Gå til innhold

GUIDE: Windows 7 på MacBook Pro Retina (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt at Windows sliter med 2560x1600 på 13/15 tommer.

Hvordan i helvete skal man da greie å bruke 4K bærbarer med windows, på 13/15"?

 

Windows 8.1 har ikke fult ut det samme problemet. Det er natt og dag mellom skalering og flerskjermstøtte mellom Windows 7 og Windows 8.1.

 

Windows 7 begynner å bli ganske gammel nå, og det var ikke mye snakk om slike oppløsninger og problemstillinger den gangen. Mener å huske at tidens utgave av OSX heller ikke var helt optimal når Apple slapp sine maskiner med Retina.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Win 8.1 skalerer vel ikke så skrekkelig bra det heller. Det insisterte på å skalere på min 13" (som bare har 1080p). Så ikke ut. Det virket som om forskjellige elementer ble skalert ulikt, og en del ting ble veldig uskarpt. Nå skrudde jeg selvsagt bare av hele skaleringa, det trengs ikke på den oppløsningen, men det virket ikke som det fungerte spesielt godt synes jeg.

Lenke til kommentar

Problemene med batteritid og trackpadden blir vesentlig redusert ved å bruke tredjepartsdrivere og programvare. Plutselig blir trackpadden "magisk" igjen. http://trackpad.powerplan7.com/

 

Løser ikke batteritiden dog?

 

AtW

Win 8.1 skalerer vel ikke så skrekkelig bra det heller. Det insisterte på å skalere på min 13" (som bare har 1080p). Så ikke ut. Det virket som om forskjellige elementer ble skalert ulikt, og en del ting ble veldig uskarpt. Nå skrudde jeg selvsagt bare av hele skaleringa, det trengs ikke på den oppløsningen, men det virket ikke som det fungerte spesielt godt synes jeg.

 

Nei, hverken OSX eller win8.1 skalerer særlig bra, her har begge en jobb å gjøre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva betyr ?anno 2014? her? De siste MacBook Pro Retina-maskinene kom i oktober 2013. Neste generasjon kommer om få måneder. Derfor bør du ikke kjøpe en MacBook nå for å kjøre noe som helst. Windows 7 er heller ikke den beste idé, i hvert fall ikke for hjemmebrukere, i og med at Microsoft dropper støtten ved årsskiftet. Dermed blir problemstillingen OS X Yosemite med BootCamp og Windows 8.1 (som langt på vei kan konfigureres til å se ut som og oppføre seg som Windows 7: Stardock Start8, ModerMix, fjerne Windows-apper osv.) Apple oppdaterer for øvrig drivere for Windows med jevne mellomrom. Diskplass: http://www.paragon-software.com/no/home/ntfs-hfs/

Lenke til kommentar

Erfaringene mine fra en Macbook Air 2013 modell med windows på:

Lite plass: Jeg bruker nesten bare windows, så osx har fått rundt 50 gig, og 200GB klarer jeg meg fint med på windows, spesielt med skyløsninger, og eksterne harddisker. Dessuten skriver dere at filene i OSX ikke er tilgjengelige i Windows, og omvendt. Dette er ikke 100% riktig, jeg kan lese alle filene fra begge OS, men kan bare skrive til den partisjonen som kjører.

Dårligere batteritid, 12 timer ble til 8/9 timer. Dette er fortsatt veldig bra, og ikke noe jeg akkurat sukker over. og hvis jeg skulle trenge et par timer til på lange reiser ol. booter jeg OSX.

Upresis Pekeflate: Jeg aner ikke hva dere mener med upresis, min fungerer utmerket i windows. Og med "trackpad++" får du alle gesture-kommandoer (flere enn i osx faktisk).

Tastatur mangler taster du er vant til: Tok meg ikke lang tid å lære å trykke fn+backspace i stedet for delete. Men det er mer irriterende at Fn er nederst til høyre, men dette har jeg opplevd på andre laptoper også

Problematisk oppløsning: Dette er jo sikkert sant for retina, men på "billigskjermen" er det absolutt ikke noe problem.

