Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Man kan pakke bæsj inn i sølvpapir, men blir det konfekt av den grunn?

 

Det betyr lite hvordan folk ser ut. Utseende betyr faktisk ikke så mye, for folk flest. Og hva er det som er som er attraktivt med en kvinne? At de IKKE er en mann! At de ikke har penis, baller eller noe testosteron. Dette påvirker personligheten mer enn mange her inne tror virker det som. Det handler ikke om å være "redd for å være homofil", det handler om å vite hva det innebærer å være hetero, for menn. 100% hetero og tenner kun på kvinner og ikke en falsk wannabe som prøver å utgi seg som e. Det er faktisk på kanten til respektløst mot ekte kvinner, små menn som tror de er noe av det samme bare fordi det *føles sånn*. Men de vil jo aldri få en fullstendig innsikt uansett, uavhengig av hvor mange operasjoner også forsåvidt.

 

Og utseende på kroppen betyr minimalt i det lengre løp, for folk flest. Det er kroppen en puler, men er det ikke personligheten en har sex med? Og klær er bare gavepapir egentlig, som rives av for å komme til presangen. Og jeg kan ikke forestille meg noe mer turn-off hvis det da hadde vist seg å være en liten puslete mann som stakk halen mellom bena og kledde seg ut.

 

Folk kan føle seg som dem vil, men jeg kommer aldri til å anse enkelte mennesker for noe de ikke er. Om de vil tro det er det greit for meg, så lenge de ikke prøver å presse sin egen tro og sine egne overbevisninger over på meg.

 

Oi. Har du en gang giddet å gjøre et forsøk å lære litt om tingene du uttaler deg om før du kaster opp dritt over hele tråden, eller? :) Jeg visste faktisk ikke at mennesker kunne være så trangsynte i land som norge nå til dags, jeg. Man lærer noe nytt hver dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At de ikke har penis, baller eller noe testosteron. Dette påvirker personligheten mer enn mange her inne tror virker det som.

Det er lurt å sette seg litt inn i ting før man poster. Du forveksler endel helt forskjellige ting.

 

Det er stor forskjell på personligheten til menn og kvinner. Men det er feil at dette skyldes at menn har penis, baller og testosteron.

 

Innimellom fødes det personer med personligheten til det motsatte kjønn, det kalles transkjønnet. Ingen som ikke er transkjønnet får innvilget hormonbehandling og operasjon. Det er altså ikke tillatt at personer med mannlig personlighet opererer seg. Etter operasjonen er poenget ditt om penis, baller og testosteron borte. Hormonbehandling er påkrevt, og testiklene produserer testosteron. Det går altså ikke mannspersoner med testosteron rundt og er kjønnsopererte.

 

Mange transkjønnede venter til etter at de er operert med å bli seksuelt aktive fordi de ikke føler seg komfortable med det de har der nede. De kan føle, akkurat som du, at de er utrolig ekle, rett og slett. Hvis de føler seg som en kvinne som ønsker å bli penetrert av en mann vil det normalt ikke føles naturlig for dem å stikke penisen sin inn i rompa di. Det er bare logisk.

 

Transkjønnede kan dessuten være homofile, så det er bent frem usannsynlig at du får et problem med at de sjekker deg opp og "lurer" deg. Slapp av.

 

Transkjønnethet er relativt skjeldent. Hjerneforskning viser at transkjønnede har likheter med det motsatte av personens biologiske kjønn.

 

Man kaller ikke transkjønnede for shemale. Det er både feil begrep, og dessuten nedsettende, og ekstra nedsettende hvis man bruker det med vilje fordi man vet det er feil begrep.

 

Andre (og mer vanlige) fenomener du kan møte er:

 

Menn som har en mannepersonlighet, men har kledd seg ut som kvinner. Det kan være:

 

* Transvestitisk fetisjisme. Menn som tenner på (sexy) dameklær. Ganske vanlig.

 

* Autogynophilia. Menn som forguder damer så mye at de vil (permament eller midlertidig) bli en av dem.

 

* Menn som kler seg ut som damer for gøy eller eksperimentering.

 

Midlertidige damepersonligheter:

 

* Kjønnsoverskridende transvestisme. Midlertidig å kle seg som det motsatte kjønn for en tid å føle at en tilhører det.

