Gå til innhold

Nå kommer et rendyrket spillnettbrett fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som et hendig og bra produkt dette! Faller kanskje mellom konsoll- og PC-stolrnr, men?

Ellers lurer jeg på hvorfor akkurat Portal og Half-Life blir nenvt som spill dette brettet kan dra?

 

Vi kommer tilbake med litt mer info om akkurat det i en sniktitt litt senere ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ellers lurer jeg på hvorfor akkurat Portal og Half-Life blir nenvt som spill dette brettet kan dra?

 

Kan det være fordi det kommer egne Android-versjoner av disse som kan spilles på nettbrettet? Neppe. Titanfall er også nevnt, så det er nok snakk om NVIDIA GAME STREAM.

 

Synes dette ser meget interessant ut, særlig som en forlengelse av PCen - som en TV-konsoll slik som Valve's Steam machines/Steambox.

 

Spår gode tider for PC-streaming fremover!

Lenke til kommentar

Hmm.. lurer på ossen denne klarer seg opp imot razer edge? Eller denne er vel kanskje litt mer for å strømme til andre enheter? eller fungerer den like greit til å spille på med skjermen den allerede har? det forundrer meg ikke om denne er dobbelt så bra som razer edge.. prisen på denne her er jo 1/6 av prisen av Edge.

 

Tipper Razer Edge blåser den litt ut av sammenligning pga sin i7 og GT640 brikke. Men K1 skal ikke sies å være dårlig pga. det :) Usikker om du har sett denne http://blog.gsmarena.com/tegra-k1-gpu-benchmarked-beats-intel-hd-4400/ men der havner K1 over en PC med HD 4400 i seg. Havner et godt stykke under 740m som har 112 fps, så tipper at Edge med sin GT640m (LE?) ligger på rundt 85-90fps da? Er vell forrige generasjon GPU :)

Lenke til kommentar

Er på jakt etter et nettbrett, og dette var virkelig interessant. Overraskende billig faktisk... K1 knuser jo Snapdragon i tester, så farta bør det ikke være problemer med

 

Er ikke på utkikk etter et spillnettbrett, men med disse specsa og til den prisen var den fristende. Hvordan er operativsystemet? Er dette kun basert på spilling (med gamer ui eller noe sånn dritt) eller fungerer det som et vanlig nettbrett med Android?

Lenke til kommentar

Er på jakt etter et nettbrett, og dette var virkelig interessant. Overraskende billig faktisk... K1 knuser jo Snapdragon i tester, så farta bør det ikke være problemer med

 

Er ikke på utkikk etter et spillnettbrett, men med disse specsa og til den prisen var den fristende. Hvordan er operativsystemet? Er dette kun basert på spilling (med gamer ui eller noe sånn dritt) eller fungerer det som et vanlig nettbrett med Android?

 

Det er vanilla Android KitKat som er på den, så den burde ikke være veldig forskjellig fra Nexus brettene. Den er nok litt "annerledes" enn Samsung sine pga. TouchWiz osv, men mange (meg selv inkludert) foretrekker vanilla Android pga. hastighet og responstid i OSet :) Altså, fungerer som et vanlig nettbrett med Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettbrett spillkonsoll. Vet nå ikke helt jeg. Mobilspill er en pengemaskin, men jeg tror jeg holder meg til hva jeg vil kalle "skikkelige spill". Plass og mobilitet er liksom ikke problemet når man setter seg i godstolen instilt på noen timer spilling.

Det hjelper med og lese mer ein bare overskriften og bilder før man kommenterer ;)

 

Da ville du visst at du kunne streame spill fra maskina til denne

 

https://www.komplett.no/mlf/produkt/bilder/Gaming/Shield/Content/LTE/EMEAI5.jpg

 

altså spille dei "skikkelige spillene" på nettbretet som er hovudsaklig hvorfor folk er intreseert

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

 

Nettbrett spillkonsoll. Vet nå ikke helt jeg. Mobilspill er en pengemaskin, men jeg tror jeg holder meg til hva jeg vil kalle "skikkelige spill". Plass og mobilitet er liksom ikke problemet når man setter seg i godstolen instilt på noen timer spilling.

Det hjelper med og lese mer ein bare overskriften og bilder før man kommenterer ;)

 

Da ville du visst at du kunne streame spill fra maskina til denne

 

https://www.komplett.no/mlf/produkt/bilder/Gaming/Shield/Content/LTE/EMEAI5.jpg

 

altså spille dei "skikkelige spillene" på nettbretet som er hovudsaklig hvorfor folk er intreseert

Hmm. Jo leste det men trodde ikke det var en så stor greie. Hvorfor ikke spille på pcen?Stor skjerm. Tastatur/mus. Og "spille på touch screen" tetris blokken passer liksom ikke i hodet mitt.

 

Jeg er sikkert for gammel :)

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Åpenbart så trenger jo jeg en slik, er bare ikke helt sikker på til hva, og hvorfor.. :p

 

Så jeg har prøvd å sette meg litt mer inn i hva man faktisk kan bruke den til, sånn i tillegg til at den er omtrent det raskeste 8" nettbrettet noensinne til alt med en flott skjerm og alt det der.

 

Vel, et bruksområde er jo å kople den til TV for gaming på stor skjerm, uten å måtte ha en kraftig HTPC i stua. Da kan "dampmaskinen" stå på PC-rommet og streame spillet til ST (shield tablet'en). Så slipper man en støyende PC i stuen, samt at ST nok er rimeligere enn de fleste habile HTPC'er. I tillegg kan man jo bruke ST til Netflix og alt av annet android ting man ønsker på TV'en, tipper den vil leke fint med Chromecast også.

 

Det som kanskje ikke har kommet fullt så tydelig frem er at du kan streame spill til shield tablet'en fra hjemmepc'en uansett hvor du er. Titanfall på hytta på en 8" tablet? No problem! Vel, forutsatt at du har minst 5/5mbit internett både hjemme og på hytta da og minst GTX650 i maskinen hjemme. Men la oss ikke spikke tomater og være like negative som på engadget. nVidia har også sin spill-streamer tjeneste GRID i beta, så mulig det kan by på noe interessant etter hvert. Eller Onlive?

 

Nevnte engadget gir nVidia kjeft for å legge ved DirectStylus™ 2, den ødelegger visst helhetsinntrykket! Jeg syns den virker kjekk jeg. Men jeg begynner visst å bli gammel jeg også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er på jakt etter et nettbrett, og dette var virkelig interessant. Overraskende billig faktisk... K1 knuser jo Snapdragon i tester, så farta bør det ikke være problemer med

 

Er ikke på utkikk etter et spillnettbrett, men med disse specsa og til den prisen var den fristende. Hvordan er operativsystemet? Er dette kun basert på spilling (med gamer ui eller noe sånn dritt) eller fungerer det som et vanlig nettbrett med Android?

Det er vanilla Android KitKat som er på den, så den burde ikke være veldig forskjellig fra Nexus brettene. Den er nok litt "annerledes" enn Samsung sine pga. TouchWiz osv, men mange (meg selv inkludert) foretrekker vanilla Android pga. hastighet og responstid i OSet :) Altså, fungerer som et vanlig nettbrett med Android.

 

 

Takk for svar. Det er veldig gode nyheter! Pure Android er jo absolutt det beste, ble virkelig forelska med Nexus 7. Alle disse tredjeparts UIene er jo bare hodebry uansett, i tillegg til at det suger kraft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...