 

Hadde jeg hatt mulighet til å angre kjøpet mitt, og kjøpe en annen maskin, hadde jeg beholdt denne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor vil du kjøpe en mac for å innstallere Windows på den?

 

Når jeg kjøpte min Air i 2013 var det faktisk mac'en som ga best Hardware for pengene. Som en som alltid har fnyst av appleprodukter var det ikke det enkleste valget mitt, og jeg sjekket alt av nettbutikker etter alternativer, men fant i grunn ingen som ikke kostet 2000 mer.

 

Prøvde OSX i et par måneder, konkluderte med at jeg likte windows bedre, og jeg har ikke hatt noe særlig problemer med det

Lenke til kommentar

Morsomt at Windows sliter med 2560x1600 på 13/15 tommer.

Hvordan i helvete skal man da greie å bruke 4K bærbarer med windows, på 13/15"?

 

Stemmer, 2560x1440 er problematisk på windoors, det eneste som støttes (egentlig ikke men nevner det fordi mange tror metro menyen er egen platfor med programmer, og ikke bare et program som kan kjøre programmer akkurat som google chrome med extra tabs som kan vise hva som helst)... er metro menyen.. den er det eneste som forstørres basert på skjermstørrelse... men det har jo media center også gjort siden xp, og office pakken har jo objekter der man kan tegne uten å miste kvalitet uansett hvor stor du lager dem..

 

Tror dem bruker vector grafikk... som burde vært i windows 8 allerede, fjerne alt av bitmaps\bilde\icon knapper og bilder, å få alt over i vector.. så skaler alt etter skjermstørrelse..

 

ELLER plan b scale opp ting til skjermstørrelse.

 

Det meste kunne vært ordnet i dag bare ved hjelp av vector TEXT \ FONT i windoors, bilder kan zoomes siden dem er (x*y)*oppjustering i dpi her..

 

Jeg blir gal at microsoft ikke egentlig lager noen oppdateringer,, metro meny \ apps i den, ser jeg på som ett dårlig program som ikke har noen lokal tilgang som heller ikke kan brukes til spilling, eller praktiske programmer, office pakken osv) så kjører du 2560x1440 eller 4k uhd så har du font 4-5 (small font) størrelse når du skal bruke office... eller så kjører du 200-400% dpi, der omentrent alle programmer bortsett fra noen av microsoft sine, blir helt ubrukelige, med tekst å bilder som går overalt.

Lenke til kommentar

jeg har installert win8.1 på min 13" retina macbook pro uten bios emuleringen til boot camp slik at den booter rett på macen med uefi. Og det fugerer som bare pokker. Og win 8.1 er mye bedre på skalering etter min mening.

Og jeg bruker tracpad++ for å få has på trackpadden.

Jeg lot være å installere boot camp da denne fikk win 8.1 til å gå i blå skjerm.

Og for å toppe det hele av så har jeg koblet til et gtx750ti via et thunderbolt til pci adapter (jeg har kun fått det til å virke på en ekstern skjerm).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Fordi en Mac ser ca 100000 ganger bedre ut enn noen av de andre maskinene som selges for penger ;)

 

 

Må da finnes andre ting å bruke penger på som ser bedre ut? selv kjøper jeg hw for å bruke det, og bryr meg ikke så mye om hvordan det ser ut så lenge det er funksjonelt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvorfor vil du kjøpe en mac for å innstallere Windows på den?

Fordi en Mac ser ca 100000 ganger bedre ut enn noen av de andre maskinene som selges for penger ;)

Fordi ingen av disse to har en halvspist eplelogo?

Bra trolleforsøk, forresten.

Shit, jeg tok agnet likevel.

_ZENBOOK_Prime_UX31A_391234.jpg

_514499_i0.jpg

Faktisk ikke troll. Og ingen av de der er i nærheten av å matche designet til Macbook. De er kanskje 95%, men det er de siste forskjellene som utgjør den viktige forskjellene opp til de 99% jeg ville satt på macbook.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...