Gå til innhold

E-SPORT: Gamer.no-ligaene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg får si min mening, så er jeg glad for at Gamer.no tar tak i e-sportnorge.

 

Jeg synes det er bra med challenges og ligaer, og ikke mist "so you think you can cast".

Det og ha audition for folk som vil prøve seg som castere, eller spillkommentator om du vil, er kjempebra.

 

Alt dette i en helhet fører med seg mer engasjemang fra flere parter, og vil over tid gjøre e-sport kjempepopulært i Norge, spesielt blandt ungdommen, men også forhåpentligvis hos de eldre.

 

Jeg holder selv på å samler sammen et lag for CS:GO Challenge, men synes det er trist at i skrivende stund bare er 14 lag påmeldte. Jeg hadde håpet på litt mer, men fristen er jo ikke ute enda.

 

Jeg vet selvfølgelig at dette er noe som vil utvikles over tid, så du skal nok ikke se bort i fra at det blir tredobbelt, eller kanskje 4-dobbelt flere lag neste år, men også mye av dette avhenger av hvordan ting gjøres i år.

Men jeg tror dette blir en hit.

Endret av Sna'X
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg får si min mening, så er jeg glad for at Gamer.no tar tak i e-sportnorge.

 

Jeg synes det er bra med challenges og ligaer, og ikke mist "so you think you can cast".

Det og ha audition for folk som vil prøve seg som castere, eller spillkommentator om du vil, er kjempebra.

 

Alt dette i en helhet fører med seg mer engasjemang fra flere parter, og vil over tid gjøre e-sport kjempepopulært i Norge, spesielt blandt ungdommen, men også forhåpentligvis hos de eldre.

 

Jeg holder selv på å samler sammen et lag for CS:GO Challenge, men synes det er trist at i skrivende stund bare er 14 lag påmeldte. Jeg hadde håpet på litt mer, men fristen er jo ikke ute enda.

 

Jeg vet selvfølgelig at dette er noe som vil utvikles over tid, så du skal nok ikke se bort i fra at det blir tredobbelt, eller kanskje 4-dobbelt flere lag neste år, men også mye av dette avhenger av hvordan ting gjøres i år.

Men jeg tror dette blir en hit.

 

Yeah kudos til gamer for å satse på esport og castere.

 

Litt uenig i det at 14 CS lag er lite - dette er jo 70 spillere i en turnering, haddet det vært 1v1 hadde det vært enormt. Syntes det er veldig bra at de er så godt igang, samt må en huske at de fleste ting som starter opp starter smått, og at det er rette måten å gjøre det på også.

Lenke til kommentar

Nei, LoL er for casual, Starcraft 1v1(boring) og CS:GO ble for mye COD når de introduserte RDS, jeg blir nok 40-50 år eldre før Dota2 havner på denne lista.:D

 

De har vel nevnt at det er planer for Dota, men ettersom den tunge sannheten er at LoL er den mer populære versjonen (troass at de tas igjen), CS er en gammel hit og SC2 er både populært og mye lettere å ha spillere til så forstår jeg dette.

 

Ofte er det lurt som arrangør og ikke bite over for mye heller, selv om jeg er enig at en dota turnering arrangert av gamer.no (slik som pressfire var med på et par ganger) er noe som virkelig burde gjøres.

Lenke til kommentar

Jeg holder selv på å samler sammen et lag for CS:GO Challenge, men synes det er trist at i skrivende stund bare er 14 lag påmeldte. Jeg hadde håpet på litt mer, men fristen er jo ikke ute enda.

 

Først: Mange takk for skryt!

 

Det blir nok mange flere enn 14 Counter-Strike-lag. I kvalifiseringen i våres var det 55 lag, og de fleste kom mot slutten av påmeldingsvinduet. Dessuten er det erfaringsmessig mange som hopper over kvalifiseringen, og heller satser på å delta i lavere divisjoner. Fellesferien har nok også påvirket antallet lag så langt. Ting løsner nok de neste dagene :-)

Endret av TST
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...