Gå til innhold

Spill med dårlig kritikk som du liker


Anbefalte innlegg

Eneste virkelige "dårlig" spill som jeg kan si at jeg har ett langtids guilty pleasure forhold til er Postal 2.

Likte spillet allerede da jeg testet demoen tilbake i 2003, husker jeg var overlykkelig da jeg fant ut at det gikk ann å sette demotiden fra 8 minutt til 99999999999... osv

 

Det som for meg gjør spillet gøy å spille enda nå er å spille det i korte 10-15m intervaler, med juksekoder og da bare klikke løs for å få ut litt frustrasjon. Hjelper da spessielt godt å ha modpakker med 4-500 våpen ekstra. Utviklerne har nå også endelig gjordt det mulig å bruke widescreen oppløsninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver 3 / DRIV3R (2004)

 

Et av mine favorittspill. Jeg elsket grafikken, bilfysikken og historien. Det fikk mye pepper for bugs, og mange mente at spillet var preget av hastarbeid. Driver-serien var like populær som GTA-serien på den tiden, og det var knyttet enorme forventninger til dette spillet etter de to første i serien. Noen måneder etter kom derimot GTA: San Andreas, og Driver-serien gikk en dårlig tid i møte. Det kom noen spill som ikke ble veldig populære. Driver: San Francisco, som kom i 2011, ble derimot godt mottatt.

 

Tanner lives!

Endret av Samout
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel for min del så kan jeg ikke komme på noen spill jeg har spillt som jeg likte godt til tross fir dårlig anmeldeser. Test Drive Unlimited 2 var jo ikke så ille. Ikke noen genialt akkurat men er langt i fra søppel. Andre spill som jeg synes er ok som fikk en negativ kritikk:

 

Alpha Protocol - Spillt det litt, syntes det var bedre en det krtikkerne mente

 

Trials Fusion - Kansje ikke så bra som Evolution, men i mine ønyer er det en sterk 4r/ svak 5r den fortjenner

 

Metal Gear Soild V: Ground Zero - Likte denne godt, ja det er kort, men synes er kjekt å kunne leke seg litt rundt i. Og en vikig forrett for neste kaptiell i Metal Gear Solid i mine øyner.

 

Disse er vel de jeg kan komme på i farten som har fått negativ kritik som jeg likte, er flere spill som har fått "middels" krtikk som jeg synes fortjener litt bedre.

 

Kilder:

Test Drive Unlimited 2 Alpha Protocol Trials Fusion Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Endret av Storm Truck
Lenke til kommentar

Prøver å vri hjernen for å finne spill som passer her, men jeg er nok stort sett enige med anmelderne, kan ihvertfall ikke komme på ett eneste spill jeg har likt veldig godt, og som samtidig har blitt slaktet av spillpressen.

 

Om jeg presser meg langt kan jeg kanskje nevne Might & Magic VIII, det fikk vel ikke akkurat overveldende kritikker, men spillet er flott, helt på linje med de to foregående i serien.

 

I motsetning kan jeg si at mange spill pressen lovpriser, er spill jeg ikke kan fordra. F.eks, siste Tomb Raider, og de nye Batman-spillene, totalt uspillbart for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo nevne Knack hvis jeg først skal slenge meg på :) det vekket litt nostalgi mtp at det er så enkelt lagt opp og allikevel veldig vanskelig! Det viser seg fort at det dreier seg om spilldesign anno 90-tallet og er fokusert på et yngre publikum, synd at anmeldelsene ikke reflekterte dette :/

Lenke til kommentar

Kan jo nevne Knack hvis jeg først skal slenge meg på :) det vekket litt nostalgi mtp at det er så enkelt lagt opp og allikevel veldig vanskelig! Det viser seg fort at det dreier seg om spilldesign anno 90-tallet og er fokusert på et yngre publikum, synd at anmeldelsene ikke reflekterte dette :/

Enig med deg her. Spillet var til tider irriterende vanskelig.

Lenke til kommentar

Sword of the stars 2 ble rettferdig slaktet da det kom fordi det ble utgitt lenge før det var klart. Det ble veldig spillbart etter et år med patching, og jeg har hatt mange bra timer med SOTS 2. Dybden i de taktiske romkampene er enorm, og spillet har et dynamisk teknologitre som er mer gjennomarbeidet enn i noe annet spill jeg har prøvd.

