Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ønsker å starte en nettside. Ikke bare dating, men sånn ala nettby. Siden skal være norsk. Har en visjon om hvordan siden skal se ut, og hvilke funksjoner den skal ha, men kan svært lite om å kode nettsider. Ønsker tips og råd om hvordan man skal gå frem, uten å bruke allverdens med penger på det. Siden skal være gratis, men mulighet for å betale et lite beløp så får du små fordeler. :)

Endret av Schanzation
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vil nok ha mange likhetstrekk som decate . men jeg syns decate er ganske knotete å bruke. Det går ikke ant å søke på byer. bare fylker. liker ikke bildevisningen. det går ikke ant å se antall profilvisninger profilen har hatt., medlem siden, og sist pålogget. Vil også ha en speed dating funksjon.

Endret av Schanzation
Lenke til kommentar

Den største utfordinga er ikkje korleis sida er utforma, men det er å finne/få tak i dei rette brukerane til sida.

 

Det kan sjølvsagt være at du sitter på ein idé for ein superfunksjonell løysning som vil kunne utkonkurrere alle dei eksisterande løysningane, men realistisk sett så vil du ende opp med ei nettside som ligner på alle dei andre sosiale nettverkssidene som finnes frå før.

 

Men om du får tak i dei rette brukerane så speler ikkje det så stor rolle. Sjå berre på Facebook vs G+. Dei fleste med litt teknisk innsikt er enige i at G+ er ei betre løysning, men når det store fleirtallet ikkje vil bruke noke anna enn Facebook så har det ført til at G+ nesten ikkje er i bruk.

Med det meiner eg at G+ ikkje har ein nyheitsstream som er full av middagsbilder, barnebilder og skålende mennesker slik som på Facebook, men til gjengjeld har G+ ein del meir spesialiserte nettsamfunn som virkelig trivest på G+ sidan dei der får reindyrke sitt interessefelt utan at både far, søster og tane også er aktive i gruppa.

 

Så ein av dei viktigaste tinga du må finne ut er kva som kan tiltrekke dei "kule kidsa" som får fleire til å ville bli medlem av din side. For ei datingside så er hovedprioriteten å kunne tiltrekke seg attraktive damer i rette aldersgruppa. Det har vært mange datingsider som har blitt misslykka fordi det kun var menn som registrerte seg der.

 

Har du fyrst funne oppskrifta på å tiltrekke deg dei rette brukerane så speler det ikkje så stor rolle om sjølve programeringa er elendig. (Tydeligvis speler det heller ingen rolle at personvernet ikkje er ivaretatt og at sikkerheita er elendig). Så då kan du like gjerne bruke ei av gratisløysningane som finnes for å lage sosiale nettverkssider gratis.

Lenke til kommentar

Facebook er en side du kun snakker med de du kjenner omtrent. Dette vil bli en side hvor du blir kjent med nye mennesker i Norge. De andre sidene som allerede eksisterer f.eks sukker.no koster flere hundre bare for å sende en melding. Decate er eneste siden som er god, men jeg tror jeg kunne laget en bedre side. En brukervenlig, enkel, men fremdeles nok å gjøre på siden at den ikke blir kjedelig.

 

Kan se for meg det er vanskelig å få medlemmer til å begynne med, men om jeg først har klart å laget en solid side. kan jeg fokusere på å markedsføre siden.

Endret av Schanzation
Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje jeg ville startet i det små. Ikke lag et svært monster, men hold deg til et par enkle funksjoner, og legg eventuelt på mer etterhvert som brukerbasen øker. Se til Tinder, for eksempel. En tjeneste som Tinder kombinert med et lags felles fora og en søkefunksjon kunne kanskje hatt livets rett. Det er også lurt, om ikke helt essensielt, å sørge for at siden funker bra med mobil, eller suppleres med en app.

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje jeg ville startet i det små. Ikke lag et svært monster, men hold deg til et par enkle funksjoner, og legg eventuelt på mer etterhvert som brukerbasen øker. Se til Tinder, for eksempel. En tjeneste som Tinder kombinert med et lags felles fora og en søkefunksjon kunne kanskje hatt livets rett. Det er også lurt, om ikke helt essensielt, å sørge for at siden funker bra med mobil, eller suppleres med en app.

Ja. Helt enig i dette her. Problemet er at jeg ikke kan å lage nettsider. bare veldig basic. og trenger hjelp fra noen andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...