Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nye komponenter . ingen bilde, fungerte i 3 uker før nå.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjøpte meg nye komponenter for å oppgrader maskinen min. bygget den selv , å alt fungerte veldig bra i ca 3 uker til igår, der maskinen svartnett.

 

PROBLEMET

problemet oppstå da jeg skulle spille wow, spilte ca 45min til den hoppet ut av wow, med en feil melding som kom og forsvant for fort til at jeg kunne se hva det var. også gikk skjermen svart.

 

jeg fikk ikke bilde igjen. å grafikkortet var glovarmt så jeg slo av maskinen.

selv om det virker som problemet er grafikkortet tror jeg egentlig ikke at det er det.

 

PC SPECS:

 

hovedkort: ASUS Z97-A Z97 S-1150 ATX HRF

CPU: INTEL CORE I7 4770K 3.5GHZ 8MB S-1150

GPU: GIGABYTE GEFORCE GTX 770 OC 2GB PCI-E

RAM: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE 1600MHZ CL9

PSU: 500w

Disk: SSD + sata

OS: Windows 8.1 (64) enterprice

HVA JEG HAR PRØVD

Maskinen startet men ingen bilde i det hele tatt. hovedkorte mitt har led lamper å lyser rødt på hvor det er feil, den lyste på VGA lampen. men først:

 

sjekket at alle ledninger var koblet til riktig

tok ut ram, grafikkortet hardisk ledninger igjen. prøvde å starte., fortsatt ingen bilde.

 

jeg byttet grafikkortet til PCI port 1 til 2. lyste fortsatt på VGA LED. ingen bilde.

 

prøvde å bytte grafikkort til et annet PCI kort . et kort jeg vet virket , der fikk jeg også samme problem, ingen bilde.

 

jeg koblet tilbake grafikkortet mitt. tok ut bios bateriet. resatt RTC RAM.

 

slo på maskinen igjen å der fikk jeg bilde tilbake. etter et par restarts , resett av bios igjen. å litt window troubleshooting kom jeg inn i windows.

sjekket tempraturen på alt, og healt status på komponentene . alt så greit ut, startet opp wow igjen for å se om det samme skjedde. etter 20 min så slo den av seg igjen...

 

jeg kjører wow på fult. , ingen overklokking gjort. alt er på orginalt settings.

maskinen er god nok til å kjøre alle spilt på fult. , jeg har god kjøling i kabinettet, mange vifter, ingen støv.

 

kan det være hovedkorte mitt som troller meg? LED lampene på hovedkorte lyste et par forskjellige stedet under testingen. men lampen gikk over til grafikkortet til slutt. jeg har ikke fått prøvd grafikkortet på en annen maskin enda. men igjen så tror det er noe annet. viftene på grafikkortet kjører som vanlig. 500w skal vel holde til de specsa?

 

er det noen som kanskje vet hva dette kan være?

 

Tar i mot alt av tips, ettersom jeg ikke har fått testet alt enda, mulig software som også gjør det.

takk på forhånd !

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilsøking på forum er ikke enkelt, men det virker som hovedkortproblem herfra.

500W holder fint på den maskinen, om det er en noenlunde kvalitets-PSU.

Regner med at alle drivere er på plass, også chipset. Du kan også prøve med en nyere bios. Sjekk at vifter på skjermkort går hele tiden.

 

Sjekk i manualen hva de ulike LED-kombinasjonene betyr. De lyser gjerne kun idet maskinen booter..?

Lenke til kommentar

Yes, alt er up to date, la inn alt av drivere, bios er også oppdatert. , jeg er ganske sikker på at viftene på skjermkorte går hele tiden, virker sann ihvertfall. Det står ikke så mye mer på hovedkort manualen om hva som forårsaker problemet enn at det er noe med grafikkortet siden det lyser på lampen der. den lyser rødt hele tiden , å svart skjerm.

Lenke til kommentar

Hvorfor du får svart skjem i windows generelt vet jeg ikke, men jeg hadde samme problemet med wow og 580GTX, du kan gjerne kjøre på ultra, men endre på DX10 til DX9, da sluttet spillet å flimre for min del.

Leste litt om dette og det gjelder også nyere kort ettersom jeg har sett.

Håper dette hjelper deg litt på vei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...