 

* Transpersoner. Personer med uklar eller vekslende kjønnspersonlighet, hvordan de føler seg er individuelt. Noen mener at de er midt i mellom mann og kvinne, noen mener at de ikke er noen av delene.

 

Det er selvsagt frekt å lure folk bare for å lure folk.

 

Anonymous poster hash: 154a1...c4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oi. Har du en gang giddet å gjøre et forsøk å lære litt om tingene du uttaler deg om før du kaster opp dritt over hele tråden, eller? :) Jeg visste faktisk ikke at mennesker kunne være så trangsynte i land som norge nå til dags, jeg. Man lærer noe nytt hver dag!

 

Var det alt du hadde å si? Hehe. Du har kanskje levd et noe isolert og skjermet liv da, stakkars?

 

 

At de ikke har penis, baller eller noe testosteron. Dette påvirker personligheten mer enn mange her inne tror virker det som.

Det er lurt å sette seg litt inn i ting før man poster. Du forveksler endel helt forskjellige ting.

 

Det er stor forskjell på personligheten til menn og kvinner. Men det er feil at dette skyldes at menn har penis, baller og testosteron.

 

Innimellom fødes det personer med personligheten til det motsatte kjønn, det kalles transkjønnet. Ingen som ikke er transkjønnet får innvilget hormonbehandling og operasjon. Det er altså ikke tillatt at personer med mannlig personlighet opererer seg. Etter operasjonen er poenget ditt om penis, baller og testosteron borte. Hormonbehandling er påkrevt, og testiklene produserer testosteron. Det går altså ikke mannspersoner med testosteron rundt og er kjønnsopererte.

 

Mange transkjønnede venter til etter at de er operert med å bli seksuelt aktive fordi de ikke føler seg komfortable med det de har der nede. De kan føle, akkurat som du, at de er utrolig ekle, rett og slett. Hvis de føler seg som en kvinne som ønsker å bli penetrert av en mann vil det normalt ikke føles naturlig for dem å stikke penisen sin inn i rompa di. Det er bare logisk.

 

Transkjønnede kan dessuten være homofile, så det er bent frem usannsynlig at du får et problem med at de sjekker deg opp og "lurer" deg. Slapp av.

 

Transkjønnethet er relativt skjeldent. Hjerneforskning viser at transkjønnede har likheter med det motsatte av personens biologiske kjønn.

 

Man kaller ikke transkjønnede for shemale. Det er både feil begrep, og dessuten nedsettende, og ekstra nedsettende hvis man bruker det med vilje fordi man vet det er feil begrep.

 

Andre (og mer vanlige) fenomener du kan møte er:

 

Menn som har en mannepersonlighet, men har kledd seg ut som kvinner. Det kan være:

 

* Transvestitisk fetisjisme. Menn som tenner på (sexy) dameklær. Ganske vanlig.

 

* Autogynophilia. Menn som forguder damer så mye at de vil (permament eller midlertidig) bli en av dem.

 

* Menn som kler seg ut som damer for gøy eller eksperimentering.

 

Midlertidige damepersonligheter:

 

* Kjønnsoverskridende transvestisme. Midlertidig å kle seg som det motsatte kjønn for en tid å føle at en tilhører det.

 

* Transpersoner. Personer med uklar eller vekslende kjønnspersonlighet, hvordan de føler seg er individuelt. Noen mener at de er midt i mellom mann og kvinne, noen mener at de ikke er noen av delene.

 

Det er selvsagt frekt å lure folk bare for å lure folk.

 

Anonymous poster hash: 154a1...c4f

 

 

Hehe. Jeg er den som forveksler en del forskjellige ting? Som du sier "Det er stor forskjell på personligheten til menn og kvinner. Men det er feil at dette skyldes at menn har penis, baller og testosteron.", men hvor har jeg skrevet dette skyldes det da?

 

Jeg skrev vel vitterlig at det påvirker mer enn mange her inne tror virker det som. Herlig debatteknikk du har forøvrig, men jeg hadde overhode ingen forventninger.

 

Og at du automatisk undervurderer meg, og tror at jeg ikke har satt meg inn i temaet, bare fordi jeg ikke bretter ut om alt jeg kan om emnet i første post, tilsier egentlig bare at denne diskusjonen med deg ikke kommer til å gi meg noe som helst. Dessuten virker det som det er du som egentlig ikke vet stort om emnet uansett, ut i fra hvor mye piss du klarer å lire fra deg. Vet ikke hvor jeg burde begynne en gang.

