Gå til innhold

Mario Kart 8 får nye biler og etterlengtede funksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Det er altså ingen forandringer i battle mode-banene, som så og si samtlige anmeldere verden over har kritisert som spillets ene, store mangel? Merkelig prioritering.

Dersom det ville skje noe forandring så er det vel som med alle andre oppdateringer i alle andre spill noensinne; de som designer og patcher inn biler er neppe de samme som designer og patcher inn brett/spillmoduser. Og selv blant de som designer stort sett samme type ting er det sannsynligvis forskjellige designergrupper som jobber med forskjellige ting.

 

På den andre siden kan det jo hende de selv enten ikke synes det er noe i veien med battle mode for alt man vet.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Utvilsomt, men i likhet med alle andre oppdateringer er det også et spørsmål om ressursfordeling og prioriterte arbeidsområder fra ledelsens side. Når et enstemmig anmelderkorps har beskrevet spillet som "perfekt, bortsett fra..." ville jeg satt ressursene inn på å fjerne den "borsett fra"-biten fremfor å pøse på mer innhold på områder der spillet allerede er en 10/10.

Lenke til kommentar

Uffda.

 

Tydelig at Nintendo har økonomiske problemer når de lar andre merkevarer innta deres first-party kultserier (unntaket er Super Smash Bros). Tror desverre jeg ikke liker at mercer blir blanda inn i Mario Kart. At vi har Mercedes i Forza og Gran Turismo er en selvfølge, men "realistiske" bilmodeller i marioland...... Nei takk.

 

Hva blir det neste, Pepsi i neste Super Mario? McDonalds i neste Zelda?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Utvilsomt, men i likhet med alle andre oppdateringer er det også et spørsmål om ressursfordeling og prioriterte arbeidsområder fra ledelsens side. Når et enstemmig anmelderkorps har beskrevet spillet som "perfekt, bortsett fra..." ville jeg satt ressursene inn på å fjerne den "borsett fra"-biten fremfor å pøse på mer innhold på områder der spillet allerede er en 10/10.

Ressursfordeling er jo fint, men i spillutvikling er det en haug folk som har helt forskjellige arbeidsoppgaver. Noen er programmerere, noen er grafikkdesignere, noen er lyddesignere. De kan ikke gjøre jobben til hverandre, og selv programmerere kan ofte ikke enkelt fortsette arbeidet til andre programmerere uten videre.

 

Poenget er at dersom en oppdatering ikke inneholder akkurat det vi føler er viktigst så betyr det ikke at utviklerne nødvendigvis prioriterte noe annet, det kan gjerne også bety at de som er satt til å jobbe med disse tingene rett og slett ikke er ferdig. Man ser jo ofte denne typen tilbakemeldinger i spill som League of legends der folk klager på at det kommer nye skins når det Riot egentlig burde fokusert på er å balansere en eller annen helt.

Lenke til kommentar

Hvis "stabilitetsforbedringer på nett" betyr å ikke lenger vente til power-up'n har rullet ferdig før du får den, og at man slipper å se "searching for players" i 3 minutter før man blir kastet tilbake til hovedskjermen når man skal joine en venn, så kudos til Nintendo. Dog er jeg noe skeptisk til at dette blir fikset.

 

Et kø-system hvor man kan være spectator når man prøver å joine et fullt game, hadde vært fantastisk. I stedet får vi Mercer? Ingen nye baner heller.

Sorry Nintendo, spilling på nett er noe dere ikke kan.

Lenke til kommentar

Jeg ble helt målløs av dette her, jeg. Produsenten som jeg vokste opp med og elsket viser nå så klare tegn på desperasjon at jeg har problemer med å se hvordan de skal overleve på lang sikt.
Nei, det er ikke det første tegnet på at de ikke klarer å holde følge. Og joda, det er bare en slags utvidelse til et spill, men hva pokker gjør Mercedes i et Mario Kart-spill? Biler er det jo, men uansett hvor mye jeg tenker på det, får jeg det ikke til å passe inn. Bleh... Jeg forstår at de må tjene penger, men slik jeg ser på det bæsjer de her så til de grader på denne ellers så fantastiske spillserien. Jeg vet ikke hvordan jeg skal sette ord på det. Det skal liksom lukte Nintendo, og kun Nintendo av disse spillene, ikke reklame.

