Gå til innhold

SGS4+ - hvordan legger jeg inn custom ROM/KitKat 4.4.4?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du vært borti dette i det hele tatt? Vet du hvordan du rebooter til recovery osv?

 

Først av alt.

Root telefonen

Så kan du se etter custom ROM's av KitKat 4.4.4 HER: http://forum.xda-developers.com/galaxy-s4/i9500-develop

 

Bare finn noen der det står i tittelen "kitkat" eller kanskje 4.4.4 så du får riktig. Der pleier det alltid å følge med en installasjonsguide.

I tillegg bør du se at custom ROM'en er markert som STABLE og se til at bugsene ikke er for mange/ingen.
Denne siden hjelper deg med betydningen av ord du vil støte på, men det er bare til å spørre videre her.

Lenke til kommentar

Hvis du har 4.3 eller nyere allerede på telefonen din så har du også Knox. Du vil trolig ikke trippe knox flagget om du rooter på riktig måte, men du vil få Knox = 1 om du legger inn custom recovery. Dette betyr at garantien ryker på telefonen din.

 

Så husk at custom ROM = 0 garanti etterpå.

Lenke til kommentar

Hvis du har 4.3 eller nyere allerede på telefonen din så har du også Knox. Du vil trolig ikke trippe knox flagget om du rooter på riktig måte, men du vil få Knox = 1 om du legger inn custom recovery. Dette betyr at garantien ryker på telefonen din.

 

Så husk at custom ROM = 0 garanti etterpå.

 

 

0 garanti er vel ikke helt korrekt, så vidt jeg vet i norge så kan di ikke nekte deg garanti for de du har lagt inn custom rom eller roota en telefon, i såfall må de bevise at det er det som har forårsaket feilen.

Lenke til kommentar

 

Hvis du har 4.3 eller nyere allerede på telefonen din så har du også Knox. Du vil trolig ikke trippe knox flagget om du rooter på riktig måte, men du vil få Knox = 1 om du legger inn custom recovery. Dette betyr at garantien ryker på telefonen din.

 

Så husk at custom ROM = 0 garanti etterpå.

 

 

0 garanti er vel ikke helt korrekt, så vidt jeg vet i norge så kan di ikke nekte deg garanti for de du har lagt inn custom rom eller roota en telefon, i såfall må de bevise at det er det som har forårsaket feilen.

 

 

Selvfølgelig kan de nekte deg garanti. Tror du tenker på reklamasjon?

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du har 4.3 eller nyere allerede på telefonen din så har du også Knox. Du vil trolig ikke trippe knox flagget om du rooter på riktig måte, men du vil få Knox = 1 om du legger inn custom recovery. Dette betyr at garantien ryker på telefonen din.

 

Så husk at custom ROM = 0 garanti etterpå.

 

 

0 garanti er vel ikke helt korrekt, så vidt jeg vet i norge så kan di ikke nekte deg garanti for de du har lagt inn custom rom eller roota en telefon, i såfall må de bevise at det er det som har forårsaket feilen.

 

 

Selvfølgelig kan de nekte deg garanti. Tror du tenker på reklamasjon?

 

 

Ja, dårlig formulert av meg, var reklamasjonen jeg snakker om.

 

Poenget mitt var bare å få frem at brukeren i norge ikke står på barbakke selvom du tripper knox siden den lovfesta reklamasjonen gir deg det garantien gir deg.

Lenke til kommentar

Det er korrekt :)

 

Men om du sender den inn og feilen skyldes software så er Samsung sine rutiner hovedkort-bytte. Så det blir dyrt :p

 

Hvis samsung bytter hovedkort grunnet en software feil, for så og fakturere deg for deg innenfor reklamasjonsfristen så er jeg ganske overbevist om at du har en ganske så god sak mot de og at det er en regning du aldri må betale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...