 

http://www.kerberos-productions.com/games/sword-of-the-stars-2

Lenke til kommentar

Siden spillpressen har en vendetta mot eventyrspill og ordentlige rollespill, så er det ganske mange fra de sjangerne. Litt morsomt, for plutselig begynte Divinity Original Sin å selge, og dermed kastet spillpressen seg på og hyllet spillet, mens gjennomgangsmelodien for andre ordentlige spill i år har vært at de er gammeldagse og utdaterte.

 

Tull. At Divinity solgte godt var ikke årsaken til at anmeldere "kastet seg på". Gamespot kom eksempelvis ut med en "Look at" video omtrent da spillet kom ut, og forklarte hvorfor det tok så lang tid å anmelde det. Om du hadde spilt Divinity selv, så hadde du visst at spillet tar 50-100 timer å fullføre, og da er det ikke bare-bare å anmelde det skikkelig heller. Ingen anmeldere fikk anmeldelseskopier av spillet før release heller, så de måtte starte samtidig som alle andre. Jeg har selv kommet 20-ish timer inn i spillet og føler at jeg er LANGT fra å kunne komme med en skikkelig konklusjon i min egen anmeldelse. Jeg må logge minst 10, 20, kanskje 40 timer til før jeg føler meg noenlunde sikker. Og det tar tid, når jeg også har andre ting å gjøre i livet mitt.

 

Slutt å se konspirasjoner hvor det tydelig finnes andre langt mer jordnære og ikke minst åpenbare årsaker. Det finnes da slettes ingen "vendetta" blant spillanmeldere mot mer unike og mer "hardcore" typer spill.

 

Demon's Souls, Dark Souls 1&2, Risen, Two Worlds 2, Baldur's Gate Enhanced 1&2, The Banner Saga og Shadowrun Returns er eksempler på rollespill som er litt mer uvanlige, og likevel høster ros fra alle kanter.

 

Hva er det du sikter til når du snakker om "eventyrspill"? Spill som Tomb Raider og Uncharted? For disse får da ganske mye ros disse også. Men om du snakker om mer pek&klikk typen, så tar du jo også feil. Spill som Amnesia, Gone Home, To The Moon, Broken Age, Stacking, The Walking Dead, The Wolf Among Us og The Cat Lady har fått intet annet enn skryt heller.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

No More Heroes Nintendo Wii.

Mitt bidrag til denne tråden. Simpelthen elsker dette spillet, og er i mine øyne et av de bedre laget for Wii Motion kontrolleren. Våpenet er Star Wars aktig, antall bosser er varierte, og svært underholdene. Meta'en for spillet er midt på treet, mens brukere synes spillet er topp i følge metacritic.com

  • Liker 1
Lenke til kommentar

No More Heroes Nintendo Wii.

 

Mitt bidrag til denne tråden. Simpelthen elsker dette spillet, og er i mine øyne et av de bedre laget for Wii Motion kontrolleren. Våpenet er Star Wars aktig, antall bosser er varierte, og svært underholdene. Meta'en for spillet er midt på treet, mens brukere synes spillet er topp i følge metacritic.com

Skaff NMH2 også. Likte det bedre, mue fordi minigames er som NES spill og ikke så kjipe.

Lenke til kommentar

..har vært noen omtalere som har nevnt i previews, eller uoffisielt, at de har sett en gang til på tilnærmingen sin etter at Divinity plutselig solgte så bra.

 

Og vet om blodfans som slaktet omtalen til Arstechnica, for eksempel, selv om den er stort sett positiv. Siden den også er brutalt ærlig om en del av de utrolig irriterende problemene med spillet. De gir D:OS en ganske god karakter til slutt også. Dårlige omtaler med gode karakterer, derimot, forbigås uten kommentar.

 

Business as usual, med andre ord..

 

---

 

http://www.metacritic.com/game/playstation-3/the-fight-lights-out

"The Fight", best kjent for å putte en morderisk Danny Trejo i tutorial-videoene, der han truer deg på livet med to rosa lysende Move-kontrollere i nevene.

 

Spillet er et av de flere kommersielt misslykkede prosjektene Sony bestilte i anledning lanseringen av Move. Og som, godt hjulpet av det ettertrykkelig talentløse PR-teamet hos Sony, alle endte opp med forferdelig dårlig planlagte slipp. Og de manglet, som alle Sony-slipp gjør, en kort oppsummering av hva man "ønsker seg" at omtalene skal fokusere på. Eller hadde en introduksjon som former vinklingen. Og da går det som det går med noe nytt - 50 på Metacritic. For eksempel Greg Miller, viden kjent treningsfantom og fitnessfanatiker, konstaterte sint at "Ingen vil ha slike spill! Slutt å lage dem!".