Endret av Harepuz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dei burde kanskje bytta knappane for "next race" og "replay". Har trykt på den replay-knappen ekstremt mange gongar:)

Protip: Les artikkelen før du kommenterer :)

 

"Er du blant de som har irritert deg over at førstevalget på menyen etter et løp er å se høydepunkter, i stedet for å starte neste race, har Nintendo gode nyheter: Rekkefølgen på disse endre. Etter 22. august er det bare å mosetrykke A-knappen etter endt løp for å komme videre til det neste, uten å risikere å måtte se forrige rundes begredelige kjøring om igjen."

Endret av Donkey Kong
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uffda.

 

Tydelig at Nintendo har økonomiske problemer når de lar andre merkevarer innta deres first-party kultserier (unntaket er Super Smash Bros). Tror desverre jeg ikke liker at mercer blir blanda inn i Mario Kart. At vi har Mercedes i Forza og Gran Turismo er en selvfølge, men "realistiske" bilmodeller i marioland...... Nei takk.

 

Hva blir det neste, Pepsi i neste Super Mario? McDonalds i neste Zelda?

 

Det er heldigvis sånn at du bare kan la være å laste ned denne gratisDLCen. Mercedez-bilene har ikke unike stats og ser ut som andre biler hos folk som ikke orker dette.

Lenke til kommentar

 

Utvilsomt, men i likhet med alle andre oppdateringer er det også et spørsmål om ressursfordeling og prioriterte arbeidsområder fra ledelsens side. Når et enstemmig anmelderkorps har beskrevet spillet som "perfekt, bortsett fra..." ville jeg satt ressursene inn på å fjerne den "borsett fra"-biten fremfor å pøse på mer innhold på områder der spillet allerede er en 10/10.

Ressursfordeling er jo fint, men i spillutvikling er det en haug folk som har helt forskjellige arbeidsoppgaver. Noen er programmerere, noen er grafikkdesignere, noen er lyddesignere. De kan ikke gjøre jobben til hverandre, og selv programmerere kan ofte ikke enkelt fortsette arbeidet til andre programmerere uten videre.

 

Poenget er at dersom en oppdatering ikke inneholder akkurat det vi føler er viktigst så betyr det ikke at utviklerne nødvendigvis prioriterte noe annet, det kan gjerne også bety at de som er satt til å jobbe med disse tingene rett og slett ikke er ferdig. Man ser jo ofte denne typen tilbakemeldinger i spill som League of legends der folk klager på at det kommer nye skins når det Riot egentlig burde fokusert på er å balansere en eller annen helt.

 

 

Det du never er stort sett en unnskyldning for prioriteringer som ikke er til spillerenes gunst, feks day 1 dlc, eller å istedet for å gjøre spille bedre prioritere produktplassering.

 

AtW

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvordan noen kan synes realistiske Mercedes-biler i samspill med de tegneserieaktige Mario-karakterene er noe annet enn morsomt. Er ikke som at Nintendo prøver å gjøre Mario Kart mer realistisk, de gjør jo dette nettopp fordi bilene skaper et komisk bilde. Har fått med meg at enkelte folk av en eller annen grunn er livredd reklame, og at det er derfor de er motstandere av oppdateringen, men det er en tullete grunn. Gjør med ingen ting å se et produktmerke, og skjønner ikke problemet med at Nintendo for litt støtte fra et annet selskap.

 

Skjønner at noen synes de burde ha fokusert på Battle Mode, men dette ville vært en alt for stor greie, i alle fall til en gratisoppdatering. Betalte oppdatering er Nintendo også i mot, stort sett. Løsningen deres denne gangen var kanskje ikke så god, men tror nok de bare må stå for den foreløpig, og ville i hvert fall ikke håpet de kommer til å gjøre noe med det på en god stund.

Endret av Serjiously
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...