 

Men kort fortalt, så man kan fordele alt dette med ens individuelle "sexual orientation" inn i 3 kategorier. Orientation, sex og expression. (Se for deg at orientation sitter i hodet, sex er mellom bena og expression er over hele kroppen.)

 

Orientation, er hvilket kjønn en kan relatere mest til, og føler seg som, om hvorvidt en føler seg som en mann eller kvinne og hvordan en normalt tenker. Ved en problemstilling eller et nytt emne feks, så er det kjent at menn først tenker "hvordan?" mens kvinner gjerne tenker først "hvorfor?".

 

Sex, er hvilket kjønnsorgan du har fått og hvilket og hva du finner seksuelt tiltrekkende. Her brukes det ofte termer som heterofil, homofil eller i noen tilfeller bifil. Er det eget kjønn eller motsatt (eller begge) en finner tiltrekkende, tenner på og ønsker å ha sex med?

 

Expression, sier seg vel selv. Dette er hvordan en individuelt ønsker å uttrykke seg på for omverden. Med hvilke type klær, sminke evt, lengde og fasong på hår, osv. Det naturligste og mest stereotypiske her er jo kjole og langt hår og kort hår og bukser.

 

Og poenget er, selv om majoritetene skaper et mønster så MÅ ikke disse 3 kategoriene ha noen sammenheng med hverandre. Derfor finnes det også veldig mange forskjellige utgaver og preferanser hos mennesker. Som du nevner, noen av disse mulighetene som kan finnes når en mann kler seg i dameklær. Men selve termologien er jo ikke verdt så mye når en ikke forstår så mye om hvorfor, vel.

 

Og på det mer grunnleggende nivå, når et foster lages så skapes kroppen først i løpet av de første 6 mnd av graviditeten (og sådan bestemmer kjønn og testosteron/østrogen produksjon), deretter starter utviklingen av personligheten og hjernen, og da kan det noen ganger bli litt på kryss og tvers og skape en transkjønnet. En som føler en ble født i feil kropp, men personligheten får jo likevel den samme "behandlingen" som resten av det samme kjønnet sitt. Såfremt man ikke tar hormondempende piller ect slik transkjønnede gjør før det er snakk om operasjon og hormontilskudd, før puberteten kicker inn.

 

Så med det sagt, så er det stor forskjell på tilfeller jeg vurderer. F.eks, en liten gutt på 6 som heller har lyst å gå med kjole og leke med dukker og ha jentenavn på heltid og finner ingen guttete leker interessant, har jeg ikke noen problemer med å anse som en jente. Det ville ha vært naturlig, uavhengig av hvordan kroppen ser ut egentlig (men pga kroppen blir det jo en transkjønnet jente likevel).

 

Er det derimot en person i løpet av 20-årene som f.eks finner ut at det hadde vært litt mer beleilig å være på mottakersiden og så har lyst å late som, fordi en ikke fikk det andre til å fungere så bra og ga opp, så blir det fort en helt annen sak. For det handler litt om oppvekst, det handler om hvordan miljøet former en, og hvordan personligheten modnes. Og hvordan naturlige instinkt er. Hvis en presser en kvinne opp i et hjørne med en truende adferd, hvordan blir reaksjonen instinktvis normalt sett tror du? Og hvordan tror du reaksjonsmønsteret er til en mann, i en lignende situasjon? "Nei, det finnes ingen fasit for alle er forskjellige og unntak reagerer unntaksvis". Vel, man forstår kanskje ikke så mye grunnleggende om menn og kvinner da?

 

Videre, du sier "Transkjønnede kan dessuten være homofile, så det er bent frem usannsynlig at du får et problem med at de sjekker deg opp og "lurer" deg..", noe som ikke er riktig. Faktum er at transkjønnede som regel er homofil, men med sjeldenhetene er dem heterofil.

