Gå til innhold

Capcom pusser opp Resident Evil – igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange versjoner trenger man egentlig av Resident Evil 1? Spilte gjennom det på PS1 og Nintendo DS, så gidder ikke enda en runde. Jeg vil mye heller ha Resi 2 og 3 i forbedret utgave. Eller bare dropp hele greia og lag en reboot. Er nesten blodfan av serien, men historien er så rævkjørt at jeg ikke ser hvordan de skal klare å ro ting i land. Elsket Revelations, men selv der er historien rimelig dårlig til tider.

 

Tomb Raider, Doom og XCom er bare noen eksempler på at en reboot kan virke, og gjøre serien langt bedre enn den var i utgangspunktet.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Remaken til GC var faktisk bedre enn originalen etter min mening, så den var definitivt en opplevelse! Syns det er helt topp at jeg igjen får sjangsen til å fyre opp dette i bedre drakt :)

 

Dersom dette gjør det godt, er det vel kanskje en mulighet for at RE2 og 3 kanskje finner veien de også?

Dette er jo for fansen av den gamle skolen, der tank-kontrollere er en del av RE :p Så vi får se hvor godt det slår ann!

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Remaken til GC var faktisk bedre enn originalen etter min mening, så den var definitivt en opplevelse! Syns det er helt topp at jeg igjen får sjangsen til å fyre opp dette i bedre drakt :)

Rødhodene ødela det for meg. Ble for mye stress. :( Men trenger vi en remake av en remake?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

De var jo helt konge :p Hatet de, men fy flate meg for noen jævla douchebags :( Ble skameid noen ganger kan du si..og første gangen en stormet mot meg var det panikk..

 

Tja trenger og trenger, jeg vil gjerne se det på de nye konsollene i god utførsele ihvertfall :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Resident Evil har alltid handlet om å utforske, ta seg tid og alt det der. Rødhodene ødela alt ved å springe etter oss om vi somlet for mye. Det er tross alt ikke før RE4 serien begynte å gå til helvete som actionspill. ;)

 

Bare å brenne likene først som sist, så slipper du den douchegjengen :p Litt frem og tibake blir det jo for å fylle lighteren..men i RE er det mye frem og tilbake uansett.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hvis de gjør seg flid med bakgrunnene kan det bli bra i HD...men . Ser ut til at spillet bruker de samme 4:3 bakgrunnene i widescreen/16:9, for så i stedet å bevege kamera når spilleren beveger seg rundt.
Det er jo en grei løsning for å beholde riktige proporsjoner, men det kan og være et tegn på at utviklerne mangler kildemateriale (eller budsjett) til å arbeide mer inngående med de gamle bakgrunnene. Noe som isåfall kan bety at bakgrunnene kun er oppskalert, snarere enn rendret ut i ekte HD.

Vanskelig å se på de små bildene, men det ville ikke vært første gang Capcom gjør det enkelt for seg selv. RE4 HD var vel også stort sett en oppskalert versjon av originalen, uten noe ekstra flid for tilpasse seg til den økte oppløsningen. Det er jo heller ikke ukjent at (Japanske) utviklere ikke har tatt godt vare på kildemateriale til en del klassikere. Silent Hill 2 HD måtte visstnok utvikles ut fra en alfa versjon av originalen.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

 

Resident Evil har alltid handlet om å utforske, ta seg tid og alt det der. Rødhodene ødela alt ved å springe etter oss om vi somlet for mye. Det er tross alt ikke før RE4 serien begynte å gå til helvete som actionspill. ;)

 

Bare å brenne likene først som sist, så slipper du den douchegjengen :p Litt frem og tibake blir det jo for å fylle lighteren..men i RE er det mye frem og tilbake uansett.

Det er bare å finne lighteren i første omgang før de greiene dukker opp. :p Hadde helt klart foretrukket om de gjorde som med Nemesis, og lot oss sloss mot dem som minibosser regelmessig gjennom hele spillet. :)

Lenke til kommentar

 

 



1080p med 30 bildeoppdateringer

Det er vel litt morsomt at et spill fra 1996 ikke kan klare å nå 60FPS?

 

Har RE1 REmake på PC som jeg spiller via dolphin emulator ( har originalen i hylla ). Spillet kjører låst på 30 fps ingame og 60fps i menyer og når man går gjennom dører. Er 25/50fps på PAL versjonen så spiller NTSC versjonen.

Remaken til GC var faktisk bedre enn originalen etter min mening, så den var definitivt en opplevelse! Syns det er helt topp at jeg igjen får sjangsen til å fyre opp dette i bedre drakt :)

Dersom dette gjør det godt, er det vel kanskje en mulighet for at RE2 og 3 kanskje finner veien de også?

Dette er jo for fansen av den gamle skolen, der tank-kontrollere er en del av RE :p Så vi får se hvor godt det slår ann!


Håper denne virkelig denne slår ann. Har ønsket meg denne versjonen virkelig lenge så blir å kjøpe meg denne tvert når den kommer på steam.

Er greit at originalen via Dolphin i HD ser lekker ut, men en ekte oppusset versjon som er gjordt om til ekte widescreen e det jeg virkelig har drømt om. Merker at grafikken er mye skarpere. Håper dette åpner muligheten for at RE0 også får samme behandlig, gjerne en Code Veronica med virkelige HD textures og ENDELIG en skikkelig RE2 remake.

Endret av Boss-Znakemaster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

1080p med 30 bildeoppdateringer

Det er vel litt morsomt at et spill fra 1996 ikke kan klare å nå 60FPS? :p Ut ifra de få bildene i videoen var ikke grafikken akkurat imponerede i seg selv, men klart en forbedring av originalen.

Aldri skjønt hvorfor folk på død og liv "må" ha 60fps for at spill skal være spillbare, uansett om det er monopol eller sjakk man sitter og spiller. :p

Lenke til kommentar

Jeg er forsiktig optimist. Remaken så fantastisk ut. Håper de beholder de faste kameravinklene. Det var nettopp disse som gjorde spillene skumle utgangspunktet.

 

Men jeg hadde håpet på en HD remake versjon av RE2, da det var mitt favorittspill i serien.

 

Helt enig! Remake er en av favorittene mine i serien, men aller helst ville jeg sett en skikkelig remake av RE2 (og 3) hvor de beholder de faste kameravinklene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...