Gå til innhold

Bærbar med tråløst nett på campingplass, trenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger sårt litt hjelp her. Jeg er på en campingplass med et tråløst nettverk og en bærbar. signalene er etter min mening helt tragiske. kun 1 - 2 i signal styrke. pluss at nettet hopper av og på når det selv vil, dvs. veldigt ustabilt. vogna mi står vel en ca. 100 til 500 m unna der antennen dems står, noen vogner i veien men ellers straka vegen fram. Jeg vet fra før at det tråløse systemet på en bærbar ikke er så mye å skryte av. så det jeg lurer på er om det finnes noe jeg kan sette i mellom min bærbare og dems antenne slik at jeg får bedre signaler? håper mest på en billig løsning som ikke koster flere tusen kroner. jeg har fast plass så hadde vært fint med et sånn tåli nett også.

 

Jeg aner ikke hva slags nettverks system de kjører på.

 

 

 

Takker for all hjelp jeg evnt. får.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten må du vel ha et kort med ekstern antenne, evt en router som du kan sette opp i f.eks client mode eller lignende, men her trenger du nok også ekstra antenne.

 

Med router løsningen så kan du vel ta i mot trådløst nett, for så å dele det videre via både kabel og trådløst og da kunne koble til det du vil av enheter :)
Mens om du går for kun et trådløst kort med ekstern antenne så vil du kun få en enhet på nett om gangen.

 

Utendørs antenne er nok å foretrekke, men kan jo hende det holder med noe som bare er litt kraftigere enn det du har innebygd i laptopen også, siden du allerede er tilkoblet, men med svakt signal.

Lenke til kommentar

Okay,jeg tror ikke jeg kan putte inn noe eksternt kort i denna maskinen, har ikke noe port til det. men en router med ekstern antenne hørest jo greit ut. Det kan la seg gjøre vil jeg tro. Jeg har sett litt rundt på nettet etter løsninger, der fant jeg noen forsterkere som man putter inn i veggkontakten, skal vist nok forsterke signalene eller noe. Noen som har kjennskap til disse ? Er det noe å gå for ?

Lenke til kommentar

Okay,jeg tror ikke jeg kan putte inn noe eksternt kort i denna maskinen, har ikke noe port til det. men en router med ekstern antenne hørest jo greit ut. Det kan la seg gjøre vil jeg tro. Jeg har sett litt rundt på nettet etter løsninger, der fant jeg noen forsterkere som man putter inn i veggkontakten, skal vist nok forsterke signalene eller noe. Noen som har kjennskap til disse ? Er det noe å gå for ?

Eksternt kort er ikke noe problem å bruke, da dem fleste av disse kobles til via USB :)

Blir som det som er linket til over her.

Men som sagt, du vil kun klare å koble til en maskin om gangen med denne løsningen.

Lenke til kommentar

Sist jeg var på en campingplass hadde jeg heldigvis med min Alfa USB-adapter. Kunne da sette opp denne for å motta signalene og brukte videre wlan-et som er integrert i pc-en til å sette opp et aksesspunkt slik at familiens nettbrett og mobiltelefoner også fikk wlan-forbindelse - dette gjennom programmet Virtual Router.

 

Under sommerens sydentur ble Alfa-adapteren igjen funnet fram fra pc-baggen - elendig wlan på hotellet, men usb-adapteren + Virtual Router = alle på nett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...