Gå til innhold

Din(e) favoritt(er) når det gjelder mellommåltid


Anbefalte innlegg

Jeg beklager på forhånd dersom denne tråden overlapper med en annen tråd.

 

Hei!

 

Det har seg slik at jeg arbeider i en liten bedrift hvor alle spiser lunsj sammen, som forøvrig er veldig trivelig. Problemet mitt er at lunsj vanligvis blir ganske seint, og de dagene jeg starter tidlig (jeg flex'er til den store gullmedaljen) er det slitsomt å vente på lunsj uten å spise noe i mellom. Jeg spiser middels stor frokost og middels stor lunsj, og trenger derfor to mellommåltider i løpet av dagen. Her bruker jeg alt fra gulrøtter, epler og annen frukt til ekstra nistepakker med brødmat. Jeg spiser brødskiver tre ganger om dagen nå, og det er kanskje litt kjedelig. Det jeg ønsker å få frem i tråden er følgende:

 

Hva er dine beste forslag til mellommåltider? Det kan være alt fra ting som kjøpes ferdig (yoghurter, etc) til ting man må arbeide med i timesvis dagen i forveien, nært sagt. Ta gjerne med betraktninger rundt hvorvidt det er sunt eller ikke og om det er kostbart i tillegg.

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En enkel suppe. Det er raskt, enkelt å ta med i en termos og det trenger ikke koste all verden. Kok kraft på skroget av en kylling, og kok en eller flere typer grønnsaker møre i kraften sammen med litt fløte. Kjør suppen glatt med blender eller stavmikser, og smak til med salt og pepper. Litt karri fungerer godt i enkelte supper, mens andre er best uten.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Litt avhengig av hvordan man kan innta mat på den angjeldende arbeidsplass, så tror jeg at jeg vil slutte meg til anbefalinger om supper - med en tilleggsoppfordring om å vurdere om man vil ha suppe med biter i, eller en helt jevn-kjørt suppe...

 

Og for evt. væske til, anbefaler jeg f.eks Noisy Apple, eller den Farris-eplemost blandingen man har begynt å selge (begge serveres med fordel kjølige...).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er veldig fan av gulrøtter, eller ananasbiter (sånn i boks).

 

Et annet melommåltid jeg syns er sinnsykt godt er:

- 100 - 150 gram naturell yoghurt

- Én appelsin, deles i biter

- En liten neve opphakkede nøtter (for eksempel mandler, valnøtter eller cashewnøtter)

- Tre ruter Dronningsjokolade, opphakket

- En dæsj med honning

 

Omnomnom! :dribble:

Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar, folkens! :)

 

Jeg er veldig fan av gulrøtter, eller ananasbiter (sånn i boks).

 

Et annet melommåltid jeg syns er sinnsykt godt er:

- 100 - 150 gram naturell yoghurt

- Én appelsin, deles i biter

- En liten neve opphakkede nøtter (for eksempel mandler, valnøtter eller cashewnøtter)

- Tre ruter Dronningsjokolade, opphakket

- En dæsj med honning

 

Omnomnom! :dribble:

Det der hørtes digg ut. Er litt svak for sånne yoghurt/nøtter/musli/etc-mixer selv. Skal testes! :)

 

Avokado :)

Kun avokado? Ikke noenting annet? Er det egentlig så godt? :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...