjemmelagd pizza, for eksempel), selv om det finnes faktisk en del jenter som foretrekker mer tradisjonelle kjønnsroller.

 

La oss ta et praktisk spørsmål: Er du økonomisk uavhengig fra dine foreldre?

 

Nei 19 år og leter etter jobb osv. Jeg tenker at hvis de tenker å tvangsgifte meg, så bare sier jeg nei; Norsk lov in your face. Hvis de blir sure så sier jeg bare at de ikke elsker meg og ser etter mitt beste,men nærmest ser etter noe som er i bakgrunnen av dette tvangsekteskapet. Jeg mener det burde jo ikke vært noen annen grunn til å gifte meg bort enn å gjøre meg lykkelig,sier jeg nei, er det noen bak tanker her

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å gifte meg med noen sånn uten videre. Men jeg vil si at jeg skjønner at de vil gjøre dette fordi muttern ville jo gjøre det for min gledet. Hu og fattern,selvom de var tvangsgifta sier nå at de aldri ville vært lykkeligere med noen annen. Og jeg ser dette med mine egne øyne,disse to ville ikke vært lykkeligere med noen andre.

 

Jeg tenker at jeg kommer ikke til å skrive under eller si ja til noe som helst av dette. Bare går med på leken for nå, og når de ber om at jeg skal ekte meg så sier jeg bare at jeg ikke vil. Det verste som kan skje er at jeg blir kasta ut men det finnes jo hjelpemiddler i norge mot dette som kan hjelpe meg å komme meg på beina igjen. Hvis jeg blir hatt a familien pga det så sier jeg bare at jeg gjordet et bra valg,for de kan ikke kalle seg familie hvis de hater meg pga dette. Det som er,er at generasjonen før min var født og oppvokst i norge men med muslimske foreldre; de kan ikke forvente at jeg skal følge kulturen sånn som dem azz.

 

Dette er det som tar kaka; Muttern sier at jeg kan gifte meg også kan du drive på med noen andre mens jeg har gifta meg med hu her fra utlandet. Jeg bare tenkte WTF? Muttern kommer med det? Jeg tenker at jeg gidder ikke være utro hvis jeg først gifter meg,men jeg tror hu bare ivl mitt beste og bli like lykkelig som hun og pappa er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer ikke.. Jeg vokste opp med muslimske foreldre.

 

Når du bor i ett land som norge så lar du deg villig manipulere til å leve etter dine foreldres ønsker, ønsker du å bryte den sirkelen så KAN du det uten å bli møtt med seriøse konsekvenser (drap, kidnapping, osv).

 

Vel, det er vel ikke sannheten i alle tilfeller uansett hvilke foreldre man har. Dessverre viser det seg at foreldre som forslår ett arrangert ekteskap til å begynne med som regel er de som er verst...

Lenke til kommentar

@Workman: Jeg vet ikke hvor fornuftig det er å spille med, for så å si at du ikke ønsker det. Det kan da virke som om du enten ombestemmer deg, eller - mer relevant - lot dem gjøre masse arbeid uten at du hadde noen planer om å følge opp. Høres ut som om du bare burde si ifra klart og tydelig med en gang.

 

At dine foreldre er lykkelige kan godt hende, men verken du er de kan umulig vite om de hadde vært lykkeligere i andre situasjoner. Det er bare umulig.

 

Jeg syns forresten det er veldig flott at du ikke har noen intensjoner om å følge det litt spesielle rådet som moren din ga deg.

Lenke til kommentar

Det er vel det de alltid sier. "Se på din mor og meg, vi kunne ikke vært lykkeligere. Man lærer å elske den man er gift med. Vi har vært gift siden vi var på din alder. Se på oss nå." osv osv.

 

Og etterpå går pappa ut og setter seg på røykekafe med andre landsmenn hele ettermiddagen og kvelden. Det virker ikke som de gjør stort annet i Drammen hvertfall..alle disse små røykebulene er smekkfulle av menn som spiller kort og drikker kaffe helt til langt på kvelden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Dette er det som tar kaka; Muttern sier at jeg kan gifte meg også kan du drive på med noen andre mens jeg har gifta meg med hu her fra utlandet. Jeg bare tenkte WTF? Muttern kommer med det? Jeg tenker at jeg gidder ikke være utro hvis jeg først gifter meg,men jeg tror hu bare ivl mitt beste og bli like lykkelig som hun og pappa er.

 

hah, så først sier de at du ikke skal få deg norsk dame fordi de er utro, så oppfordrer hun deg til å være utro selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette er det som tar kaka; Muttern sier at jeg kan gifte meg også kan du drive på med noen andre mens jeg har gifta meg med hu her fra utlandet. Jeg bare tenkte WTF? Muttern kommer med det? Jeg tenker at jeg gidder ikke være utro hvis jeg først gifter meg,men jeg tror hu bare ivl mitt beste og bli like lykkelig som hun og pappa er.

 

hah, så først sier de at du ikke skal få deg norsk dame fordi de er utro, så oppfordrer hun deg til å være utro selv?

 

jeg vet ikke,bestefaren min gjorde hvertfall ting sånn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...