Gå til innhold

SPONSET BILAG: Rollespill for dummies


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Side jeg ikke er en ekstra-bruker så har jeg vel ikke så mye jeg kan klage på med dette, men det har aldri stoppet meg før.Advertorials eller native advertising som det så fint heter er en heller tvilsom måte å lage "nyheter" på. Den godeste John Oliver har en flott oppsummering av problematikken:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har problemer med denne reklameformen til å begynne med, men liker det spesiellt lite når det dukker opp i noe man faktisk betaler for.

 

Takk for ærlig tilbakemelding! Vi tar alle slike innspill med oss.

 

Vil samtidig benytte anledningen til å påpeke at det er ytterst få betalte medier som kommer uten annonser. Enten du kjøper papiravisa i kiosken eller Aftenposten på iPad er det reklame der. Tek Ekstra er et av få norske produkter hvor det er mulig å slippe det som mange synes er mest plagsomt – bannerannonsene.

 

Vi har foreløpig valgt å ikke ekskludere mer diskrete kommersielle tjenester som stillingsannonser, prisguide og sponsede bilag.

 

Du kan lese mer om føringene vi har for sponsede bilag i denne saken:

http://www.tek.no/artikler/om-sponset-innhold/161642

Endret av SiR0
Lenke til kommentar

 

Har problemer med denne reklameformen til å begynne med, men liker det spesiellt lite når det dukker opp i noe man faktisk betaler for.

 

Takk for ærlig tilbakemelding! Vi tar alle slike innspill med oss.

 

Vil samtidig benytte anledningen til å påpeke at det er ytterst få betalte medier som kommer uten annonser. Enten du kjøper papiravisa i kiosken eller Aftenposten på iPad er det reklame der. Tek Ekstra er et av få norske produkter hvor det er mulig å slippe det som mange synes er mest plagsomt – bannerannonsene.

 

Vi har foreløpig valgt å ikke ekskludere mer diskrete kommersielle tjenester som stillingsannonser, prisguide og sponsede bilag.

 

Du kan lese mer om føringene vi har for sponsede bilag i denne saken:

http://www.tek.no/artikler/om-sponset-innhold/161642

 

 

Jeg har ikke noe imot stillingsannonser eller prisguiden, men sponsete bilag er en ganske lei prakis.

 

Det som er mest synd med de er vel egentlig at de omtaler tema som jeg godt kunne tenkt meg å lese gode dybdeartikler om, men som blir alt for platte og tydelig vinklet for å tjene annonsørens interesser. Jeg er også redd for at om artikkelen faktisk holdt den samme standarden vi er vant med fra dere, så ville leseren fortsatt ha en emmen følelse av at artikkelen ikke var nøytral.

 

Jeg håper virkelig at dette kun er et testprosjekt, og at dere tar tilbakemeldingene som dukker opp i kommentarene på disse artiklene til etterrettning.

 

Jeg mener Gamer.no og hw.no er per idag de beste norskspråklige nettstedene for spill og datanyheter vi har, og det hadde vært veldig leit om tilliten til redaksjonene hadde blitt brutt.

 

Til sist vil jeg bare si at jeg setter pris på at dere er åpen for å diskutere dette. :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva det er dere hyler sånn av. Hvem bryr seg om et bilag som dette? Ingen som tvang dere til å trykke på venstre museknapp. Drøy syting.

Mye av problemet i nyheter ligger i oss selv, vi forventer og gå på VG og Gamer gratis uten og gi noe tilbake.

Da har de gått til drastiske tak for og overleve, nemlig sponset artikler, men ærlig talt, dette er jo bare syting som går over om 2 måneder ,

samme som når man måtte betale for Ekstra, og som når FB forandret noe.

 

Det er vår egen feil som forventer alt gratis, tror du de tjener på de små reklamene i bakgrunnen ?, de er jo så lite % som klikker på dem,

 

Når det er så godt plantet inn at hele tingen er sponset, så ser jeg dessverre bare en gjeng gjerrige sinnatagger som har vert alt for mye på Diskusjon.no dette vil bli glemt om noen måneder, og de vil finne en ny ting og klage om.

 

Slik har det alltid vert. men dette er virkelig bagateller..

Lenke til kommentar

Et av de viktigste prinsippene i moderne journalistikk er skillet mellom reklame/inntjening og redaksjonellt innhold. Dette fordi den enkle grunn at uten det skillet så er det ikke mulig å ha et tillitsforhold mellom redaksjon og leser.

 

Problemet med sponsete bilag er at de visker ut dette skillet. Uansett hvor godt de er merket så kommer man ikke unna at de er reklame, betalt av en tredjepart, som poserer som redaksjonellt innhold. Dette er grunnen til at sponsete bilag fungerer til å begynne med. Men man ender opp med at mediet selger sin integritet.

 

Og det er derfor vi "syter". For min del så setter jeg veldig pris på gamer.no som både medie og samfund, og vil gjerne ikke se dette bli ødelagt av kortsiktige inntjeningsmetoder som dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke hva det er dere hyler sånn av. Hvem bryr seg om et bilag som dette? Ingen som tvang dere til å trykke på venstre museknapp. Drøy syting.

Mye av problemet i nyheter ligger i oss selv, vi forventer og gå på VG og Gamer gratis uten og gi noe tilbake.

Da har de gått til drastiske tak for og overleve, nemlig sponset artikler, men ærlig talt, dette er jo bare syting som går over om 2 måneder ,

samme som når man måtte betale for Ekstra, og som når FB forandret noe.

 

Det er vår egen feil som forventer alt gratis, tror du de tjener på de små reklamene i bakgrunnen ?, de er jo så lite % som klikker på dem,

 

Når det er så godt plantet inn at hele tingen er sponset, så ser jeg dessverre bare en gjeng gjerrige sinnatagger som har vert alt for mye på Diskusjon.no dette vil bli glemt om noen måneder, og de vil finne en ny ting og klage om.

 

Slik har det alltid vert. men dette er virkelig bagateller..

 

 

Gratis? Jeg betaler for ekstra hver måned - altså er det ikke gratis. Derav: fint om sponsede artikler kan skjules eller stappes ned langt bak rulleteksten på side ørten - i alle fall for de som faktisk betaler.

Endret av KriFos
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...