Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Første date/møte overstått. Hva nå?


Anbefalte innlegg

Når man har vært singel lenge, og noe som virker for godt til å være sant ser ut til å skje, da blir hvertfall jeg skeptisk. For, er det for godt til å være sant, pleier det å være det. Har jeg lært. Men det er lov å håpe. Håper jeg...

 

En venn har hjulpet meg komme i kontakt med en jente som jeg har mye til felles med. Og etter første date/møte, er mitt førsteinntrykk at mye klaffer og at dette kan være den rette. Joda, det er vel det "alle" sier. Men jeg har møtt mange jenter og jeg har ikke følt dette siden den forrige kjæresten jeg hadde. Og det skremmer meg litt. Rett og slett fordi jeg er livredd for å rote det til. Om hun ikke er interessert og jeg ikke har/har hatt/vil ha sjangs på hun, aksepterer jeg det. Men hvis jeg, roter det til; da tror jeg ikke jeg vil tilgi meg selv.

 

Jeg møtte henne for kort tid siden og hva gjør jeg nå? Det er nok mange ting som PUA kan si og det er mange guider der ute som kan gi meg tips og hint. Men jeg føler det ikke det er det rette. Vente X timer/dager/etc, gjøre ditt og datt. Jeg ønsker ikke få hun til sengs og gå videre, eller at dette skal bli en flørt, eller lignende. Det jeg ønsker er å fortsette å utvikle et forhold. Og faktisk få noe som, forhåpentligvis kan bli langvarig. Og ja, jeg forstår at det ikke er noe som kan garanteres, uansett hva man gjør. Men jeg ønsker hvertfall å legge alt til rette for å få det. Og, håpe hun ønsker det samme.

 

Alt som skjedde når vi gikk hvert til vårt, tyder på at hun ønsker fortsette å møtes. Alt gikk, etter min mening, perfekt (eller hvertfall så godt det kan gå). Vi pratet sammen, uten rare pauser, alt virket veldig naturlig. Jeg følte meg veldig komfortabel i løpet av noen minutter og all frykt forsvant. Det var null alkohol innvolvert. Heldigvis.

 

Selvsagt håper jeg hun gir meg et klart hint om hva hun ønsker, eller hvertfall tar kontakt først. Men om ikke det skjer, hva bør jeg gjøre fremover? Hvor mye bør jeg eskalere det? Vennen min er lojal og nøytral mot begge parter, og jeg ønsker ikke presse personen for informasjon om hva hun tenker og synes om meg. Hun reiser på ferie på mandag med noen venner og blir borte i to uker. Så lite jeg kan gjøre nå. Men når hun er tilbake, ønsker jeg å kjøre på 100% og forhåpentligvis få det resultatet jeg ønsker. Jeg håper, via denne tråden, å kunne være forberedt når hun kommer tilbake. Jeg ønsker ikke gå altfor mye i detalj, men om det er mer informasjon jeg bør gi, så si i fra.

 

Samtidig må jeg bare beklage den lange posten og takker de som tar seg tid til å lese (håper hvertfall noen gjør det).



Anonymous poster hash: d934c...b28
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke prøv å finn ut hva vedkommende vil, da virker du bare rar. Vær laid back, hyggelig, uformell, lite masete, flørten osv..... det er vanskelig å skulle "play it cool" når man har vært singel lenge og vil egentlig bare ha kjæreste med en gang, men det er det eneste som funker. Du kan ikke stresse prosessen!



Anonymous poster hash: 9580f...10d
Lenke til kommentar

Har du snakket med henne etter daten? Beste er vel egentlig å ta kontakt enter pr sms, telefon, chat og bare snakk med henne. Prøv å finne på noe dere kan gjøre sammen, enten sammens med felles venner eller alene.

 

Den vennen som har satt dere to i kontakt med hverandre har tydeligvis en formening om at dere kan passe sammens, og det kan sikkert være en mulighet for at denne vennen kan hjelpe videre med å sørge for at dere kommer på samme sosiale sammenkomster etc.

 

Vil du virkelig ha noe så satser man. Da angrer man ikke på at man ikke har prøvd.

Lenke til kommentar

Aller først: TUSEN TAKK, for svarene jeg har fått. Jeg setter stor pris på at dere har tatt tiden til å lese og gi meg gode svar :new_woot:

 

Jeg syns egentlig du skal være ærlig å fortelle henne hva du tenker, og at du er redd for å rote det til. Min erfaring (som gutt) er at jenter elsker ærlige og følsomme gutter, så lenge det ikke blir for klissete og fjortiss.

 

Ærlighet varer lengst, alltid.

 

Tja. Det kan jo være et alternativ... Det å være klar på hva jeg ønsker, skal jeg være. Jeg kunne helt sikkert vist det bedre når vi møttes i går. Har tenkt mye på det i dag og, hun sendte kanskje ut mange varseltegn på at hun ønsker se hvor dette kan gå. Hmmmm. Jeg må hvertfall handle raskt, så sjansen ikke går fra meg.

 

Har du snakket med henne etter daten? Beste er vel egentlig å ta kontakt enter pr sms, telefon, chat og bare snakk med henne. Prøv å finne på noe dere kan gjøre sammen, enten sammens med felles venner eller alene.