 

"The Fight" er imidlertid et ganske bra spill. Nevene dine blir fulgt i tre akser, med rotasjon rundt håndleddene, osv., innenfor visse begrensninger personen du styrer har. Slik at du kan få utløp for frustrasjonen som bygger seg opp etter, for eksempel, kontinuerlig dårlige spillomtaler i spill-media. Med en "en til en" mappet uppercut rett i nesebenet.

 

Dessverre er ikke Greg Miller en nedlastbar ekstra-boss i The Fight.

Lenke til kommentar

Eneste virkelige "dårlig" spill som jeg kan si at jeg har ett langtids guilty pleasure forhold til er Postal 2.

Likte spillet allerede da jeg testet demoen tilbake i 2003, husker jeg var overlykkelig da jeg fant ut at det gikk ann å sette demotiden fra 8 minutt til 99999999999... osv

 

Det som for meg gjør spillet gøy å spille enda nå er å spille det i korte 10-15m intervaler, med juksekoder og da bare klikke løs for å få ut litt frustrasjon. Hjelper da spessielt godt å ha modpakker med 4-500 våpen ekstra. Utviklerne har nå også endelig gjordt det mulig å bruke widescreen oppløsninger.

 

Tenkte å nevne Postal 2 jeg også så så jeg kommentaren din :) Postal ble nok slaktet pga at det er en smule sykt/ "grotesk". Men for dere som liker litt syk humor og grov vold så anbefaler jeg det på det høyeste.

 

Eksempel; Ett oppdrag er "piss on dad's grave" og du kan bruke katter som lyddemper :D

Lenke til kommentar

Gamer's anmelder hatet riktignok ikke Killer Instinct på Xbox One, men ga det en veldig lunken 6'er. Jeg syns Killer Instinct er fantastisk. Heftige kampmekanikker, vanvitting pent å se på, bra opplæringsverktøy for begynnere, noe de fleste andre slåssespill ignorerer fullstendig.

 

De som vil kan kikke på litt KI fra Evo 2014 her :)

http://www.youtube.com/watch?v=XXuoBynMKYU&t=1m25s

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve å opprette en tråd inspirert av en annen diskusjon jeg så her forleden. List de spillene som du likte, men som fikk relativt dårlig kritikk

 

Du tenker på neogaf-tråden da eller? Fin lesning det ja.

 

Jeg pleier av en eller annen grunn være ganske enig med spillanmeldere. For min del er det heller motsatt, jeg har en rekke spill jeg elsket som fikk god kritikk, men i ettertid ble utskjelt av fansen. GTAIV, Bioshock 1 og Infinite, Diablo 3 før utvidelsen, Max Payne 3 (fantastisk!), DMC og et par til.

 

Generelt synes jeg hardcore gamere ofte tar små feil i spillene og blåser de ut av alle proporsjoner, og sprer sin eder og galle til alle andre. Til slutt blir det populært å hate et godt spill. Jeg har store problemer med slik etterpåklokskap som mange utviser, hvis jeg liker spillet når jeg spiller gjennom det kommer jeg ikke til å forandre mening bare fordi de kule gutta på forumet gjør det.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Lord of the Rings: War in the North

 

http://www.metacritic.com/game/xbox-360/the-lord-of-the-rings-war-in-the-north

 

Morro å spille sammen med andre, det som trolig er problemet med den lave metacritic scoren her er at de fleste spiller det alene. Det er enkel underholding noe som passer godt om man bare vill spille med venner uten å måtte sette seg inn i spillet altfor mye. Å samarbeide i dette spillet fungerer nemlig veldig bra, det er morro!. Ville satt spillet i kategorien Action\Rpg, det heller klart mest mot Action. Dubbingen er om jeg husker rett også overaskende bra, så cutscenes etc er ikke så plagsomme heller :).

Så lenge man spiller med flere med øl på bordet er dette en 08/10 spill i min bok.

 

Spiller man det alene fungerer ikke samarbeidet med de øvrige datastyrte medhjelperne optilamt, så det blir bare frustrerende. Så det faller litt sammen som single player ...

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...