Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2015


I16

Anbefalte innlegg

Ja, om jeg ikke husker feil så var det kun vitnemål og tjenesteuttalelsen jeg leverte inn til kontroll. Det er vel alle papirer du sendte inn i forhold til poengberegning som kan bli kontrollert.

 

Stemmer det. Ble bare litt usikker på om de ville ha helseattesten og politiattesten i tillegg. Men da har jeg det klart, takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

I dag har jeg vært i Kongsvinger og skrevet under kontrakt på leilighet og sett på skolen. Nå nærmer det seg skolestart :-D Gleder meg!

Sees i Kongsvinger! :)

 

Har ordna med hybel ca 2km unna skolen.

Hvordan så det ut på Sæter Gård?

Det gjør vi :) Jeg bor ca 1km unna skolen. Skolen og området var fint. Selve skolen var ganske liten ift. de tre andre skolene, men det så ut til at det er en del øvingslokaler der!

Lenke til kommentar

 

 

I dag har jeg vært i Kongsvinger og skrevet under kontrakt på leilighet og sett på skolen. Nå nærmer det seg skolestart :-D Gleder meg!

Sees i Kongsvinger! :)

Har ordna med hybel ca 2km unna skolen.

Hvordan så det ut på Sæter Gård?

Det gjør vi :) Jeg bor ca 1km unna skolen. Skolen og området var fint. Selve skolen var ganske liten ift. de tre andre skolene, men det så ut til at det er en del øvingslokaler der!

fiksa meg hybel gjennom SiO og tror det skal funke greit.. Gleder meg til å møte dere på Kongsvinger.. Satse på å få til noe sosialt de første dagene også..
Lenke til kommentar

Visst det er noen fra Bergen som ønsker å kjøpe pensumbøker allerede nå, er det bare å gi meg en lyd. Jeg skal se gjennom pensumlisten for B1 nå, og kan på den måten tolke det som en kan kjøpe nå og det en evt. bør vente med.

Jeg er interessert! ? hvilke bøker har du?

Lenke til kommentar

Hei, hvis det er noen av dere som har kommet inn i Oslo og ennå ikke har funnet et sted å bo leter vi etter en til. Vi er 3 stykker, 2 gutter, 24 og 25 år og en jente (meg) på 26 år. Jeg skal studere på PHS. Vi skal leie en 5-roms på Grünerløkka. Send en PM ved interesse :) Hilsen Mari

Lenke til kommentar

Noen som vet rett dato for skolestart i Stavern? Står 17 august i studieplanen på phs.no, men på samordna opptak står det 18 august..  :hmm:

 

Skolestart for B1 i Stavern er 18. august :) Mener på det er klokken 08.00. Fadderuken starter forøvrig lørdag den 15. ! 

Lenke til kommentar

 

Noen som vet rett dato for skolestart i Stavern? Står 17 august i studieplanen på phs.no, men på samordna opptak står det 18 august..  :hmm:

 

Skolestart for B1 i Stavern er 18. august :) Mener på det er klokken 08.00. Fadderuken starter forøvrig lørdag den 15. ! 

 

 

Takk! Ææ lørdag 15? Flytter til Stavern den 16 eller 17 :(

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet rett dato for skolestart i Stavern? Står 17 august i studieplanen på phs.no, men på samordna opptak står det 18 august..  :hmm:

 

Skolestart for B1 i Stavern er 18. august :) Mener på det er klokken 08.00. Fadderuken starter forøvrig lørdag den 15. ! 

 

 

Takk! Ææ lørdag 15? Flytter til Stavern den 16 eller 17 :(

 

 

Du vil uansett få en fadder. Så da er det bare å slenge seg med den dagen du flytter ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har tatt en titt på pensumslista for året 2015-2016 (B1-studenter). Jeg fant 8 sider med pensum der det var mange bøker som kun hadde et par sider med faglitteratur. Jeg skjønner at jeg ikke trenger å kjøpe alle, men er det noen snille mennesker her inne som kan komme med en pekepinn på hvilke bøker som er viktig å kjøpe for skoleåret, og hvilke som ikke er så viktig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klok av skade etter starten på min forrige bachelor, venter jeg til skolestart med å kjøpe bøker. Jeg gikk på en kvist og kjøpte inn hele sulamitten og brant inne med bøker for flere tusen som jeg aldri åpnet. Som flere andre har skrevet; Flere bøker blir samlet i kompendier så du slipper å å kjøpe hele blekka. Andre bøker åpnes så vidt og kan med enkelhet lånes på bibliotek. Lærerne informerer om dette og kommer med gode stalltips om hvilke bøker som bør kjøpes når. 

 

Lenke til kommentar

Pensum med få sider er ikke noe vits å kjøpe.

 

De som er viktige å kjøpe (og som du i all hovedsak får bruk for i B3 også) er Ordenstjeneste, vegtrafikkrett, vegtrafikkloven, etterforskning, politirapport, psykologi, alle strafferettsbøker, etikk for politiet...

Der har du de som er det jeg kaller "must have" i B1.

 

Det anbefales å kjøpe brukte bøker.... PS! Jeg selger :dribble:

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har tatt en titt på pensumslista for året 2015-2016 (B1-studenter). Jeg fant 8 sider med pensum der det var mange bøker som kun hadde et par sider med faglitteratur. Jeg skjønner at jeg ikke trenger å kjøpe alle, men er det noen snille mennesker her inne som kan komme med en pekepinn på hvilke bøker som er viktig å kjøpe for skoleåret, og hvilke som ikke er så viktig?

Lea det viktige som Nold skrev. Jeg kjøpte også alle bøkerne og leste også alt av pensum. Vent til skolestart med å kjøpe bøker. Vi fikk masse tips fra de som gikk B3 om hvilke bøker som var nødvendige. Av lista ser jeg at førstehjelpsboka(400kr), skal du bare droppe med en gang.

Lenke til kommentar

Takk for tips. Da venter jeg til skolestart med å kjøpe bøkene!

 

Hvis du selger ennå da frudsa, så vil jeg gjerne kjøpe av deg ? men det er vel kanskje for mye å håpe på. Selges vel sykt fort!

Hvia du vil begynne å lese; les psykologiboka som nevnt. Det er vel den beste pensumboka på phs etter min mening. Lettlest og veldig godt skrevet:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...