 

Så sier du "Transkjønnethet er relativt skjeldent. Hjerneforskning viser at transkjønnede har likheter med det motsatte av personens biologiske kjønn." noe som bare er piss også. Forresten, er dette det du leser (og lærer) av forskning? For transkjønnhet er ikke så sjeldent, men det er ikke så simpelt som at "de har likheter med det motsatte av eget biologisk kjønn", fordi dette er blitt et offisielt kjønn i noen land. Et offisielt tredjekjønn altså, ikke mann eller kvinne, men transkjønnet. Dette er blitt anerkjent i India f.eks. Og dette er nok pga. menneskerettigheter, hvor transkjønnede har minst 'rettigheter', bak homofile og lesbiske.

Men å kalle sånne menn i kjoler for kvinner, kommer jeg aldri til å gjøre. Å plassere dem i et tredjekjønn som transkjønnet derimot har jeg ikke noe problemer med.

 

Og for å repetere meg litt, så synes jeg seriøst det er respektløst mot ekte kvinner. For kvinner valgte ikke å bli en kvinne. De kan heller ikke bare "slutte å late som" når de går lei. De er en kvinne genuint på heltid og bare.. ér. Og det er den største forskjellen.

 

Og når jeg hører om menn som *føler seg* som kvinne i blant, så ser jeg på det som et hån om byrden enhver kvinne bærer på. Dette vedrørende den naturlige psyken óg kroppens funksjoner, samt å konsekvent være på mottakersiden, uten de samme mulighetene for å bare "bytte" frem og tilbake. Men igjen, å anse en sånn person som "transkjønnet" kan jeg uten noen problemer, men det kommer aldri til å bli en fullblown kvinne eller en mann, i mine øyne.

 

For det er ganske store forskjeller på menn, kvinner og transkjønnede.

 

Så sier du "Det er selvsagt frekt å lure folk bare for å lure folk.", det sier seg selv vel.

 

Ta en lystløgner f.eks. Som lyger for alt og alle om alt og ingenting. "Virkeligheten" består bare av løgnene en klarer å lure andre med. Om bare mange nok tror på en løgn så blir det jo til slutt sannheten? Uansett, kjenner du vedkommende godt nok så vet når han lyger. Men han lyger videre fordi han tror han er troverdig og han ønsker jo at du skal tro at det er sannheten likevel? Men selvsagt vet du at det er løgn. Det er ikke den første og neppe den siste heller, men spørsmålet er hvordan du stiller deg til det.

 

Skal du late som om alle løgnene liksom er sannheten, bare fordi at det er det han ønsker?

Endret av Vatjusi
Lenke til kommentar

Haha. Ikke sant, jeg sa jo at denne diskusjonen ikke ville gi meg noe som helst.

Og du klarer ikke å peke ut noe av teksten min og begrunne det med hvordan eller hvorfor andre relevante instanser og mennesker ikke tenker sånn? Uten å bare nevne et par sider selvsagt, som om det hjelper deg.

Og du tror jeg står alene med denne tanken, mot hele 'røkla'? Hvis du virkelig tror det, så burde du kanskje gjøre litt research og sjekke ut hvordan tilstandene er i utlandet også, ute i den store vide verden. Norge er også et relativt konservativt land når det vedrører abnormal seksualitet og transkjønnlige antydninger.

 

Men ellers, så kan du jo bare kjapt google; anerkjent tredjekjønn.

Endret av Vatjusi
Lenke til kommentar

I utlandet bruker de uttrykket "transgender". Da er det veldig fristende å slå opp i ordboka, gender=kjønn, og oversette det til "transkjønnet". Logisk, ikke sant?

 

Det er imidlertid på nivå med å oversette butt med bøtte.

 

Det norske ordet som ligger nærmest opp til transgender er transperson. Dersom ordet transkjønnet byttes ut med enten transgender eller transpersoner henger deler av innlegget ditt litt mer på greip.

 

Oversatt fra engelsk til norsk:

Transsexual = transkjønnet

Transgender = transperson

 

Anonymous poster hash: 154a1...c4f

Lenke til kommentar

Ja, transperson er et begrep det og, men det er ikke det eneste og ikke er det det 'riktige' slik du ønsker å bruke det heller. http://no.m.wikipedia.org/wiki/Transkjønnede

 

Men hvis dette er det eneste du klarer å bringe til samtalen og tror er relevant, så har jeg faktisk fått nok nå og ser ingen grunn til å kaste bort mer tid på å diskutere med deg. For det er tid jeg aldri vil få tilbake og du er bare ikke verdt det, rett og slett.

