Gå til innhold

Unge dataspillere lærer masse engelsk av å spille


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke bare ble vi flinke i engelsk. Vi måtte skrive raskt, ellers kjørte taxien fra oss!

Godt poeng. Å skrive raskt er viktig i nesten alle online spill, f. eks FPS uten at du blir drept, eller MMO uten å kaste bort unødvendig tid mens du er i raid eller hva det enn måtte være.

 

Ulempen er jo gjerne at man kan få for vane å skrive mye feil siden det ikke nødvendigvis er så veldig viktig.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Dette kan jeg bekrefte! Surfet inn til en 6-er i engelsk på ungdomsskolen med bruk av idiomatiske uttrykk og fraser jeg lærte i spill. 5-eren i muntlig har jeg etter timesvis med voice chat med amerikanske spillere.

 

Heldige deg. Jeg fikk redusert karakter i muntlig engelsk på undomsskolen på grunn av, og jeg siterer, "en amerikansk sleng på uttalen". Hun sa jeg skulle hatt 4, men fikk 3-.

Noe lærinnen sa åpent i klassen, så antageligvis alle ~30 hørte det... Har gitt meg snakkesperre for engelsk i flere år nå.

 

Driver med noe engelsk kursing nå, for få forbedret den karakteren - ved siste engelsk muntlig fremføring fikk jeg en 6'er, noe jeg kjenner gjorde veldig godt på flere måter.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...