 

Den vennen som har satt dere to i kontakt med hverandre har tydeligvis en formening om at dere kan passe sammens, og det kan sikkert være en mulighet for at denne vennen kan hjelpe videre med å sørge for at dere kommer på samme sosiale sammenkomster etc.

 

Vil du virkelig ha noe så satser man. Da angrer man ikke på at man ikke har prøvd.

 

Nei. Det har jeg ikke gjort. Jeg føler det er viktig å ha is i magen og tenke meg godt om hva jeg vil (om dette var/er så bra som jeg faktisk ønsker det skal være) og planlegge videre, hva jeg kan gjøre. Det er selvsagt viktig å ikke drøye for lenge, men en dag tok jeg meg friheten til å ta. Og etter en dag (alene), mye tenking, etc, føler jeg fortsatt det samme som i går når jeg kom hjem.

 

Alene, synes jeg kan være det beste. Og heller dra inn venner, etc, senere. Også for å se hvordan vi går sammen, når vi er alene, uten andre å "gjemme" seg bak (om du skjønner hva jeg mener). Og det med sosale sammenkomster og slik, kan jo være en mulighet. Men en del av meg, ønsker å klare dette selv; bevise for meg selv at jeg (med noe hjelp, herifra om ikke annet) kan klare dette.

 

Sant nok det. Noen ganger må man bare ta en sjanse og håpe på det beste.

 

 

ikke prøv å finn ut hva vedkommende vil, da virker du bare rar. Vær laid back, hyggelig, uformell, lite masete, flørten osv..... det er vanskelig å skulle "play it cool" når man har vært singel lenge og vil egentlig bare ha kjæreste med en gang, men det er det eneste som funker. Du kan ikke stresse prosessen!



Anonymous poster hash: 9580f...10d

 

 

Helt sant det. Og det har jeg ikke tenkt til å gjøre. Det er selvsagt fristende, men, jeg lar vær. Som du sier vil jeg bare virke "rar". Det å være avslappet er en utfordring nå, men usikkerheten min rundt dette, hjelper nok med at jeg virker avslappet. Og ikke stresser prosessen. Det høres rart ut, men, det er hva jeg tror. Jeg har hvertfall ikke oversvømt hun med meldinger, etc.



Anonymous poster hash: d934c...b28
Lenke til kommentar

Ikke vent på at hun skal ta kontakt først. Mest sannsynlig så venter hun på at du skal gjøre det. Det naturlige vil vel være å sende henne en sms og takke for en hyggelig date. Ønsk henne en god ferie og si at du håper dere kan treffes når hun kommer hjem igjen.

 

Kanskje farlig å skrive dette her, om hun er på forumet. Men, uansett... Det var det jeg tenkte på faktisk. Så god ide darkness| :p

 

Men joda, jeg har skjønt at det er dumt å vente og håpe hun tar kontakt først. Og jeg har forberedt meg i hele dag på å sende en melding, takke for i går, etc.

 

Takker så mye for svaret og for å bekrefte at min tanke om innholdet i meldingen, ikke var så dumt.

 

Anonymous poster hash: d934c...b28

Lenke til kommentar

Vær ærlig, send henne melding, hold kontakten og ikke la det dø ut.

for hver dag som går blir sjangsen mindre for at noen av dere tar opp tråden igjen.

 

Absolutt. Jeg ønsker at hun skal tenke på meg når hun drar på ferie, ikke glemme meg når hun er borte, og ønske finne på noe når hun kommer hjem. Så da må jeg bare hoppe i det og gjøre hva jeg kan for å (forhåpentligvis) oppnå dette. Uten å være masete og innpåsliten.

 

Takk for visdomsordene :)

 

Anonymous poster hash: d934c...b28

Lenke til kommentar

Takk for visdomsordene :)

Hehe, vell, det jeg erfarte var at de datene jeg ikke var superkeen på å forsette, og ikke sendte melding ettterpå, så fikk jeg helelr aldri noen melding fra dem heller. Mulig dem ikke var interessert, eller tolket min manglende interesse som nettopp det.

 

Men, en annen fare er at dere "snakker dere ferdig" på web/sms og dermed mister litt av den frøste interessen på den måten. Og når dere treffes etter en måned med chat så er det litt "meh, hva nå??"

Lenke til kommentar

 

Takk for visdomsordene :)

Hehe, vell, det jeg erfarte var at de datene jeg ikke var superkeen på å forsette, og ikke sendte melding ettterpå, så fikk jeg helelr aldri noen melding fra dem heller. Mulig dem ikke var interessert, eller tolket min manglende interesse som nettopp det.

 

Men, en annen fare er at dere "snakker dere ferdig" på web/sms og dermed mister litt av den frøste interessen på den måten. Og når dere treffes etter en måned med chat så er det litt "meh, hva nå??"

 

 

Vanskelig å si noe om det. Men at det er viktig å vise interesse tidlig forstår jeg. Men er man ikke interessert, så er man ikke interessert. Også har det vel kanskje noe med at mannfolk må jobbe litt mer enn jentene. Men, starter man den diskusjonen, er man fort ute på tynn is :p

 

Det er noe jeg oppriktig er nervøs for, og obs på. Så jeg skal jobbe for at vi skal møtes og tilbringe mest mulig tid sammen :D

 

Anonymous poster hash: d934c...b28

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...