Endret av Vatjusi
Lenke til kommentar

Jeg tar meg litt mer tid, og skal prøve å oppføre meg pent.

 

 

Det er lurt å sette seg litt inn i ting før man poster..

..Mange transkjønnede venter til etter at de er operert med å bli seksuelt aktive fordi de ikke føler seg komfortable med det de har der nede. De kan føle, akkurat som du, at de er utrolig ekle, rett og slett.

 

Hvis de føler seg som en kvinne som ønsker å bli penetrert av en mann vil det normalt ikke føles naturlig for dem å stikke penisen sin inn i rompa di. Det er bare logisk.

 

 

Anonymous poster hash: 154a1...c4f

 

 

Her er det 2 ting du antyder jeg mener som er veldig feil og jeg forstår ikke helt hvordan det skjedde og hvordan du klarte å komme frem til det, så jeg fikk litt lyst til å rette opp i denne artige misforståelsen.

For det første, så synes jeg ikke at en penis er ekkel, eller at det er ubehagelig å forholde meg til noe 'der nede' hos noen kjønn. Jeg synes min egen penis er helt straight og jeg synes ikke andres peniser er vemmelig akkurat, men jeg blir ikke kåt av en penis heller og liker dem ikke noe spesielt av andre grunn heller. Jeg ønsker på en side å ha minst mulig med andres peniser å gjøre normalt sett, og samtidig på den andre siden høres det å se seg rundt i en dusj med 20 andre menn med hver sin penis hengende og stående (what?) ikke høres ut som et mareritt heller. Fordi alle menn har en og det er jo en ganske naturlig ting egentlig. Pun intended.

 

Og jada, det du sier er logisk det, men det er dog ikke det jeg synes er ekkelt eller bekymrer meg på noen måter, det kommer aldri til å bli aktuelt for en mann/trans til å stikke noe som helst opp i rumpen min uansett. Det som derimot er veldig ekkelt og ikke så logisk for andre virker det som, er hvis andre menn eller transkjønnede innbiller seg at jeg kanskje kan være interessert i å stikke min penis opp i rumpen deres.

 

Og som du sier, "Hvis de føler seg som en kvinne som ønsker å bli penetrert av en mann..". Ja, hvis DE føler seg som en kvinne, men hva hjelper det da når JEG synes at det ikke føles som en kvinne?

 

Da bryter det på en måte litt med legningen min og heterofili for menn. Bare jenter, damer og kvinner, hvorfor skulle bare det være ønskelig liksom? Det høres kanskje litt rart ut dette for noen?

 

Jeg er dessuten ikke spesielt glad i å pule folk i ræven heller i utgangspunktet og når det i tillegg er en mann eller trans som tror at dette kanskje er interessant for meg så gjør det saken veldig ekkel og lite hyggelig. Det handler altså ikke om ting jeg ser for meg å få stappet inn, det handler om at det finnes grenser for hva jeg ønsker å stappe min penis inn i.

 

Så jeg kommer nok mest sannsynlig til å styre unna rumpehullet til kvinner mest mulig fremover også vil jeg tro, for et hull er virkelig ikke bare et hull heller.

 

Og det er hva som ligger bak min tidligere uttalelse: Æsj.

Endret av Vatjusi
Lenke til kommentar

Hvorfor blande "filien" inn i alt dette? Om du er homofil, hetrofil eller bifil går i all hovedsak på følelser. Seksualitet derimot er sidestilt. Ja, det vanligste er at du har seksuelle aktiviteter med det kjønnet du også kan ha et forhold til på det følelsesmessige planet - men du kan helt fint være hetrofil, med kone og barn, og likevel bli pult i rumpa i helgene fordi du liker det. Respect is the key to success!

Lenke til kommentar

Poenget er at jeg ikke anser dem som kvinner heller da. Det hjelper ikke meg hva de føler.

Jeg er transseksuell, og i min erfaring endrer det synet seg over tid hvis du tilbringer en del tid sammen med en. Hvis en først blir godt kjent med en transkvinne/mann blir det etter hvert vanskelig å ikke se dem oss som de vi virkelig er. Seeing is believing.

 

Imidlertid, det skulle vært interessant å visst hvilke holdninger de menn jeg har vært med har hatt til transkvinner da de ikke visste noe om fortiden min. Kanskje har du selv ligget med en uten å være klar over det?

