Gå til innhold

GUIDE: Kom i gang med hobbyprosjekter på Arduino (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser at Digital Impuls har flere typer startpakker til forskjellige priser. Noen som har noen anbefalinger til hvilken man bør velge? Jeg har ingen plan for hva jeg skal bruke det til. Har bare lyst til å komme igang og bli inspirert underveis. Ser jo nesten ut som Lego for voksne :-)

Lenke til kommentar

Jeg ser at Digital Impuls har flere typer startpakker til forskjellige priser. Noen som har noen anbefalinger til hvilken man bør velge? Jeg har ingen plan for hva jeg skal bruke det til. Har bare lyst til å komme igang og bli inspirert underveis. Ser jo nesten ut som Lego for voksne :-)

 

Jeg kjøpte et SparkFun Invetntors Kit, å det har en masse sensorer, leds, en lcd-skjerm, el-motor og en servo. Mulig det var noe mer og som jeg ikke kommer på i farta.

 

Og med en bok som guider deg igjennom å bruke alt samme. Mye morro bare å bygge alt i den boka. Pluss at du får endel inspirasjon til å lage andre ting.

 

Finnes sikkert flere tilsvarende kits.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt 3D printer så jeg kan lage modeller og sette inn elektronikk/Arduino til å lage maskiner/Roboter.

 

Det er alltid så inspirernde til å se hva folk lager på så enkelt mulig måte.

 

Jeg anbefaler "Breadboard" sammen med Arduino. Breadboard har mange små hull, hvor du setter i ledninger for å lage kontakt, ingen lodding krevd. Dermed kan du lage enkle systemer og forbindelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg ser at Digital Impuls har flere typer startpakker til forskjellige priser. Noen som har noen anbefalinger til hvilken man bør velge? Jeg har ingen plan for hva jeg skal bruke det til. Har bare lyst til å komme igang og bli inspirert underveis. Ser jo nesten ut som Lego for voksne :-)

 

Jeg kjøpte et SparkFun Invetntors Kit, å det har en masse sensorer, leds, en lcd-skjerm, el-motor og en servo. Mulig det var noe mer og som jeg ikke kommer på i farta.

 

Og med en bok som guider deg igjennom å bruke alt samme. Mye morro bare å bygge alt i den boka. Pluss at du får endel inspirasjon til å lage andre ting.

 

Finnes sikkert flere tilsvarende kits.

Prøv også deal extreme.

Lenke til kommentar

 

Prøv også deal extreme.

 

 

Tenkte ikke på det, men ser jo at de har mye gøy der. Får se hva jeg har tålmodighet til. Venter fremdeles på batteribanken jeg bestilte for seks uker siden. Det virker som at ting som inneholder lithiumbatterier må sendes med båt, siden det er forbudt å sende det med fly.

 

Bestilte også et solcellepanel, og det kom med rakettfart på bare tre uker!! :-) Noe av det raskeste jeg har mottat derifra.

Lenke til kommentar

Veldig fin artikkel, ser frem til flere arduino-guider

 

Anbefaler alle som er interessert i dette å sjekke ut http://www.adafruit.com

Der selger de EKSTREMT mye gøy, og i tillegg så har de guider ned til nivået til Mamma :)

 

Wow, takk for tipset! Hvordan er Adafruit med shipping til Norge?

Jeg har ikke kjøpt noe der selv, men kjenner folk som har gjort det.

De har ikke sagt noe på frakt, så rekner med det er helt greit :-)

 

Jeg har vært i kontakt med selgerene der ang spørmål om forsjellige prosjekt, og de er VELDIG hjelpsomme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om noen skulle ønske seg et Arduino Compatible UNO Rev3 Development Board med Atmel AVR kontroller ATmega328 kan det bestiller her for 7,08 pund + frakt. En kan til og med bruke Amazone kontoen sin for å adressere og betale pakken :)

http://hobbycomponents.com/index.php/arduino-compatible-uno-rev3-development-board.html

 

Eller en kan gå for et mer oppdatert med ATmega2560-16AU til 10,41 pund ?

 

http://hobbycomponents.com/index.php/revision-3-arduino-compatible-mega-2560-atmega2560-16au-board-free-usb-cable.html

Endret av morten_b
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...