Gå til innhold

Sender ut 1,1 millioner pirat-advarsler i uken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle som har jobbet for en ISP vet hvor idiotiske disse mailene er. Det er autogenererte eposter som påstår at der er begått lovbrudd. Som regel basert på at en IP til et gitt tidspunkt har vært koblet opp mot en tracker og forespurt en chunk fra en navngitt piratfil.

 

En hvilken som helst organisasjon som sender så mange ubrukelige eposter burde bli blacklistet globalt som spamtjenester.

 

Beviselige ulovligheter som DDoS og botnets ol. (enten med vilje eller som offer) taes seriøst hos de fleste ISPer og tiltak iverksettes straks.

 

Om man har en faktisk rettighetssak (og ikke indikasjoner fra en Torrent tracker) får man gå til Politiet og/eller sivilt kjøre domstolene mot ISP. Dette har stort sett vist seg å fungere i de tilfellene hvor det faktisk er begått klare lovbrudd (som f.eks. Max Manus-saken). En slik prosess sikrer en rettferdig behandling av alle parter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

De fleste filmer (ja i hvert fall mer kjente/sette filmer) går helt fint å få tak i BD kvaltiet (ja gitt at filmen er utgitt i BD naturligvis). Bare fordi det er en del der ute som gir F i kvalitet, så betyr det ikke at alle gjør det. Å sortere etter filstørrelse gir som regel gode frukter.

 

Finnes det fortsatt utleie steder? :ohmy:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

De fleste filmer (ja i hvert fall mer kjente/sette filmer) går helt fint å få tak i BD kvaltiet (ja gitt at filmen er utgitt i BD naturligvis). Bare fordi det er en del der ute som gir F i kvalitet, så betyr det ikke at alle gjør det. Å sortere etter filstørrelse gir som regel gode frukter.

 

Finnes det fortsatt utleie steder? :ohmy:

 

Ja da finnes ennå noen utleie steder. Har ennå til overs se noen filmer i perfekt BD kvalitet (mkv). Med norsk tekst.

 

De eneste slike filmer er de fimene jeg har kjøpt selv og lagret på HDD diskene mine.

 

Klart at man får ikke plass til mange filmene på feks 500GB.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

 

 

De fleste filmer (ja i hvert fall mer kjente/sette filmer) går helt fint å få tak i BD kvaltiet (ja gitt at filmen er utgitt i BD naturligvis). Bare fordi det er en del der ute som gir F i kvalitet, så betyr det ikke at alle gjør det. Å sortere etter filstørrelse gir som regel gode frukter.

 

Finnes det fortsatt utleie steder? :ohmy:

Ja da finnes ennå noen utleie steder. Har ennå til overs se noen filmer i perfekt BD kvalitet (mkv). Med norsk tekst.

 

De eneste slike filmer er de fimene jeg har kjøpt selv og lagret på HDD diskene mine.

 

Klart at man får ikke plass til mange filmene på feks 500GB.

På usenet kan du fint laste ned 50gb bd rips, kanskje ikke mange med norsk tekst, men engelsk tekst går fint for de fleste.

Lenke til kommentar

 

De fleste filmer (ja i hvert fall mer kjente/sette filmer) går helt fint å få tak i BD kvaltiet (ja gitt at filmen er utgitt i BD naturligvis). Bare fordi det er en del der ute som gir F i kvalitet, så betyr det ikke at alle gjør det. Å sortere etter filstørrelse gir som regel gode frukter.

 

Finnes det fortsatt utleie steder? :ohmy:

 

Ja da finnes ennå noen utleie steder. Har ennå til overs se noen filmer i perfekt BD kvalitet (mkv). Med norsk tekst.

 

De eneste slike filmer er de fimene jeg har kjøpt selv og lagret på HDD diskene mine.

 

Klart at man får ikke plass til mange filmene på feks 500GB.

 

Ikke alltid i MKV, men du får rene rippede BDer på de fleste kjente filmer på Thepiratebay. Dog, det er et par med MKV også i 20 GB-klassen som har god kvalitet uten noe annet ekstra enn filmen og ett lydspor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden november 2013 har jeg sett 25filmer på kino. Er sikker på at det er langt over gjennomsnittet. Send krav til meg via VPN tilbyderen min så får filmindustrien ikke mer støtte fra meg.

 

Hadde vært fint vis man kunne fått tilgang på serier maks 1-2dager etter USA. Og at man fikk de til amerikanske priser, siden de fleste er produsert i USA.

 

Ok, jeg er såpass realistisk at selv om det hadde blitt tilgjengelig i Norge så hadde noe som koster 3dollar i USA blitt til 6dollar i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

De fleste filmer (ja i hvert fall mer kjente/sette filmer) går helt fint å få tak i BD kvaltiet (ja gitt at filmen er utgitt i BD naturligvis). Bare fordi det er en del der ute som gir F i kvalitet, så betyr det ikke at alle gjør det. Å sortere etter filstørrelse gir som regel gode frukter.

 

Finnes det fortsatt utleie steder? :ohmy:

Ja da finnes ennå noen utleie steder. Har ennå til overs se noen filmer i perfekt BD kvalitet (mkv). Med norsk tekst.

 

De eneste slike filmer er de fimene jeg har kjøpt selv og lagret på HDD diskene mine.

 

Klart at man får ikke plass til mange filmene på feks 500GB.

Tenkt over at du ser på feil nettsider?

Har sett MAAAAANGE filmer i BD kvalitet med norsk tekst ligge ute (Snakker 20GB+)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kinobesøk, konsert/festivalbesøk, og kjøp av Blue-ray streaming-tjenester, og til og med LP-platesalg er alle økende, så jeg ser ikke hvordan rettighetshaverene klager. De som har råd til å kjøpe det lovlig, kjøper det lovlig, men mr. tenåring med 300kr i ukelønn kommer selvsagt til å velge TPB, fremfor å bruke halve eller hele ukesbudsjettet på EN film, eller EN CD-plate.

 

Mangelen på "first day" streaming av TV-serier er også en bidragsyter til at folk som ikke har en DVR og multikanal-TV, eller de TV-kanalene som sender det man følger med på; i USA og Norge er det enkelte ting man må bo på bestemte steder for å ha tilgang til gjennom kabel/parabol.

 

Jeg laster ned de tingene jeg ikke får tilgang til på de streamingtjenestene jeg betaler for (8 stk. pluss NRK's gratistjenste), jeg punger ut nesten 1000kr/mnd for slike tjenester, (fordelt 50/50 mellom meg og min samboer), og betaler gjerne for fler. Det kjøpes også masse Blu-Ray-er til 3D-projektoren, fordi det er rett og slett enklere, og her i hus er det latskapen som rår.

 

Så nei, denne sytingen er bortkastet, fordi jeg bruker mer penger på multimedia nå over nett, enn jeg hadde gjort hvis jeg var begrenset til fysiske varer.

 

Så FUCK YOU! alle rettighetsholdere som ikke kommer oss konsumere imøte, og heller vil være bøller, enn å finne en løsning!

 

Alle vet at rettighetholderene/adokatene elsker piratkopiering. Det er en grunn til at de ikke kommer med løsninger. For de tjener mer penger på å saksøke privatpersoner enn å selge produktene sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...