Lenke til kommentar

 

Poenget er at jeg ikke anser dem som kvinner heller da. Det hjelper ikke meg hva de føler.

Jeg er transseksuell, og i min erfaring endrer det synet seg over tid hvis du tilbringer en del tid sammen med en. Hvis en først blir godt kjent med en transkvinne/mann blir det etter hvert vanskelig å ikke se dem oss som de vi virkelig er. Seeing is believing.

 

Imidlertid, det skulle vært interessant å visst hvilke holdninger de menn jeg har vært med har hatt til transkvinner da de ikke visste noe om fortiden min. Kanskje har du selv ligget med en uten å være klar over det?

 

har du gått fra mann til dame? operert alt?

 

Anonymous poster hash: 66603...b36

Lenke til kommentar

 

 

Poenget er at jeg ikke anser dem som kvinner heller da. Det hjelper ikke meg hva de føler.

Jeg er transseksuell, og i min erfaring endrer det synet seg over tid hvis du tilbringer en del tid sammen med en. Hvis en først blir godt kjent med en transkvinne/mann blir det etter hvert vanskelig å ikke se dem oss som de vi virkelig er. Seeing is believing.

 

Imidlertid, det skulle vært interessant å visst hvilke holdninger de menn jeg har vært med har hatt til transkvinner da de ikke visste noe om fortiden min. Kanskje har du selv ligget med en uten å være klar over det?

 

har du gått fra mann til dame? operert alt?

 

Anonymous poster hash: 66603...b36

 

Ja.

Lenke til kommentar

Synes du det er retferdig overfor menn å ikke fortelle dem om dine spesielle omstendigheter før du har sex med dem?

 

Hun treffer en mann, han synes hun er en attraktiv kvinne, vil ha sex med henne og vil det fortsatt når de har kledd av seg, hva er det å fortelle?

 

Hun har vel som de fleste som skifter kjønn ikke lyst tilå være en forhenværende mann (eller kvinne), hun vil være en nåværende kvinne (eller mann) fullt og helt. Å henvise til sin fortid er jo litt mot poenget...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun treffer en mann, han synes hun er en attraktiv kvinne, vil ha sex med henne og vil det fortsatt når de har kledd av seg, hva er det å fortelle?

 

Hun har vel som de fleste som skifter kjønn ikke lyst tilå være en forhenværende mann (eller kvinne), hun vil være en nåværende kvinne (eller mann) fullt og helt. Å henvise til sin fortid er jo litt mot poenget...

 

Geir :)

 

Hvorfor er det mot poenget å henvise til fortiden? Er ikke poenget en gjensidig positiv opplevelse? Hvis en liten bit med informasjon kan endre det til å ikke være gjensidig, ville jeg tro at det var i hennes interesse å få det ut før det skjer noe.

 

Hun kan velge hvem hun er nå, men det endrer ikke hvem hun var da. Noen vil akseptere det, andre vil ikke.

 

Og for å gjøre det klart her jeg ikke bare denne holdningen mot transer, jeg ønsker all relevant informasjon skal uoppfordret opplyses om før det er for sent.

 

Mener du også at en jente under den sexuelle lavalder ikke burde opplyse om det før sex?

Lenke til kommentar

Og for å gjøre det klart her jeg ikke bare denne holdningen mot transer, jeg ønsker all relevant informasjon skal uoppfordret opplyses om før det er for sent.

Man bruker ikke å referere til ferdig-konverterte transkjønnede som "transer". Transer er transvestitter og personer med vekslende eller annen enn mann/kvinne kjønnsidentitet. Juridisk, hormonelt, utseendemessig og identitetsmessig er personen en kvinne.

 

Jeg er enig i at dette er et tvilstilfelle, men jeg mener at man ikke har plikt til å opplyse om det. Det vil sannsynligvis ødelegge en opplevelse som kunne vært god. Det man ikke vet, som ikke er smittsomt, har man ikke vondt av.

 

Mener du også at en jente under den sexuelle lavalder ikke burde opplyse om det før sex?

En mer relevant sammenligning er om man mener en jente bør opplyse om at hun var under den seksuelle lavalder før. ;)

 

Anonymous poster hash: 154a1...c4f

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...